Filthy Trails Guests, Pics, Vids, & Freerideclinics

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Dhr Snelbroek
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 17 november 2020, 16:56
Contacteer:

Lijkt wel dat de planning fase is zo goed als voltooid, maar ja, volgende jaar daar staan met een kraantje en kruiwagen... klein kans.
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Jurriaan schreef: vr 20 november 2020, 21:47 Lijkt mij erg optimistisch om daar volgend jaar al te kunnen scheppen. Ik vermoed dat ze in België ook zoiets hebben als bestemmingsplan en vermeende natuurbeschermers.
Bij onze Oosterburen duurt het al even..
Zeker weten dat er hier bestemmingsplannen zijn, zie maar: https://www.gva.be/cnt/dmf20201115_92666705

Nu, gezien dit aan een skipiste is vermoed ik dat het sowieso als recreatie ingekleurd is en dat mtb bijgevolg ook geen probleem is. Maar onderschat nooit de gekke wegen van de bureaucratie :-D
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Dat bericht mbt het bmx parcours, ik krijg daar jeuk. Prima natuurbescherm maar realiteit is ook niks mis mee.

Bikepark Idarkopf was ook jaren een skigebied maar de bureaucratie is onverbiddelijk. En ook de vermeende natuurwaarde..(serieus heeft een skigebied natuurwaarde).
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Mooi als het daar zou kunnen komen. Trois Ponts is nog redelijk dichtbij voor mij.

Op de oude locatie trouwens, is dit beest verrezen. Een mtb trail was te belastend voor de lokale fauna en flora, een vakantiepark is dat blijkbaar niet...

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/12/11 ... aar-opent/
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Verleden week nog daar geweest, Centerparcs ligt ook midden door de aanrijroute van de groene VTT-route aldaar. Hoewel ik daar best bekend ben, was het nogal een anticlimax om er achter te komen dat bestaande paden nu gewoon onbegaanbaar geworden zijn. Die nieuwe Wellness is wel een vet complex, maar het argument ' natuurbehoud' is uiteraard volledig het raam uit. Kleinschalig is overigens ook een holle term :bier:

Links en recht vind je nog wel wat sporen van de Filthy, helaas niet meer bruikbaar.
Laatst gewijzigd door FXII op do 2 juni 2022, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
¯\_(ツ)_/¯
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

hitchhikerzguide schreef: ma 5 april 2021, 23:08 Mooi als het daar zou kunnen komen. Trois Ponts is nog redelijk dichtbij voor mij.

Op de oude locatie trouwens, is dit beest verrezen. Een mtb trail was te belastend voor de lokale fauna en flora, een vakantiepark is dat blijkbaar niet...

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/12/11 ... aar-opent/
It's all about money..de natuur is jaren geleden al door het kapitalisme overruled.
Plaats reactie