Mini Downhill cup 2011

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Gesloten
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

voor de precieze locatie moet je Cor van Wielervereniging Het Stadion ff vragen...
bobby
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: zo 20 april 2008, 21:44
Mijn mountainbike: YT- TuEs FR - Giant Trance - Commencal Maxmax
Contacteer:

Ik heb vernomen dat er binnenkort een infomiddag zal plaats vinden over het bikepark in nieuwegein. Mischien is het handiger om daar nog even op te wachten voordat men individueel vragen gaat stellen.
Dan is alles in een keer duidelijk (hoop ik tenmiste, want ik ben er zelf niet bij betrokken).
Als het goed is komt er snel een officiele post over.

grtz bobby
Autoplay
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 24 november 2010, 15:27

Ik heb contact gehad met Cor van Wielervereniging Het Stadion. Zaterdag 19 maart 2011 zal er een infobijeenkomst georganiseerd worden over het bikepark. Ik weet niet of een officiële aankondiging nog volgt.

Het plan is in ieder geval dat er een permanent bikepark komt. Wat dit precies inhoudt wordt uitgelegd op deze infodag. Cor geeft aan dat dit bikepark alleen mogelijk gemaakt kan worden als er voldoende animo is vanuit 'de scene'. Als je dus geïnteresseerd bent in een bikepark in de buurt van Utrecht dan moet je hier dus bij aanwezig zijn en de handen uit de mouwen steken!

Lijkt mij een uitgelezen kans om bij te dragen aan de ontwikkeling van de sport!
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

Autoplay schreef:Ik weet niet of een officiële aankondiging nog volgt.
jawel http://forum.mountainbike.nl/forum/view ... 16&t=77560" onclick="window.open(this.href);return false;

:-q
gerardr
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 19:06
Mijn mountainbike: Yeti dj 2009

Wanneer gaat de site het doen? Ben be nieuwd
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

Ik kreeg gisteren een e-mail dat de site bijna klaar is
dirttt
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 16:13
Mijn mountainbike: Focus Redskin 2.0 29er

Wat ik me nu afvraag, aangezien het bijna allemaal in NL is, heb je hier nou echt een 'hardcore' DH bak voor nodig, of kunnen deze wedstrijden ook wel met wat minder?
As finishing touch, God created the Dutch
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Minimaal 200mm voor en 250mm achter... Nee, zoek eens naar de topics van voorgaande edities dan ga je vinden dat er races gewonnen zijn op een hardtail en short travel (beide eigenlijk voor 4X bedoeld). Beneden komen doe je wel en kansloos lijkt het ook niet direct.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
sinterklaas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 24 februari 2006, 21:37
Mijn mountainbike: Rijdt

Vorig jaar werd het podium in zowel Apeldoorn als Groningen bezet door de hardtails. In Bergschenhoek allemaal full downhill fietsen. Per parkoers dus verschillend. Met iets "tussen" hardtail en full downhill, kun je overal prima mee gaan doen.
Finale Ligure, Nava Valley the hidden gem.
Van een boomwortel af fietsen is geen droppen
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

In Groningen verwacht ik dat dit jaar de fully's in het voordeel zijn. Meer spectakel/technische delen en het vlakke stuk is eruit...
larzveenz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: ma 7 augustus 2006, 18:04
Mijn mountainbike: Specialized Enduro Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Limited Edition fixed.

Ook het vlakke stuk aan het eind? Want die 15m vals plat aan het begin waren het probleem niet, ik knapte juist af op de tweede, die na de north-shore brug.
Denk dat ik beide bikes gewoon mee ga nemen en ter plekke beslis, haha.

Site moet met een paar dagen online kunnen, ik moet nog wat informatie over Apeldoorn toevoegen ;)
http://larsveenstra.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

De northshore is al weg. Daar komt een mooie verassing voor terug :wink:
aars46
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 15 april 2010, 10:11
Mijn mountainbike: Transition Double

weet iemand waar en wanneer de inschrijving van apeldoorn begint?
larzveenz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: ma 7 augustus 2006, 18:04
Mijn mountainbike: Specialized Enduro Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Limited Edition fixed.

aars46 schreef:weet iemand waar en wanneer de inschrijving van apeldoorn begint?
larzveenz schreef:Site moet met een paar dagen online kunnen, ik moet nog wat informatie over Apeldoorn toevoegen ;)
site is http://www.minidownhillcup.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ;)
http://larsveenstra.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

Nieuws vanuit Groningen. Mede vanwege de Megavalanche hebben wij de datum voor de wedstrijd in Groningen moeten verplaatsen naar 11 september. Nog een nieuwtje! Op 10 september hebben we nog een wedstrijd... NK 4x!!!! (we hebben nog geen toestemming gekregen het een officieel NK te noemen, maar komt vast goed) Bij de baan is een camperplaats, maar we proberen te regelen dat er ook gewoon gekampeerd kan worden... Dus plan dat weekend vrij en kom naar Groningen voor een sportief gravity weekend!
Gesloten