Mt Beaken Mini-Downhill 2009 (Apeldoorn)

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Lucifer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2317
Lid geworden op: di 4 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Specialized Demo 8/Specialized Venge

Ride, ride, ride cause Lucifer is on your
t(r)ail !
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Een beetje service mag best hoor ;)

Mini Down-Hill 22 maart 2009
Op 22 maart a.s. organiseert Mountainbike Club Bar End een Mini-Downhill wedstrijd. De wedstrijd gaat over "Baantje Boer de Vries" op de Bakenberg in Ugchelen. Een nieuw en uniek evenement in de Bar End geschiedenis !

Er zullen twee runs gereden worden de rijder die de snelste tijd neerzet is winnaar. Maar let op : er zijn (tijdelijke) obstakels in het parcours gezet met o.a. speedbumps, tables en kleine drops ! De drops en speedbumps zijn voor iedereen te rijden en mocht dat niet het geval zijn, dan is er een "chickenrun", maar dat kost je tijd... Aan jou de keus !!

De wedstrijd is open voor alle leden en op uitnodiging voor niet-leden, maar er kunnen maar maximaal 45 deelnemers mee doen ! Dus schrijf je snel in !


Zondag 22 maart 2009 1e Mt Beaken Mini Downhill

Parcours:

Het parcours is gelegen op de Bakenberg te Ugchelen.

Inschrijving:

Voorinschrijven ( mogelijk tot en met 15 maart 2009) Bijschrijven is mogelijk op de dag van de wedstrijd (22 maart 2009) vanaf 10.00 uur op de Bakenberg te Ugchelen. De inschrijving is geopend tot een uur voor de start van de wedstrijd.

Inschrijfgeld:

niet licentiehouders € 8,- (Inclusief daglicentie=verplicht)
licentiehouders € 5,-
Er wordt gestart op volgorde van inschrijving.

Prijzen:

Er wordt gereden voor prijzenschema 1: Ereprijzen

Contactpersoon:

e-mail: marcel.kramer[at]bar-end.nl

Routebeschrijving

A1 vanuit de richting Deventer/Amersfoort, neem afslag Apeldoorn West/Hoenderloo. Rij richting Hoenderloo. 2e weg linksaf. Volg de P- aanwijzingen. Volg na de auto geparkeerd te hebben de aanwijzing “Mt Beaken”
Laatst gewijzigd door Wicked DJ op ma 16 februari 2009, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Lucifer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2317
Lid geworden op: di 4 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Specialized Demo 8/Specialized Venge

Thanx voor de service :tong

Oh ja : Let op ! Max 45 deelnemers ! Daarna gaat ie echt dicht ! Dus voorinschrijven is wel zinvol. Het zou jammer zijn als je op de gok naar A'doorn komt en dan niet meer kunt starten.

Mocht je onverhoopt niet kunnen terwijl je je toch ingeschreven hebt, mail dan even dan kan iemand anders misschien je plekje innemen.
Ride, ride, ride cause Lucifer is on your
t(r)ail !
RTG
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1389
Lid geworden op: za 22 september 2007, 02:35
Mijn mountainbike: Specialized Demo 7
Contacteer:

Zijn er al iets van pics ofzo van dat baantje/"berg"?
JP.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 231
Lid geworden op: do 18 december 2008, 21:26
Mijn mountainbike: Specialized P1 '08 - Kona Cowan DS

Bij de race betalen ?
Laatst gewijzigd door JP. op ma 16 februari 2009, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Kona Grassroots
Chris Dirt
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 575
Lid geworden op: za 13 januari 2007, 12:01
Mijn mountainbike: Rose-Enduro/Freeride ''uncle jimbo'' met rockshox lyrik, avid elixir, fox float rp23

Kickuh initiatief :-q Ik woon vlakbij apeldoorn,heb het nooit geweten :~ Ben erg nieuwschierig geworden. Woensdag middag vrij,dus ik denk dat ik wel ff ga kijken hoe het eruit ziet. Neem gelijk m,n bike mee :wink:
the main thing,s that we,re having fun!!
Lucifer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2317
Lid geworden op: di 4 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Specialized Demo 8/Specialized Venge

RTG schreef:Zijn er al iets van pics ofzo van dat baantje/"berg"?
Nope... er ligt ook nog niks. We hebben toestemming voor één dag. Ook voor de toekomst wanneer dit experiment slaagt zal er geen vaste baan komen, het ligt namelijk midden in een bosgebied. Hetgeen we zullen inrichten, halen we na afloop ook weer weg en wordt het gebied weer in originele staat terug gebracht.
JP schreef:Bij de race betalen ?
Yup.. !
Chris Dirt schreef:Kickuh initiatief :-q Ik woon vlakbij apeldoorn,heb het nooit geweten :~ Ben erg nieuwschierig geworden. Woensdag middag vrij,dus ik denk dat ik wel ff ga kijken hoe het eruit ziet. Neem gelijk m,n bike mee :wink:
Wees alsjeblieft "polite" :kiss: en hou rekening met eventueel tegemoetkomende XC'ers en andere recreanten , we zijn nl. erg zuinig op de samenwerking die we hebben met de terreineigenaren uit de omgeving.
Laatst gewijzigd door Lucifer op ma 16 februari 2009, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Ride, ride, ride cause Lucifer is on your
t(r)ail !
JP.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 231
Lid geworden op: do 18 december 2008, 21:26
Mijn mountainbike: Specialized P1 '08 - Kona Cowan DS

w00t! That's good to here. Heb net een mail gestuurd, dus hopelijk staat de inschrijving vast!
Ben benieuwd
Kona Grassroots
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Ik probeer me iets van een voorstelling van te maken, maar ben tot op heden nog niet erg succesvol...
Maar let op : er zijn (tijdelijke) obstakels in het parcours gezet met o.a. speedbumps, tables en kleine drops !
Wat moet ik me er precies bij voorstellen? Is het bijv. van het type creatief met pallets of gewoon van dirt gemaakt?
Wat kun je qua natuurlijk landschap verder verwachten, gewoon wandelpaden / single trail, of ook flinke stukken vol met boomwortels, e.d. ...
En over wat voor lengte / geschatte tijd spreek je?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
kokopelli
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4628
Lid geworden op: za 25 juni 2005, 00:14
Mijn mountainbike: yeti
Contacteer:

Gaat het een leuke baan worden, kunnen er bikers van 9 en 12 meedoen?
team funride
YETICYCLES.NL
timmos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 844
Lid geworden op: za 15 september 2007, 22:18
Mijn mountainbike: Specialized demo 8

ik zal is inschrijven. ben benieuwd naar de opzet kwa baan jumps enz. Maar weer een dag erbij :D
Lucifer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2317
Lid geworden op: di 4 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Specialized Demo 8/Specialized Venge

cheeta schreef:Ik probeer me iets van een voorstelling van te maken, maar ben tot op heden nog niet erg succesvol...
Maar let op : er zijn (tijdelijke) obstakels in het parcours gezet met o.a. speedbumps, tables en kleine drops !
Wat moet ik me er precies bij voorstellen? Is het bijv. van het type creatief met pallets of gewoon van dirt gemaakt?
Wat kun je qua natuurlijk landschap verder verwachten, gewoon wandelpaden / single trail, of ook flinke stukken vol met boomwortels, e.d. ...
En over wat voor lengte / geschatte tijd spreek je?
Het is vrijwel volledig single track, geschatte tijd ca. 1 minuut. Creatief maar zeker kwalitatief met pallets is het doel. Het is nergens stijl, maar wel zeer snel met prachtige high speed corners en 1 recht stuk waar je echt volle bak kunt gaan. Je kunt heel veel snelheid uit de bocht voor dat rechte stuk meenemen.

Let wel: het is een experiment en we moeten veel leren ! We zullen ons stinkende best doen om er iets leuks van te maken.
Ride, ride, ride cause Lucifer is on your
t(r)ail !
timmos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 844
Lid geworden op: za 15 september 2007, 22:18
Mijn mountainbike: Specialized demo 8

Afbeelding die berg?
Lucifer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2317
Lid geworden op: di 4 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Specialized Demo 8/Specialized Venge

kokopelli schreef:Gaat het een leuke baan worden, kunnen er bikers van 9 en 12 meedoen?
Yup... zie de inschrijving. Er is een Kidz cup (8 t/m 13 jr)
timmos schreef:die berg?
Nope... wel vlakbij. Dat is de Ugchelseberg.
Ride, ride, ride cause Lucifer is on your
t(r)ail !
Gebruikersavatar
kokopelli
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4628
Lid geworden op: za 25 juni 2005, 00:14
Mijn mountainbike: yeti
Contacteer:

Zo mn neefie is al toegevoegd aan deelnemers lijst!
Hopelijk dat ook de rest van het team gaat meedoen, op mij na dan.
team funride
YETICYCLES.NL
Plaats reactie