De ultieme enduro bike? gebruikerservaringen...

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

Even weer een oud onderwerp nieuw leven inblazen...
Ik vind eigenlijk maar weinig gebruikservaringen wat betreft de specialized enduro en dan de 26 versie. Kan iemand mij hier iets over vertellen? Het gaat me vooral om zijn wendbaarheid/stabiliteit.
ernies
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 709
Lid geworden op: ma 17 augustus 2009, 09:34
Mijn mountainbike: kan sneller dan ik
Contacteer:

Het is natuurlijk niet voor niets dat een hele stroming naar een model van Specialized is genoemd ;-)

Anderhalf jaar later worden we overspoeld door modellen in alle wielmaten. Ik ben eigenlijk ook eel bebieuwd hoe de classic spesh enduro zich syaande houdt.
SugaHoneyIceTea
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 12:54
Mijn mountainbike: Kona Coilair Supreme 2007

2008 Kona Coilair Supreme scheen het destijds ook goed te doen
jaspero
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 21:49
Mijn mountainbike: Cdale CaadX, Ultimate CFSL 8 Aero
Contacteer:

julie schreef:Even weer een oud onderwerp nieuw leven inblazen...
Ik vind eigenlijk maar weinig gebruikservaringen wat betreft de specialized enduro en dan de 26 versie. Kan iemand mij hier iets over vertellen? Het gaat me vooral om zijn wendbaarheid/stabiliteit.
Van welk jaar?
Biking skills or Hospital bills
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

de allernieuwste, maar daar zal nog wel niet veel over te lezen zijn, dus ik heb het dan over het model 2013. Eigenlijk weet ik niet zo goed hoeveel die weer anders is dan die van het jaar ervoor...
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Niet specifiek antwoord op de Spez vraag maar wel passend in de algemene vraagstelling. Rijd sinds deze zomer op een GT Force Carbon Expert. Rijdt goed bergop (zelfde tijden of beter dan mijn RM Element XC bike) Naar beneden oneindig veel beter (logischerwijs) Gewicht is met de Easton wielen 12.5kg en met de Mavic's die ik in de Alpen gebruik ietsje meer ;) Maar dan zitten er ook Hans Dampf 2.35's op (die gewoon 2.5 breed zijn....) Dat weegt ook wat.

Maar zoals gezegd, naar beneden een hele dikke bike waar je zeker op Alpen terrein lekker mee kunt knallen. De CTD stand werkt goed en ik mix ook nog wel eens de CTD voor en achter. Bijvoorbeeld harder voor dan achter of juist andersom. Hij kan harden dan ik kan in ieder geval :-q
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

kennelijk niet veel die rijden op een specialized enduro.. jammer ik had graag wat meer hierover gehoord, maar misschien moet ik de vraag op dirty-pages stellen?
illuminatastigmata
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1171
Lid geworden op: wo 23 november 2005, 15:05

Ik weet niet of Flip(van Veen)hier ook rondhangt maar op DP zeker, die heeft een redelijk recente Enduro volgens mij..
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!!
Renealkema
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: do 11 juli 2013, 22:00
Mijn mountainbike: Nukeproof mega AM 2013

Ik heb twee jaar op een Spezialized Enduro / SX-trail gereden. Wel een beetje zwaar trappen, maar verder fijne fiets! Nu heb ik een Nukeproof Mega AM Comp. Is wel een ander kaliber! Deze is veel geschikter voor xc werk, zodat het in Nederland bruikbaarder is! Dat vond ik met de Enduro minder! Toen pakte ik Nederland altijd mijn hardtail. Doe ik nu niet meer...
There's always a bigger fish...
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Mijn vriendin rijdt een Nukeproof Mega AM Comp... maar als ik zo naar die fiets kijk zie ik hem in Nederland nog niet helemaal tot zijn recht komen ;)
Renealkema
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: do 11 juli 2013, 22:00
Mijn mountainbike: Nukeproof mega AM 2013

Probeer maar eens! Het zou je verbazen...
There's always a bigger fish...
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Hij is een beetje te klein voor me helaas. Maar ik vind het wel een gave bak hoor!
Renealkema
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: do 11 juli 2013, 22:00
Mijn mountainbike: Nukeproof mega AM 2013

Hoe groot ben je dan? Pas op dat je geen dranghek gaat rijden! Let op de stabiliteit!
There's always a bigger fish...
Gebruikersavatar
hardlopertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 642
Lid geworden op: ma 11 januari 2010, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon
Contacteer:

Renealkema schreef:Hoe groot ben je dan? Pas op dat je geen dranghek gaat rijden! Let op de stabiliteit!
Ehh? Een grotere fiets heeft vaak een langere bovenbuis, langere chainstays en een grotere wielbasis? Dat zorgt juist voor stabiliteit? :wink:
Trailbuilder @MTB Tracks O'hout
Like ons! http://www.facebook.com/MTBTracksOosterhout" onclick="window.open(this.href);return false;
Topic Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen Klik!

Mail: info@mtbtracksoosterhout.nl
Renealkema
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: do 11 juli 2013, 22:00
Mijn mountainbike: Nukeproof mega AM 2013

Het doet me altijd denken aan de motoren van Ducati... Compact en klein. Zo heb je altijd totale controle. Is denk ik ook iets persoonlijks...
There's always a bigger fish...
Plaats reactie