Jouw mooiste actie foto's en...filmpjes.

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Giant-E schreef: do 28 november 2019, 19:22
yo-eddy schreef: do 28 november 2019, 12:08

Het was vnml. Sepultura en Slayer in die dagen, inmiddels zijn ook daar de scherpe randjes vanaf :bier:
Dit jaar nog bij Metallica geweest, volgend jaar naar Nightwish.
2 jaar geleden nog naar Metallica in Ziggodome geweest

https://www.youtube.com/watch?v=MQnKcu8usdU

:winkie:
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Nice.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Mark-V schreef: ma 2 december 2019, 09:17 Dus om in die trend te blijven maar een stukje trials / TTF :winkie: :

Zandbakje rond
Heusden stadswal naar beneden
Nose manuals

jammer dat met dit weer allerlei houten obstakels erg glad worden, maar de straat is gelukkig nog goed te doen ;)
Goed bezig, mooi gecontroleerd op die zandbak en die nose manual gaat lekker! Bevalt de nieuwe fiets? Ik ben nu zelf bezig de front wheel hops te leren, niet per se nuttig maar wel een goeie show-off move :D En merk dat het behoorlijk wat commitment vergt om ver genoeg je achterwiel omhoog te laten komen, gevoel dat je met je neus op de stoep gaat knallen is nogal aanwezig haha. Als ik wat verder kom dan 1-2 hops durf ik wel een video te posten :P
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

DaanJ schreef: wo 4 december 2019, 11:56
Mark-V schreef: ma 2 december 2019, 09:17 Dus om in die trend te blijven maar een stukje trials / TTF :winkie: :

Zandbakje rond
Heusden stadswal naar beneden
Nose manuals

jammer dat met dit weer allerlei houten obstakels erg glad worden, maar de straat is gelukkig nog goed te doen ;)
Goed bezig, mooi gecontroleerd op die zandbak en die nose manual gaat lekker! Bevalt de nieuwe fiets? Ik ben nu zelf bezig de front wheel hops te leren, niet per se nuttig maar wel een goeie show-off move :D En merk dat het behoorlijk wat commitment vergt om ver genoeg je achterwiel omhoog te laten komen, gevoel dat je met je neus op de stoep gaat knallen is nogal aanwezig haha. Als ik wat verder kom dan 1-2 hops durf ik wel een video te posten :P
Ik kon vroeguh op een starre MTB bijna een rondje, met geveerde vork heb ik er serieus moeite mee om meer dan twee keer te hoppen ....... en inderdaad vooral show-off :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

DaanJ schreef: wo 4 december 2019, 11:56
Mark-V schreef: ma 2 december 2019, 09:17 Dus om in die trend te blijven maar een stukje trials / TTF :winkie: :

Zandbakje rond
Heusden stadswal naar beneden
Nose manuals

jammer dat met dit weer allerlei houten obstakels erg glad worden, maar de straat is gelukkig nog goed te doen ;)
Goed bezig, mooi gecontroleerd op die zandbak en die nose manual gaat lekker! Bevalt de nieuwe fiets? Ik ben nu zelf bezig de front wheel hops te leren, niet per se nuttig maar wel een goeie show-off move :D En merk dat het behoorlijk wat commitment vergt om ver genoeg je achterwiel omhoog te laten komen, gevoel dat je met je neus op de stoep gaat knallen is nogal aanwezig haha. Als ik wat verder kom dan 1-2 hops durf ik wel een video te posten :P
Bevalt super! Nog wel even wennen aan de voorrem met name, kan hem nog niet heel smooth featheren, maar dat komt wel.
Ik kom ook niet verder dan 2-3 hops, maar net als met rear wheel hops, neig ik er heel erg naar om grote hops te maken, dus ik moet echt gaan oefenen om hele kleine hopjes te maken ;)

@Yoeddy: Star is natuurlijk veel makkelijker, al kan ik me voorstellen dat een flinke rebound ook goed mee kan helpen :P
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Herkenbaar, ik heb ook de neiging om grote hops te maken. Zeker als ik ergens van af moet, hoe sneller hoe beter, haha. Kan je de peddle kick (hop) al een beetje?
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Feel Free MTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 11 oktober 2019, 11:37
Contacteer:

MVMVML schreef: ma 2 december 2019, 10:37
Giant-E schreef: do 28 november 2019, 19:22

Dit jaar nog bij Metallica geweest, volgend jaar naar Nightwish.
2 jaar geleden nog naar Metallica in Ziggodome geweest

https://www.youtube.com/watch?v=MQnKcu8usdU

:winkie:
Nooit naar Dream Theater luisteren voor het biken!!! Die band pompt je adrenaline zo sterk op dat je meent dat je Sam Pilgrim bent, en ga je dus geheid op je bek ʘ‿ʘ
YouTube: Feel Free on your MTB

Feel Free MTB
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

maverick76 schreef: di 10 december 2019, 17:52 Herkenbaar, ik heb ook de neiging om grote hops te maken. Zeker als ik ergens van af moet, hoe sneller hoe beter, haha. Kan je de peddle kick (hop) al een beetje?
Nog niet echt op geoefend. sinds gisteren eigenlijk pas serieus even wat (5 min) tijd aan besteed maar zeker nog niet op het niveau dat ik consequent gepland een bepaalde afstand vooruit kan hoppen.... Komt nog wel, maar daar ligt momenteel mijn motivatie nog niet echt.

Dit waren mijn weekend sessies:
Zaterdagmiddag
Zaterdagavond
Zondagmiddag

Gsteren ook voor het eerst een keer gecrasht! (zie filmpje) :bier: - Paar gekneusde ribben omdat ik op mijn stuur kwam, maar verder valt t mee :-q
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Lekker bezig!

Scheelt toch wel een hoop zo'n specifiek fietsje denk ik.

Die gap op dat eerste filmpje is ook erg leuk oefenen op veel mogelijke manieren.

Hele andere tak van sport dan die ramps he? Dit is echt oefenen oefenen en oefenen. Je discipline word erg op de proef gesteld.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Cannibal
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: di 2 december 2003, 00:11

Lekker bezig!

Als je ribben echt gekneusd zijn zit je de komende 4-6 weken niet op de fiets dus dat zou ik niet definiëren als "valt wel mee" :lol:
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

maverick76 schreef: ma 16 december 2019, 10:15 Lekker bezig!

Scheelt toch wel een hoop zo'n specifiek fietsje denk ik.

Die gap op dat eerste filmpje is ook erg leuk oefenen op veel mogelijke manieren.

Hele andere tak van sport dan die ramps he? Dit is echt oefenen oefenen en oefenen. Je discipline word erg op de proef gesteld.
En toch ook niet zoveel hoor :)
Hij is licht en vooral heel robuust. Heeft in de paar weken tijd al behoorlijk wat klappen gehad, waar mijn normale bike het begeven zou hebben (mijn bashguard / chainring van de Banshee is ook krom daardoor)..
Daarnaast is het starre natuurlijk directe respons op wat je doet.
Mijn banden zijn er specifiek voor ontwikkeld, dus dat helpt sowieso (Conti Airking Danny M), maar wat juist weer wat meer tegenwerkt in sommige tricks zijn de kleine wielen.
De Inspired Hex (26") was in sommige gevallen een betere keuze geweest omdat het makkelijker over oneffenheden rolt.

Maar waar het grootste verschil denk ik in zit is dat ik sinds dat ik deze bike heb, niet meer op de normale bike heb gezeten. Dus ik begin er nu echt aan te wennen, en dat is ook voor het eerst dat ik zo lang achter elkaar op een bike gereden heb ;)
Cannibal schreef: ma 16 december 2019, 10:25 Lekker bezig!

Als je ribben echt gekneusd zijn zit je de komende 4-6 weken niet op de fiets dus dat zou ik niet definiëren als "valt wel mee" :lol:
Mwah,
Is niet de eerste keer dat ik gekneusde ribben heb (Met Krav Maga en Brazliaans Jiu Jitsu / Grappling wel vaker gehad) en het is heel afhankelijk van welke ribben het precies zijn.
Nu is het net onder mijn borst en ik heb gisterenavond nog een auto aangeduwd omdat hij niet wilde starten, dus het valt mee ;)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Mark-V schreef: ma 16 december 2019, 10:58 Is niet de eerste keer dat ik gekneusde ribben heb (Met Krav Maga en Brazliaans Jiu Jitsu / Grappling wel vaker gehad) en het is heel afhankelijk van welke ribben het precies zijn.
Nu is het net onder mijn borst en ik heb gisterenavond nog een auto aangeduwd omdat hij niet wilde starten, dus het valt mee ;)
Kracht gaat vaak wel, lachen, hoesten en vooral niezen is minder leuk :-{

Verder lekker bezig :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

yo-eddy schreef: ma 16 december 2019, 23:44
Mark-V schreef: ma 16 december 2019, 10:58 Is niet de eerste keer dat ik gekneusde ribben heb (Met Krav Maga en Brazliaans Jiu Jitsu / Grappling wel vaker gehad) en het is heel afhankelijk van welke ribben het precies zijn.
Nu is het net onder mijn borst en ik heb gisterenavond nog een auto aangeduwd omdat hij niet wilde starten, dus het valt mee ;)
Kracht gaat vaak wel, lachen, hoesten en vooral niezen is minder leuk :-{

Verder lekker bezig :-q
Haha, ja! Hoesten en lachen valt mee, niezen nog niet gedaan, maar front wheel hops zijn wel zuur 🙈😬
Oh ja, veters strikken is ook niet lekker :winkie:

Maar goed, nog genoeg andere technieken om te trainen. ;)
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

"Oh ja, veters strikken is ook niet lekker" :winkie:
Dan heb je nu wel de perfecte timing :-D om een paar crocs aan de kerstman te vragen :lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Mario070 schreef: di 17 december 2019, 15:20 "Oh ja, veters strikken is ook niet lekker" :winkie:
Dan heb je nu wel de perfecte timing :-D om een paar crocs aan de kerstman te vragen :lol: :-q
Liever nog fysieke pijn dan mentale pijn :D :D

Gaat al weer beter:

https://www.instagram.com/p/B6VzztgnlT5/
Plaats reactie