Bikepark Spaarnwoude |

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Stefan1990
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: di 17 juli 2018, 17:47

Heb de FB pagina toegevoegd.

Over een paar weken heb ik eindelijk mijn fiets dus jullie zien mij snel verschijnen :-D Zijn jullie hier meestal in de weekenden te vinden?
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

En worden er ook workshops gegeven voor bejaarden?
:oops:
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

hendrikjan schreef: do 3 januari 2019, 13:19 En worden er ook workshops gegeven voor bejaarden?
:oops:
Denk je dat de zwaartekracht alleen vat heeft op 17 jarigen? :)

Het is gewooon een kwestie van omhoog lopen en naar beneden rollen. Als je wilt kunnen we wel eens afspreken.
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

:-q laat maar weten als je er heen gaat! Moet ik dan in full riot gear? Of is een helmpje goed? Ik zag laatst wat protectie voorbij komen.. en met een schuin oog op Spaarnwoude dacht ik, hey dat is misschien zo gek nog niet..
Die zwaartekracht zal zijn werk op mij ook wel doen, de vraag is vooral hoe ik hier mee om ga ten opzichte van de obstakels ;)
Stefan1990
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: di 17 juli 2018, 17:47

Ik sluit me hier ook graag een keer bij aan heren :wink:
Gebruikersavatar
snaggletooth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 17:58
Mijn mountainbike: Bikepark Spaarnwoude
Contacteer:

Protection is eigenlijk niet echt een vraag maar vanzelfsprekend lijkt mij, effe buiten dat een helm verplicht is, is het ook zeer raadzaam knietjes etc. aan te doen. Ik rij niet zonder iig.
Het bikepark is niet het Crosscountry parkour, die twee worden hier nog wel eens door elkaar gehaald...
Overigens is het XC parkour erg technisch en geweldig om te rijden, zeker als je nog niet zo skilled bent, zeer goed om daar als eerst te oefenen voordat je het bikepark betreed. Het is maar een tip....
Workshops worden er niet echt gegeven, maar advies kan je altijd krijgen van de boys aldaar.
Zie je snel..
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

:-q

Ga ik wat spullen regelen!

Aan de eventuele aanbieders, ik ben 185, 82 kg en heb nog geen knie/elboog andersoortige bescherming (full face???) stuur maar een pb.
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Ben een fully aan het opbouwen, waarmee ik op het bikepark mee wil gaan rijden. Maar heb eigenlijk alleen maar xc bandjes liggen.
Is dat hiermee te doen of heb je stevigere banden nodig?
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

mtfuji schreef: za 5 januari 2019, 13:21 Ben een fully aan het opbouwen, waarmee ik op het bikepark mee wil gaan rijden. Maar heb eigenlijk alleen maar xc bandjes liggen.
Is dat hiermee te doen of heb je stevigere banden nodig?
Als die fully vooral voor het bikepark is zou ik er een paar bijbehorende banden bij kopen. Ben op het bikepark wel eens lek gereden omdat ik op de fiets een Racing Ralph had zitten. Nu ben ik niet de lichtste dus een wat sterkere band geeft mij meer vertrouwen.
hendrikjan schreef: do 3 januari 2019, 15:31 :-q laat maar weten als je er heen gaat! Moet ik dan in full riot gear? Of is een helmpje goed? Ik zag laatst wat protectie voorbij komen.. en met een schuin oog op Spaarnwoude dacht ik, hey dat is misschien zo gek nog niet..
Die zwaartekracht zal zijn werk op mij ook wel doen, de vraag is vooral hoe ik hier mee om ga ten opzichte van de obstakels ;)
Ik zou op zijn minst een goede AllMountain of fullface helm aanschaffen, stevige handschoenen en knielappen. Elleboogbeschermers draag ik zelden. Rugbeschermers zijn daar ook minder relevant omdat de ondergrond vrij glad is, op de rockgarden na.
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

:-q
Hier wordt as we speak wan gewerkt!
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Als die fully vooral voor het bikepark is zou ik er een paar bijbehorende banden bij kopen. Ben op het bikepark wel eens lek gereden omdat ik op de fiets een Racing Ralph had zitten. Nu ben ik niet de lichtste dus een wat sterkere band geeft mij meer vertrouwen.

ok dank, ben zelf ook niet de allerlichtste. Bike wordt niet speciaal voor bikepark maar wel om sprongetjes e.d. beetje mee te oefenen...
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Wij zijn er een paar maandjes geleden geweest, nog net voor het slechte weer inzette, en hebben er deze video met onze bevindingen van gemaakt:



Het is echt een leuk parcour wat een beetje ondergewaardeerd is heb ik het idee, je hoort mensen er niet zoveel over en dat is mi onterecht. Leuk parcours, best uitdagend (vooral qua klimmen) en het bikepark is top :-q (en daar kan je ook als niet supergoede biker best terecht).
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

MVMVML schreef: di 8 januari 2019, 17:16 Wij zijn er een paar maandjes geleden geweest, nog net voor het slechte weer inzette, en hebben er deze video met onze bevindingen van gemaakt:



Het is echt een leuk parcour wat een beetje ondergewaardeerd is heb ik het idee, je hoort mensen er niet zoveel over en dat is mi onterecht. Leuk parcours, best uitdagend (vooral qua klimmen) en het bikepark is top :-q (en daar kan je ook als niet supergoede biker best terecht).
leuk die filmpjes haha. Was zeker zoeken daar? Ze mogen inderdaad wat bordjes hier en daar plaatsen of op de grond. Binnenkort als het een tijdje droog is geweest ook maar even langsgaan.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Victor1977 schreef: di 8 januari 2019, 17:30
MVMVML schreef: di 8 januari 2019, 17:16 Wij zijn er een paar maandjes geleden geweest, nog net voor het slechte weer inzette, en hebben er deze video met onze bevindingen van gemaakt:



Het is echt een leuk parcour wat een beetje ondergewaardeerd is heb ik het idee, je hoort mensen er niet zoveel over en dat is mi onterecht. Leuk parcours, best uitdagend (vooral qua klimmen) en het bikepark is top :-q (en daar kan je ook als niet supergoede biker best terecht).
leuk die filmpjes haha. Was zeker zoeken daar? Ze mogen inderdaad wat bordjes hier en daar plaatsen of op de grond. Binnenkort als het een tijdje droog is geweest ook maar even langsgaan.
Ja zeker na het 1e gedeelte, als je weer bij het monument/kunstwerk komt staat er helemaal niets. Echt een tijdje zitten zoeken. En na de rode route ook.

Maar goed, dat mag de pret niet drukken daar.
Stefan1990
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: di 17 juli 2018, 17:47

Is het absoluut niet toegestaan om hier alleen te rijden? Wil hier graag morgen ochtend even heen echter niemand die mee kan :(
Plaats reactie