Jouw mooiste actie foto's en...filmpjes.

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Ideaal die 4K camera's, je kunt er gewoon fatsoenlijke fotos uit halen:

Afbeelding
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Dit is wel heel sick, gast! Die endo van trap af to fakie is ook heel nice. Ik mtb ongeveer een jaar langer dan jij en ik hop met moeite een stoep op...

Ik ga straks naar skateland, maar ik acht de kans dat daar een coole foto of filmpje uitkomt zeer klein :-)
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Mark-V schreef: ma 16 december 2019, 10:01
maverick76 schreef: di 10 december 2019, 17:52 Herkenbaar, ik heb ook de neiging om grote hops te maken. Zeker als ik ergens van af moet, hoe sneller hoe beter, haha. Kan je de peddle kick (hop) al een beetje?
Nog niet echt op geoefend. sinds gisteren eigenlijk pas serieus even wat (5 min) tijd aan besteed maar zeker nog niet op het niveau dat ik consequent gepland een bepaalde afstand vooruit kan hoppen.... Komt nog wel, maar daar ligt momenteel mijn motivatie nog niet echt.

Dit waren mijn weekend sessies:
Zaterdagmiddag
Zaterdagavond
Zondagmiddag

Gsteren ook voor het eerst een keer gecrasht! (zie filmpje) :bier: - Paar gekneusde ribben omdat ik op mijn stuur kwam, maar verder valt t mee :-q
Wat onwijs cool!! Als ik dat zo zie krijg ik meteen zin om ook zo een fiestje te scoren voor de loze avondjes, lekker klooien in het park.. maar wat zijn die fiestjes duur :o begrijp dat niet zo goed.. alu frampje, twee wielen, ketting crank en wat remmerij.. heel veel meer dan dat is het niet.. Waarom zo duur?
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Ik zie wel trials fietsen voorbij komen op marktplaats voor rond de 100 af en toe. Bij Inspired en dergelijke zal de prijs wel in 't feit dat het heel stevig spul is denk ik.

Hier trouwens mijn 'coolste' filmpje van de afgelopen tijd. Beetje jammer dat alles er zo 'klein' uitziet op film, maar die lip ongeveer 2 meter hoog. Heeft me een hoop bloed, zweet en tranen (vooral die laatste twee) om dit te durven. Ik heb de techniek nog niet helemaal onder de knie, maar ik ben nu wel zo ver dat ik 7 a 8 van de 10 keer goed spring, en dan 2 of 3 keer een 'holy shit ik ga bijna dood'-nosedive.

https://www.pinkbike.com/video/510007

edit: hoe embed je een video???
edit 2:nu iig werkende link haha
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

"Welcome to Pinkbike!
I couldn't find the page you were looking for."


:-q ik vind het netjes gedaan :)
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

hendrikjan schreef: ma 23 december 2019, 14:28 Wat onwijs cool!! Als ik dat zo zie krijg ik meteen zin om ook zo een fiestje te scoren voor de loze avondjes, lekker klooien in het park.. maar wat zijn die fiestjes duur :o begrijp dat niet zo goed.. alu frampje, twee wielen, ketting crank en wat remmerij.. heel veel meer dan dat is het niet.. Waarom zo duur?
Tsja, vast iets met een kleine markt en daardoor hogere ontwikkel- en distributiekosten.
Daarnaast zit er ook gewoon echt goed spul op. Ik heb Hope Tech 3 Trial Zone remmen er op zitten. De duurste optie is Magura MT7 (die overigens minder goed presteren volgens diezelfde winkel).
Je kunt ook goedkopere modellen kopen, maar dat is dus ook allemaal net wat zwaarder, net wat minder sterk, etc.

Het instapmodel heb je al vanaf 850 euro:

https://www.tartybikes.co.uk/24_inch_tr ... oiMTUyIjt9

En 2e hands weet ik nog wel een rollend frame van de Inspired Arcade te koop.

Maar puut voor "normale" trials kun je s op marktplaats kijken naar de Onza Rip, dat is een 20" fietsje wat je meestal voor zo'n 200 euro wel op de kop kunt tikken.

Deze is iets duurder, maar krijg je wel een helm bij :winkie:

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr


@BrianW: Mooie sprong! En, 2M is best hoog als je er aan de zijkant ook vanaf kunt vallen ;)
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Mark-V schreef: ma 23 december 2019, 16:41
hendrikjan schreef: ma 23 december 2019, 14:28 Wat onwijs cool!! Als ik dat zo zie krijg ik meteen zin om ook zo een fiestje te scoren voor de loze avondjes, lekker klooien in het park.. maar wat zijn die fiestjes duur :o begrijp dat niet zo goed.. alu frampje, twee wielen, ketting crank en wat remmerij.. heel veel meer dan dat is het niet.. Waarom zo duur?
Tsja, vast iets met een kleine markt en daardoor hogere ontwikkel- en distributiekosten.
Daarnaast zit er ook gewoon echt goed spul op. Ik heb Hope Tech 3 Trial Zone remmen er op zitten. De duurste optie is Magura MT7 (die overigens minder goed presteren volgens diezelfde winkel).
Je kunt ook goedkopere modellen kopen, maar dat is dus ook allemaal net wat zwaarder, net wat minder sterk, etc.

Het instapmodel heb je al vanaf 850 euro:

https://www.tartybikes.co.uk/24_inch_tr ... oiMTUyIjt9

En 2e hands weet ik nog wel een rollend frame van de Inspired Arcade te koop.

Maar puut voor "normale" trials kun je s op marktplaats kijken naar de Onza Rip, dat is een 20" fietsje wat je meestal voor zo'n 200 euro wel op de kop kunt tikken.

Deze is iets duurder, maar krijg je wel een helm bij :winkie:

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr


@BrianW: Mooie sprong! En, 2M is best hoog als je er aan de zijkant ook vanaf kunt vallen ;)
ik had het er net nog even over met mijn ega.. en die ging wel even op het paradepaardje "1 d'r in, 1 d'r uit" staan.. damn.. nu ja .. eerst maar eens een 24" cruiser bmx zoeken daar kan ik dit soort dingen ook mee oefenen :) En dan kan ik met het crapule af en toe mee fietsen op de baan..
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

hendrikjan schreef: ma 23 december 2019, 16:54 ik had het er net nog even over met mijn ega.. en die ging wel even op het paradepaardje "1 d'r in, 1 d'r uit" staan.. damn.. nu ja .. eerst maar eens een 24" cruiser bmx zoeken daar kan ik dit soort dingen ook mee oefenen :) En dan kan ik met het crapule af en toe mee fietsen op de baan..
En jij zetten jou parade paardje in n+1 :bier: Het op voeden van onze ega’s is ook een onderdeel van de hobby :lol:


Als ik dat filmpje van Mark-v onder het viaduct zie, dat is een goede optie voor deze natte dagen :-q (wel een uitdaging om dat met een trailbike te oefenen. 130mm veerweg zit wellicht in de weg).
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

hendrikjan schreef: ma 23 december 2019, 16:54 ik had het er net nog even over met mijn ega.. en die ging wel even op het paradepaardje "1 d'r in, 1 d'r uit" staan.. damn.. nu ja .. eerst maar eens een 24" cruiser bmx zoeken daar kan ik dit soort dingen ook mee oefenen :) En dan kan ik met het crapule af en toe mee fietsen op de baan..
Ik weet niet hoeveel bikes je 'mag', maar is het een optie om een fiets die je al hebt aan te passen?
Ik heb mijn oude Honzo frame weer opgebouwd puur om de techniek die Mark laat zien meer te kunnen oefenen.
Met een starre vork er in en hele simpele opbouw met spullen die ik al had liggen heb ik zo een fijne 29" 'BMX' gebouwd :-q
Het voordeel (voor mij dan) is dat ik liever train op techniek met een fiets die zo dicht mogelijk bij een MTB ligt, dan is de overgang naar de bikepark fiets niet zo groot.
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1268
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Eens, die Inspireds zijn echt idioot duur. Ik heb zelf een losse frameset gekocht (ook aan de prijs) en opgebouwd met parts die ik deels had liggen, maar voornamelijk nieuw, en was bijna twee keer zo goedkoop uit als de duurste complete versie van Inspired, terwijl mijn build daar zeker niet voor onder doet. Dus zoiets zou ik eerder doen dan een complete kopen, is ook nog eens hartstikke leuk om allemaal uit te zoeken.

Ik zou geen 20" trials fiets kopen om dit te gaan oefenen en dan verwachten die skills makkelijk op de mtb te kunnen gebruiken. Als je zelf een beetje lang bent fietst dat ook gewoon klote, zo'n 20". Die competitie gerichte trials fietsen fietsen uberhaupt heel erg raar, tenzij je op je achterwiel staat :D Een street trials fiets zoals die van Mark sluit al veel beter aan bij een 'gewone' mtb qua feel. Of wat Jamis zegt, een gewone starre mtb pakken (niet een al te fraaie liefst) en lekker gaan oefenen. Mocht je daarna toch zo'n street trials fiets willen pakken, gaat alles opeens heel erg makkelijk, want er is veel minder lichaamsinput voor nodig. Aan de andere kant, zo'n klein fietstje erbij, hoeveel ruimte neemt dat nou helemaal in :winkie:
Gebruikersavatar
Feel Free MTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 11 oktober 2019, 11:37
Contacteer:

BrianW schreef: ma 23 december 2019, 14:40 Ik zie wel trials fietsen voorbij komen op marktplaats voor rond de 100 af en toe. Bij Inspired en dergelijke zal de prijs wel in 't feit dat het heel stevig spul is denk ik.

Hier trouwens mijn 'coolste' filmpje van de afgelopen tijd. Beetje jammer dat alles er zo 'klein' uitziet op film, maar die lip ongeveer 2 meter hoog. Heeft me een hoop bloed, zweet en tranen (vooral die laatste twee) om dit te durven. Ik heb de techniek nog niet helemaal onder de knie, maar ik ben nu wel zo ver dat ik 7 a 8 van de 10 keer goed spring, en dan 2 of 3 keer een 'holy shit ik ga bijna dood'-nosedive.

https://www.pinkbike.com/video/510007

edit: hoe embed je een video???
edit 2:nu iig werkende link haha
Hey man. Goed gedaan. Ondanks het Gopro-effect, toch knap zo zonder een nosedive….. :D
YouTube: Feel Free on your MTB

Feel Free MTB
Gebruikersavatar
Feel Free MTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 11 oktober 2019, 11:37
Contacteer:

Mark-V schreef: zo 22 december 2019, 23:44 Ideaal die 4K camera's, je kunt er gewoon fatsoenlijke fotos uit halen:

Afbeelding
Yessss dude!!! Knap staaltje trials!!!
YouTube: Feel Free on your MTB

Feel Free MTB
Gebruikersavatar
Feel Free MTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 11 oktober 2019, 11:37
Contacteer:

Het heeft een tijd geduurd, maar check mijn nieuwe video over mijn Hometrails op https://www.youtube.com/watch?v=rxqd_JiS8Ak&t=3s

En Merry Christmas voor iedereen.
YouTube: Feel Free on your MTB

Feel Free MTB
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Feel Free MTB schreef: di 24 december 2019, 17:22 Het heeft een tijd geduurd, maar check mijn nieuwe video over mijn Hometrails op https://www.youtube.com/watch?v=rxqd_JiS8Ak&t=3s

En Merry Christmas voor iedereen.
Leuke video en tracks zo te zien. Heb je ergens gpx bestanden van je routes?

Ik werk in Venlo en ken de omtrek niet goed. Ik wil na het werk gaan fietsen, maar vind via mtb routes en Garmin connect alleen de route in Horst. Maar als ik jou zo hoor is er genoeg te beleven.
Plaats reactie