Fietskeuze voor all mountain/enduro

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

Ik heb er een Revelation inzitten. Maar heb de fiets zelf opgebouwd, dus geen complete bike gekocht, dus heb er gewoon een 'hogere' vork in gezet.
DaBuzzzzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 351
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM 4.0 Pro

Een Stereo is achter 140, voor 150 (max) in standaard setup
http://www.ghalia.nl Filigrain Lampen | Twitter @GhaliaNL | Egyptische lampen | Oosterse lampen
Ghalia Home Accessories
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

Verrek, je hebt gelijk inderdaad. Heb me altijd 1cm rijker gerekend aan de achterkant. Dat zegt overigens ook wel genoeg denk ik (voelt als meer veerweg dan mijn oude 140mm freerider).
DaBuzzzzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 351
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM 4.0 Pro

Het is een full floater dus wel wat bewegelijker dan een normale fixed- swing
http://www.ghalia.nl Filigrain Lampen | Twitter @GhaliaNL | Egyptische lampen | Oosterse lampen
Ghalia Home Accessories
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

DaBuzzzzz schreef:Het is een full floater dus wel wat bewegelijker dan een normale fixed- swing
?
giantdave
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 16 januari 2009, 01:57
Mijn mountainbike: Giant XcX DS1, Haibike Edition RX, Cube Stereo Pro, YT Industries Capra AL

Met een 'full floater' wordt bedoelt dat de demper van zowel de boven als de onderkant ingedrukt wordt. Bij de Stereo zit de demper aan de onderkant vast aan de omhoog bewegende achterbrug.

Wel een tegenvaller zeg, had ook altijd gedacht dat de Stereo 150 had.
Capralicious!
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

Wat denk je ervan te merken, van die ene cm. In Zwitserland op downhills heb ik niet eens de volledige veerweg gebruikt (rubbertje bleef nog ruim halve cm boven het einde), maar heb nergens het gevoel gehad dat ik te weinig vering had...
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

@giantdave,

Volgens mij is een 20inch wel aan de (te) grote kant als je (maar) 1,82m bent :o Vergeet niet dat "aan de kleine kant" altijd beter is dan "aan de grote kant"...
Of heb je inmiddels de fiets al aangeschaft? Laat dan even weten hoe het allemaal is gegaan en bevalt :-q
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
giantdave
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 16 januari 2009, 01:57
Mijn mountainbike: Giant XcX DS1, Haibike Edition RX, Cube Stereo Pro, YT Industries Capra AL

Het gebbetje, ik heb de Stereo gisteren opgehaald en vandaag meteen de Lemelerberg-route mee gereden. Ik moet zeggen dat de fiets idd groot oogt, maar ik er vandaag super lekker op heb gefietst. Zelfs na anderhalf jaar niet gemountainbiket te hebben had ik nergens last van dus ik denk dat de fiets me wel past. Vanmorgen heb ik de vering helemaal goed ingesteld, ook wel een leuk klusje. Het veersysteem van de stereo werkt super en het voel echt alsof je een flinke kussen onder je kont hebt. Niks dan lof (tot nu toe) over de Stereo! Wel moet ik nog eens een SYS openen maar dat komt nog.
Capralicious!
winnfield
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 9.0 SL, Kona supreme operator Gazelle Mondial fixed
Contacteer:

gefeliciteerd met je nwe Cube! Hoop dat je er net zo blij mee bent als ik met de mijne!
http://www.progravity.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2005laurentz
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 18 december 2013, 21:58

Hallo ,

ik ben ook op zoek naar een Enduro bike en ben uitgekomen op 2 modellen :

De Radon Slide Carbon 160 650B 8.0 en de Radon Slide 150 10.0.
De prijs is dezelfde ( 3000 euro namelijk). De slide is iets beter afgemonteerd.

Nu ben ik sterk aan het twijfelen om een Carbon mtb te kiezen , ivm met sterkte van het kader.
De kans op een val is natuurlijk groot bij enduro ( Ardennen / Alpen / ...)

Hulp bij mijn keuze ?

Alvast bedankt !
Plaats reactie