World cup 2010

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
maartenv
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2064
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 11:42
Mijn mountainbike: Neuron CF
Contacteer:

Looks slippy:
Afbeelding

Pimpin at the world cup by marzocchi:
Afbeelding

Meer hier:
http://www.pinkbike.com/news/windham-wc ... -2010.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vitalmtb.com/photos/features ... /sspomer,2" onclick="window.open(this.href);return false; (gesprek met Hill ertussen)
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

maartenv schreef:Pimpin at the world cup by marzocchi:
Al geef je een aap een gouden ring....
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Lucifer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2317
Lid geworden op: di 4 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Specialized Demo 8/Specialized Venge

Wicked DJ schreef: Al geef je een aap een gouden ring....

.... 't is en blijft een lelijk ding ;)

Zitten wel een paar nasty secties in als ik de foto's zo bekijk.
Ride, ride, ride cause Lucifer is on your
t(r)ail !
maartenv
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2064
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 11:42
Mijn mountainbike: Neuron CF
Contacteer:

Wicked DJ schreef:
maartenv schreef:Pimpin at the world cup by marzocchi:
Al geef je een aap een gouden ring....
Hehe :)

Hier de eerste bewegende beelden van de practice. Volgens mij rijdt hill rond op een fluo-gele demo.

http://www.vitalmtb.com/videos/member/W ... turman,109" onclick="window.open(this.href);return false;
Lucifer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2317
Lid geworden op: di 4 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Specialized Demo 8/Specialized Venge

Peat wint kwalificatie Windham, Hill 29e. Voorsprong van Atherton op Minnaar nog slechts 4 punten. Spannend !
Ride, ride, ride cause Lucifer is on your
t(r)ail !
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Zo, dan zit de World Cup er weer op voor wat betreft het fourcross!

Anneke heeft haar World Cup titel helaas niet kunnen prolongeren en af moeten staan aan Anita Molcik.

Uitslag finale fourcross Elite Women:
1. MOLCIK Anita 11
2. BUCHANAN Caroline 5
3. HORAKOVA Jana 1
4. BEERTEN Anneke
Small final:
5. CURD Katy
6. LABOUNKOVA Romana
7. HOHENWARTER Angelika
8. PETTERSON Joanna

Joost Wichman heeft met een factor geluk de finale gehaald. Helaas heeft (voor zover ik kon zien) een blauw UCI vlaggetje zijn goede start in de finalerun genekt. Graves was toch al winnaar van de World Cup en heeft dit in deze finale ook laten zien waarom dit ook alweer was.

Finale fourcross Elite Men:
1. GRAVES Jared
2. PROKOP Michal
3. SLAVIK Tomas
4. WICHMAN Joost
Small final:
5. TATARKOVIC Kamil
6. OQUENDO ZABALA Carlos Mario
7. DERBIER Quentin
8. COUSINIE Fabien

Het was een mooie track en een avond met spannende runs, zélfs bij de dames! (wat er nog wel eens aan ontbrak dit seizoen :-{ )
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Christiaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1762
Lid geworden op: za 20 december 2003, 18:43
Mijn mountainbike: Intense M6/Yeti DJ/GT Lopes 55/Yeti SuperX
Contacteer:

was t wat? mevrouw is pas wakker, dus alles gemist, veel fullies enz
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Christiaan schreef:was t wat? mevrouw is pas wakker, dus alles gemist, veel fullies enz

Er waren wel meer fully's dan gebruikelijk, maar om het nou te bestempelen als 'veel' ... nee.
Opvallend was dat Fionn Griffiths blijkbaar geen fourcross fully van haar sponsor heeft gekregen.
Dat ding waar ze haar runs op deed (wij noemen het in Nederland een Downhiller en ik meen in de rest van Europa ook), sloeg echt nergens op voor een fourcross rig. Desondanks deed ze het niet slecht op haar bike, totdat ze over een UCI vlag en haar tegenstander Buchanon (iirc) omver reed.

Opvallend genoeg is beider Nederlands succes voor de dag voortijdig geëindigd met een valpartij. Doordat Slavik ook niet onverdienstelijk reed was Joost sowieso al kansloos voor een tweede plek in de eindstand van de Cup, maar ik weet bijna wel zeker dat hij zich een andere afloop had voorgesteld dan het rode zand van dichtbij te bekijken.

Voor Anneke Beerten persoonlijk moet de laatste run een groot drama zijn geweest. De manier waarop ze haar fiets probeerde terug te pakken en de alles behalve innige omhelzing van Molcik aan het einde sprak wat mij betreft boekdelen. Tja, ook dat is fourcross; It Ain't Over Till It's Over!
Voor een neutraal toeschouwer was de damesrace dit keer gewoon weer ouderwets interessant. In Champery was het een aanfluiting, maar dat hebben ze in Windham dubbel en dwars goed gemaakt. Als dit damesveld volgend jaar weer aantreed, dan belooft het veel goeds.
Helaas denk ik dat juist volgend jaar het seizoen wel eens een gatenkaas kan worden van deelnemers die zo nu en dan op komen dagen.
Ik denk dat er een flink aantal (heren én dames) zich zullen gaan richten op de Olympische Spelen en daardoor met enige regelmaat absent zullen zijn. Veel tegenstand komt van rijders die er ook nog eens fanatiek bij BMX-en, dus het zal ijdele hoop zijn. (de uitspraak over competitie volgend seizoen).

Bij de heren vond ik Michal (voor de mensen die niet weten hoe je dit ongeveer uitspreekt: Mie-Hou) Prokop de verrassing van het seizoen.
Ik ben niet zo kapot van z'n voorkomen als rijder, maar puur technisch gezien zat hij er dit seizoen echt goed bij.
Zeer goede gates en runs en een consistente podiumfinisher. Helaas ontbrak het hem aan een overwinning, maar het was zeker een geduchte tegenstander van Graves. Een van de weinigen die nog enigzins kon laten zien met Graves te kunnen battlen.
De enigen die Graves van een overwinning af hebben weten te houden waren Marosi en Rinderknecht. Vooraf geen namen waar je rekening mee houdt bij een overwinning, dus vanuit dat perspectief wel leuk om te hebben meegemaakt.
Persoonlijk vond ik Graves dit jaar zo dominant dat het leuke er wel van af was. Diep respect voor een rijder die zo dominant kan zijn, maar voor het race-element was het vaak killing.

Ik vond het zeker geen slecht seizoen voor de World Cup, maar hou toch warmer herinneringen aan vorig jaar.

Op naar de Wereldkampioenschappen :-q

If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
bikeruben
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 8 april 2007, 22:26

De inhaalactie van Prokop, die was vet! Doordat slavik de dubble ervoor de landing niet soepel had moest hij hoog springen en vloog prokop als een soort horizontale raket aan hem voorbij, vette actie!

Verder jammer dat Fischbach met z'n 3de plek in de quali niet in de finale is gekomen...
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

bikeruben schreef:De inhaalactie van Prokop, die was vet! Doordat slavik de dubble ervoor de landing niet soepel had moest hij hoog springen en vloog prokop als een soort horizontale raket aan hem voorbij, vette actie!
Die actie was wat mij betreft tekenend voor de bijdragen van Prokop aan dit seizoen. Meer dan fraaie actie inderdaad.
bikeruben schreef: jammer dat Fischbach met z'n 3de plek in de quali niet in de finale is gekomen...
Tja, als je gaat liggen kan je nog zo goed gekwalificeerd zijn, maar dan houdt het soms echt op. Joost had wat dat betreft alle geluk van de wereld dat de twee Franse heren elkaar het licht in de ogen niet leken te gunnen en zo met veel geluk in de finale kwam.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Christiaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1762
Lid geworden op: za 20 december 2003, 18:43
Mijn mountainbike: Intense M6/Yeti DJ/GT Lopes 55/Yeti SuperX
Contacteer:

Toch gek dan Griffith niet op een 4X Fully reed, ze heeft namleijk net al vorig jaar alle wedstrijden verder op een Norco XXX gereden, de 4X fully van Norco met Reba Team Maxle Lite. Wellicht was de bike stuk oid? Hopelijk snel iets op Freecaster, is t een keer interessant, heb ik het gemist(Met mijn dochter op de bank zitten is ook leuk hoor, hahaha)

Hopelijk kan ik vanavond wat van de DH zien
bikeruben
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 8 april 2007, 22:26

moet je nou betalen op freecaster voor de Dh vanavond?
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

bikeruben schreef:moet je nou betalen op freecaster voor de Dh vanavond?
Neen. Alleen de Wereldkampioenschappen zitten achter een (de)code(r) van 9.99 euro in de voorverkoop.
Gisteren is het tijdens de XC wedstrijd en de 4X meerdere malen herhaald hoe en wat.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7365
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Wicked DJ schreef:
bikeruben schreef:De inhaalactie van Prokop, die was vet! Doordat slavik de dubble ervoor de landing niet soepel had moest hij hoog springen en vloog prokop als een soort horizontale raket aan hem voorbij, vette actie!
Die actie was wat mij betreft tekenend voor de bijdragen van Prokop aan dit seizoen. Meer dan fraaie actie inderdaad.
Het ziet er zeker met het formaat van de jump indrukwekkend uit, maar is dat desalniettemin geen manoeuvre die werkelijk iedereen maakt zodra je beter voor de jump uitkomt en hem gelijk naar beneden en voren kunt drukken in plaats van te moeten hijsen?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
bikeruben
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 8 april 2007, 22:26

opzich wel, maar het was gewoon een vette actie...

Rachel pakt de overwinning bij de damesDH zojuist! zo dadelijk de heren... it's on!
Plaats reactie