dirts in de bijlmer?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Hendrieke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 18:34

Yo mensen,

Weet iemand hier misschien of er ergens in de buurt van de bijlmer/a'dam zuid-oost (liefst op fietsafstand natuurlijk) ergens wat dirts of een pumptrack o.i.d. liggen/ligt?

Ik woon er pas sinds een maand of drie en opzich wel redelijk wat park enzo in de omgeving, al wel een beetje op verkenning uit gegaan maar nog niets gevonden dus.
't is alweer veel te lang geleden dat ik gedirt heb, ben waarschijnlijk een dikke schijterd geworden, dus wil 't graag weer een beetje oppakken. Wat kleine en bescheiden dirtjes zouden daarvoor juist ideaal zijn dus.

Als iemand iets weet, ik hoor het graag.
Of als er iemand ook in die buurt woont die een goeie spot weet, laat 't effe weten, dan kan ik misschien komen helpen scheppen ofzo.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Er loopt een fietspad vanaf de S-buurt in Reigersbos (Snelleveldstraat, Schoonhovendreef) langs de Wethoudersbuurt richting het Gein. Tussen de laatste huizen en het riviertje lagen altijd nog wat zandhopen waar je misschien wat mee kunt.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
The Funk Soul Brother
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 21 februari 2006, 22:04
Mijn mountainbike: Gravel
Contacteer:

wees een man en ga streeten :-D
partyboj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 456
Lid geworden op: di 4 juli 2006, 18:20
Contacteer:

The Funk Soul Brother schreef:wees een man en ga streeten :-D
Uhhh Hendrieke... klinkt niet echt mannelijk! :tong
Hendrieke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 18:34

bert l. schreef:Er loopt een fietspad vanaf de S-buurt in Reigersbos (Snelleveldstraat, Schoonhovendreef) langs de Wethoudersbuurt richting het Gein. Tussen de laatste huizen en het riviertje lagen altijd nog wat zandhopen waar je misschien wat mee kunt.
Ah bedankt voor de tip.
Bedoel je dat stukje omringd door water tussen weth. driessenstraat en spankerenkade? http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... 5&t=h&z=17" target="_blank

Ben er nog niet geweest, zal 't morgen effe proberen te checken, maar dat ziet er zo op google maps uit als een potentieel geschikt stukje...
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

nope, maar je kunt het wel eens uitproberen.
Ik bedoel meer hiero en hiero
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Hendrieke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 18:34

Shit man, afgelopen vrijdag effe rond gefietst daar, maar niets gezien hoor.
Toch bedankt voor de tip natuurlijk.

Verder iemand nog suggesties?
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Hendrieke schreef:Verder iemand nog suggesties?
In Zuid-Oost is het gewoon lastig. Als er mogelijkheden waren kan ik je melden dat er zeker 5 actieve members van hier te vinden waren geweest ;)

We (020-crew aka team Funride) hebben in het verleden wel eens een poging gewaagd om iets met dirts en pumptrack te doen, maar nooit een geschikte plek kunnen vinden waar we ongestoord dirts neer konden leggen.
Dus als jij het wel voor elkaar kunt krijgen om een mooie spot neer te leggen; be our guest :winkie:
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Niet Zuid-Oost, maar nog wel Amsterdam: bij de Sloterplas is een dirt track door zo'n Red Bull project ooit aangelegd. Wel enigszins treurig hoe het erbij ligt. Verder is het zoals Wicked al aangeeft wat behelpen hier.
Remprezent
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: do 30 juni 2011, 19:56
Mijn mountainbike: Cube Flying Circus

Ik kan wel wat hulp gebruiken bij de A10 in Noord.. Die plek heeft veel potentiëel!
Pain Is Temporary... Glory Is Forever!
jaspero
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2830
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 21:49
Mijn mountainbike: Cdale CaadX, Ultimate CFSL 8 Aero
Contacteer:

http://www.griffioenoutdoor.nl/nl/bmx-amsterdam/home" onclick="window.open(this.href);return false;
Biking skills or Hospital bills
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Bedoel je het stuk waar ook veel gecrossed word in noord?
Dat is zeker een gode spot, heb wel een wat geprobeerd te bouwen
maar was al snel door cross motoren kapot gereden
Het is daar ook wel heel zanderig of modderig.
Maar mocht je een plan hebben help ik graag.
Heb nog nooit dirt gereden maar een leuke pumptrack
lijkt mij wel wat.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Remprezent
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: do 30 juni 2011, 19:56
Mijn mountainbike: Cube Flying Circus

Nee, ik bedoel NIET bij het 'oude' Coentunnel-circuit!! Het ligt in de buurt van de Banne 2..
Ik heb er al een paar kombochten liggen, rollers en jumps.. Alle omwonende praten erover, en er wordt niets gesloopt! ;) Ze vinden het allemaal maar creatief en leuk blablabla.. Soms rijden er kleine kinderen, maar dat zijn er niet veel en lang blijven ze ook niet!
Pain Is Temporary... Glory Is Forever!
de G U R U
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: zo 18 december 2005, 23:55
Mijn mountainbike: is van kaas.

Remprezent schreef:Nee, ik bedoel NIET bij het 'oude' Coentunnel-circuit!! Het ligt in de buurt van de Banne 2..
Ik heb er al een paar kombochten liggen, rollers en jumps.. Alle omwonende praten erover, en er wordt niets gesloopt! ;) Ze vinden het allemaal maar creatief en leuk blablabla.. Soms rijden er kleine kinderen, maar dat zijn er niet veel en lang blijven ze ook niet!
zo ingewikkeld is het allemaal ook niet, je moet alleen je gezonde verstand gebruiken en sommigen hier hebben daar kennelijk wat meer moeite mee
Remprezent
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: do 30 juni 2011, 19:56
Mijn mountainbike: Cube Flying Circus

Ik zeg kom eens kijken naar wat er tot nu toe ligt!
Het zal cker wel bevallen, het is alleen nog kleinschalig.. Maar met 3 man graven kom je ook niet echt zo ver..
Pain Is Temporary... Glory Is Forever!
Plaats reactie