Ervaring met bikepark Wagrain en plania?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
bror
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: di 13 april 2010, 12:24
Mijn mountainbike: kona supreme operator 2013.

beste bikers,

ik ga aankomende zomer een soort van raodtrip maken in Oostenrijk. ik ga dan eerst een week naar Leogang en Saalbach hinterglem. En vervolgens een week naar Wagrain en Planai.
nu heb ik best wel goede verhalen kunnen lezen en horen over Leogang en Saalbach-hinterglem. maar nu kan ik niet veel info vinden over Wagrain en Planai. wie kan mij info geven of ervaringen delen?

alvast bedankt.
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

bikepark wagrain is wel leuk en gaaf om te doen maar na een middag heb je de afdaling wel gezien, er om heen is weinig tot niets dus alleen de afdaling er zijn ook wel wat routes uitgepijlt maar vaak alleen de kiezelpaden beste gewoon de wandelroute's nemen

ik ben er van de zomer geweest, het moet wel een beetje droog wezen anders is het wel glibberen, de fietsverhuur vond ik minder de fietsen remde slecht en waren niet tip top voor mijn eerste keer downhill had ik liever een fiets gehad die iets beter remde maar met mijn gewone fully kon ik daar niet naar beneden en was ook niet toegestaan dus ik had de fiets en bescherming gehuurd
Elias Den Otter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: do 16 juni 2005, 16:39
Mijn mountainbike: Trek Session 88

weet je van het bestaan van de gravity pas af? Als je die parken allemaal afgaat is die pas een goede optie. is een pas voor 10 parken voor 1 seizoen. Kost je 350 ofzo, maar dat haal je er al bijna uit met die roadtrip alleen..
Kijk eens in het DH/FR carpool topic onder let's ride!
jaspero
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2830
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 21:49
Mijn mountainbike: Cdale CaadX, Ultimate CFSL 8 Aero
Contacteer:

In de Freeride van 4/11 staat een korte test van Wagrain. Als ik het goed begrijp is het park er nog niet zo lang, en hebben ze plannen voor meer tracks.
Biking skills or Hospital bills
bobby
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: zo 20 april 2008, 21:44
Mijn mountainbike: YT- TuEs FR - Giant Trance - Commencal Maxmax
Contacteer:

Wagrain is wel een tof park. Heb me er zeker een dagje kunnen vermaken op de trails daar.
Heb er twee jaar geleden het volgende over geschreven:

Ze hebben daar een main line naar benden met veel tables en een massive wallride. Vanuit deze track lopen een heleboel shortcuts en zijbanen zoals wat dh stukjes maar ook een northshore deel met boomstammen van 30 meter die je als skinnie neemt. best vet.
Bikeshop en snelle gondellift.

Grtz
wittereus
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 520
Lid geworden op: do 10 juni 2010, 09:07
Mijn mountainbike: Cube STEREO HYBRID 160 HPC SL 625 27.5 PACIFIC/RED 2021
Contacteer:

Je zit dan in de buurt van schladming; diverse zeer vette downhill tracks daar. Zie ook mijn foto's; http://wittereus.pinkbike.com/album/Schladming-2011/
Hier meer info; http://www.planai.at/sommer/de/bergsomm ... _Park.html

Voor de rest zoals hwpaints ook al aangeeft kun je overal vette singletracks vinden als je naar wandelpaden zoekt, maar pas op voor wandelaars :-q

Veel plezier en vergeet niet je foto's en filpjes te posten hier!!!
Without biking no fun.
Without fun no biking.
bror
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: di 13 april 2010, 12:24
Mijn mountainbike: kona supreme operator 2013.

bedankt voor alle reactie, ik weet dat je ook een grafity card kan kopen want die vier parken vallen daar inderdaad onder. verder heb ik ook gelezen dat in planai een paar jaar geleden ook een World Cup is geweest.
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

hier een paar fotootjes, het geeft een kleine indruk de spannende dingen staan er niet op omdat het moeilijk foto's nemen is daar

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
degoe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 14 september 2006, 22:08
Mijn mountainbike: Scott Gambler WC 10 2014
Contacteer:

ik zou ook eens denken aan Semmering. Wagrain en Schladming zijn zeker erg leuk(vooral Schladming),maar voor een hele week,is het denk ik te weinig.
Verder heb je nog Hopfgarten in de buurt. is ca 1/2u van Leogang.

Ps de Gravity card geldt ook voor winterberg,dus heb je er de hele zomer wat aan,mits je vaker/überhaupt ook in winterberg rijdt.

Groeten Bastian.

Die im Jahre 2008 ins Leben gerufene „GraVity“ Saisonkarte bekommt Nachwuchs und erweitert die bis Dato rein österreichische Bikepark-Koalition um die Länder Deutschland und Slowenien. Mit nur einer Saisonkarte erhält der Käufer unbegrenzten Zugang zu den beliebtesten Bikeparks der drei europäischen Staaten und verspricht neben gleichzeitiger Kostenersparnis auch Fahrspaß auf höchstem Niveau. Der erlesene Kreis der Bikepark Community verbindet 2010 folgende Parks zu einer großen, internationalen Spielwiese: Bikepark Leogang, Bike-Circus Saalbach Hinterglemm inklusive den beiden adidas Freeride Strecken und der X-Line, Mountainbikepark Wagrain, Bikepark Zau[:ber:]g Semmering, Planai-BikePark, BikePark Winterberg, MTBZone Bischofsmais wie auch der Bikepark Pohorje in Maribor.

Neue GraVity Card Mitglieder:

-BIKEPARK BAD WILDBAD
-BIKEPARK SPICAK
-SWATCH BIKEPARK LIVIGNO OPERATED BY MOTTOLINO FUN MOUNTAIN.

Die Kosten für die GraVity Card belaufen sich für Erwachsene auf 340,- Euro. Jugendliche (Geburtsjahre 1992-1994) zahlen 270,- Euro und Kinder (1995-2004) nochmals vergünstigte 170,- Euro

STAND 2011,2012 nog niet bekend!!!!
woon in Pettneu am Arlberg (oostenrijk)
http://www.scott-sports.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.bike-run.at" onclick="window.open(this.href);return false;
ZuidLimburgBiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 1 augustus 2014, 18:33
Mijn mountainbike: KTM Peak 1.0. 27,5 Inch.

Even nieuw leven inblazen: Ik heb een trip naar Wagrain op de planning staan. Wat zijn inmiddels de ervaringen met het bikepark? Eventueel ook voor beginners toegankelijk, of is het vooral voor de gevorderde bikers een aanrader? Blauwe route die er loopt blijkt prima te zijn als je niet opzoek bent naar het extreme, iemand die daar ervaring mee heeft?
Every ride has victories, challenges and trials
Da Bikert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 646
Lid geworden op: za 27 augustus 2005, 15:12
Mijn mountainbike: is groen en springt
Contacteer:

Wagrain is nog steeds een van de leukste parken die ik ken, 2 jaar achter elkaar geweest, helaas dit jaar niet, echt een aanradertje, park is niet groot maar wel zeer goed onderhouden, Geen super uitdagen track's ala Leogang, maar heb mij daar goed vermaakt, zeker geschikt voor beginners dus, mede forum lid kleinpalomino is daar pas nog geweest Pm hem anders even.

Zie hier: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... &start=225" onclick="window.open(this.href);return false;
Filmpjes:

http://www.youtube.com/user/DaBikert" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaatjes:

http://www.pinkbike.com/u/dabikert/album/All/" onclick="window.open(this.href);return false;
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Wagrain is een leuk (maar klein) park en zeker toegankelijk voor beginners. Ze hebben net begin van dit seizoen een route van de top naar het middenstation geopend (niet gereden trouwens, volgens mijn zoon die deze wel heeft gereden was deze vrij ruw, lees veel wortels en stenen). Vanaf het middenstation heb je verschillende routes van makkelijk / flow tot flinke wortelroutes. Overal kun je om moeilijke dingen heen rijden als je wil tenzij je de zwarte route neemt.

Prima om je een dag te vermaken. Ik weet niet wat je plannen zijn maar als je er elke dag gaat rijden dan ben je misschien wel snel uitgekeken. Dan is een dag uitwijken naar Saalbach/Hinterglemm, Schladming Planai ook leuk en niet al te ver rijden. Voor mij persoonlijk staat plezier hebben voorop (en dat hoeft niet altijd technisch moeilijk te zijn) en dat kan prima in Wagrain. De grote wallride leren rijden is wel leuk. Ik had afgelopen vrijdag (in de eerste afdaling) maar net genoeg snelheid....dus halverwege kneep ik 'm een beetje :lol:

Hier een video van afgelopen jaar:
http://www.pinkbike.com/video/374904/" onclick="window.open(this.href);return false;
ZuidLimburgBiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 1 augustus 2014, 18:33
Mijn mountainbike: KTM Peak 1.0. 27,5 Inch.

Thanks! Daarmee ben ik al geholpen. Was de planning om gewoon een dagje daar te rijden. En het is inderdaad zoals kleinPalomino al zegt: Technisch moeilijk wil niet zeggen dat het meer plezier brengt! Lijkt mij een ideaal park in mijn geval.
Every ride has victories, challenges and trials
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Enjoy!
Plaats reactie