World cup 2010

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
ribbel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 28 augustus 2009, 22:37
Mijn mountainbike: Is een linkspoot

Downhill nu live op eurosport 2. :-D
Na "NO FEAR!!" komt vaak "Oooo Shitt...!!"
The Flying Duck
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: za 10 juli 2010, 16:09
Mijn mountainbike: Downhill = Cannondale perp 2 Stadsbike = scott voltage

thanks!

de upc staat op opnemen!
PERP! baby PERP!

http://www.pinkbike.com/photo/5570008/" onclick="window.open(this.href);return false;
bikeruben
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 8 april 2007, 22:26

GEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

Jemig, het had mooi kunnen worden voor Peat.... Iemand nog een remhendel nodig? Ligt naast de baan :tong
Work... the eight hours between bicycle rides.
The Flying Duck
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: za 10 juli 2010, 16:09
Mijn mountainbike: Downhill = Cannondale perp 2 Stadsbike = scott voltage

zonde zonde, was wel heel close met die boom ook haha
PERP! baby PERP!

http://www.pinkbike.com/photo/5570008/" onclick="window.open(this.href);return false;
bikeruben
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 8 april 2007, 22:26

dude, Peaty was insane fast! wat een wedstrijd!
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

bikeruben schreef:dude, Peaty was insane fast! wat een wedstrijd!
Ja, jammer dat het zo moest aflopen en ook nog op een stuk waar volgens mij -in theorie- het minste gevaar dreigde.

Wel een verfrissende wedstrijd gezien. Lachen dat zo'n klein menneke als Troy Brosnan een tijdje heeft mogen doorbrengen op de hotseat, omdat velen verzuimden wat hij wél deed: doortrappen als een malle op het laatste stuk.
Verder was ik persoonlijk meer voor Minnaar, maar kan het goed hebben dat Gee er met de overall titel vandoor gaat. Nog leuker natuurlijk dat broer en zus beiden de overwinning van de dag hebben gepakt. Altijd leuk zo'n familiefeestje :winkie:

En nou op naar Mont Saint-Anne voor de Worlds. Iemand al een Freecaster code gescoord?
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Lucifer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2317
Lid geworden op: di 4 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Specialized Demo 8/Specialized Venge

Kon op freecaster niet goed zien waarom het mis ging bij Peaty, was dat Eurosport wel goed zichtbaar ?

En dan Cedric Gracia met z'n one-hander... Hahaha ik hou wel van een beetje show
Ride, ride, ride cause Lucifer is on your
t(r)ail !
ribbel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 28 augustus 2009, 22:37
Mijn mountainbike: Is een linkspoot

Volgens mij dook hij te hard dat gat in, waardoor hij over de kop sloeg.
Ben wel benieuwd wat voor tijd er uit was gekomen, hij was onwijs snel onderweg...
Na "NO FEAR!!" komt vaak "Oooo Shitt...!!"
partyboj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 456
Lid geworden op: di 4 juli 2006, 18:20
Contacteer:

Lucifer schreef:Kon op freecaster niet goed zien waarom het mis ging bij Peaty, was dat Eurosport wel goed zichtbaar ?
Volgens mij sprong hij gewoon veel te ver en landde hij flat en kon hij 'm daarom niet meer houden.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Lucifer schreef:En dan Cedric Gracia met z'n one-hander...
Het ging helaas te snel voor de run, maar in de herhaling kon je het goed zien.
Lucifer schreef:Hahaha ik hou wel van een beetje show
Cedric niet veel minder :winkie:

Peat is volgens mij nooit echt over de kop geslagen, maar meer voluit rechtdoor over the bar gegaan.
Zoals ik het inschatte trokken z'n shock en rebound de landing even niet, waardoor die OTB ontstond.
Maar hoe het ook zei; echt zo jammer dat Peaty niet World Cup winst nummer 18 op z'n naam kon schrijven.
Ik verwacht volgend weekend niet dat hij z'n titel kan prolongeren, maar wie weet heeft hij wel de langste adem.
(Ik hoop vurig van wel)
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Lucifer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2317
Lid geworden op: di 4 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Specialized Demo 8/Specialized Venge

Ik ben ook benieuwd hoe hij volgende week presteert, hij gaf wel aan dat hij zich erg goed voelde en dat zijn split time hem vertrouwen gaf. Hoe heet dat ook alweer ? .... NLP ? ;)
Ride, ride, ride cause Lucifer is on your
t(r)ail !
bikeruben
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 8 april 2007, 22:26

Ik denk dat er toch door de kijkers ( incl mijzelf) wordt onderschat hoe tricky die plek is waar steve viel. Het stuk daarvoor gaat snel, en maakt je handen helemaal kapot ( die piste was ruig, niet strak vlak). Als je dan met je 63kmh naar zo'n drop to gaat die je niet te ver mag springen.... dat zal erg moeilijk zijn.

iedereen zat met de snelheidmeting rond de 60-61 en peaty had ff 63 te pakken!

Respect voor troy dat hij met zn 50(!?)kg (gokje) zo snel was op het onderste deel, die kerel gaat mits hij de juiste weg kiest echt heel goed worden!
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

bikeruben schreef:Respect voor troy dat hij met zn 50(!?)kg (gokje) zo snel was op het onderste deel, die kerel gaat mits hij de juiste weg kiest echt heel goed worden!
Wat ik ook wel grappig vond is dat je niemand hoort over de prestatie van Lewis Buchanan (MS Evil Racing) die zelfs nog een paar maandjes jonger is dan Troy en 14e werd :-q
(Troy moest genoegen nemen met een 18e plaats, maar nam wel de overall titel voor de junioren mee naar huis!)

Als je dan ook nog die youngster van TWR meeneemt in de overweging, dan zit er meer dan genoeg talent in het circuit.

Ben zelf niet zo kapot van Joey Schusler en zie hem het liefst nog even rijpen bij het nationale Yeti team i.p.v. het World Cup team, maar ik denk niet dat de Yeti leiding er ook zo over denkt. Imho moet er bij een team als Yeti/Fox gewoon 2 rijders zijn die consistent in de top 20 finishen en niet eentje die erg sterk rijdt en eentje die zich ternauwernood een paar keer heeft weten te kwalificeren dit jaar.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Lucifer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2317
Lid geworden op: di 4 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Specialized Demo 8/Specialized Venge

@Ruben: Ook mijn idee... Volgens mij was de landing erg kort en veel snelheid daarvoor. Net als die rare bump die net voor die hogere drop zat (daar waar Gracia een one-hander deed). Daar zag je toch dat veel rijders een behoorlijke kontewipper kregen. Stiekem was dit parcours denk ik toch veel lastiger dan hij in eerste instantie leek.

En voor wat betreft Loose Canon... ook respect hoor ! Maar is iets minder consistent, crasht net iets vaker. Ik denk idd dat dit wel jongens met een grote toekomst kunnen zijn.
Ride, ride, ride cause Lucifer is on your
t(r)ail !
Plaats reactie