Fietskeuze voor all mountain/enduro

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
giantdave
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 16 januari 2009, 01:57
Mijn mountainbike: Giant XcX DS1, Haibike Edition RX, Cube Stereo Pro, YT Industries Capra AL

Koenta schreef:Bij Correct in R'dam staat een Ghost AMR plus, dikke bak!
Wel hopen dat het je maat is natuurlijk
2012 of 2013 model? Ik ga ff op de site kijken als ze die hebben. Bedankt voor de tip
Capralicious!
giantdave
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 16 januari 2009, 01:57
Mijn mountainbike: Giant XcX DS1, Haibike Edition RX, Cube Stereo Pro, YT Industries Capra AL

Ik heb de fiets bekeken. Het is denk ik een '11 of '10 model en ook vind ik de kleur niet zo mooi. Ze hebben er wel veel bikes staan trouwens.
Capralicious!
Geewee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 17 januari 2012, 21:02
Mijn mountainbike: heeft 2 wielen en een stuur...

Al aan een scott genius 650b gedacht?? Voor 2799 heb je deze

http://www.scott-sports.com/global/en/p ... us-740-xl/" onclick="window.open(this.href);return false;

En deze voor 3499 maar als je uw andere bike verkoop en dan nog eens 10% korting krijgt ligt dit wel binnen de mogelijkheden misschien

http://www.scott-sports.com/global/en/p ... us-740-xl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Vind ik wel knappe bikes :D
Niet twijfelen... Doen!!
giantdave
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 16 januari 2009, 01:57
Mijn mountainbike: Giant XcX DS1, Haibike Edition RX, Cube Stereo Pro, YT Industries Capra AL

Mijn max is helaas echt 2500€. Ik heb even op de site van Radon gekeken en vind de Slide 160 series ook mooi. Helaas zelfde verhaal als Canyon; erg onbereikbaar, dwz eerst betalen, dan krijg je je fiets en dan maar hopen dat t wat is, maar mooi (en veel fiets voor weinig €uro's) zijn ze zeker. Grote dilemma.
Capralicious!
Gebruikersavatar
richard_librium
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 26 januari 2011, 01:34
Mijn mountainbike: Demo 8one 2006
Contacteer:

ze hebben bij Bike2Build nog een Cube Stereo Pro 2012

http://www.bike2build.nl/product/BK9336 ... ey-n-white" onclick="window.open(this.href);return false;
giantdave
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 16 januari 2009, 01:57
Mijn mountainbike: Giant XcX DS1, Haibike Edition RX, Cube Stereo Pro, YT Industries Capra AL

Hey bedankt! Ik hou hem in de gaten, ga overmorgen eerst 8 dagen op vakantie. Als ie er dan nog staat neem ik hem.
Capralicious!
Gebruikersavatar
richard_librium
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 26 januari 2011, 01:34
Mijn mountainbike: Demo 8one 2006
Contacteer:

of effe bellen morgenochtend...
Gebruikersavatar
richard_librium
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 26 januari 2011, 01:34
Mijn mountainbike: Demo 8one 2006
Contacteer:

ze hebben er maar 1 (maatje van me had em aanbetaald, maar door zn bruiloft toch moeten annuleren)
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Ik volg het niet helemaal, aangezien die fiets:
- geen voorvork heeft voor een 20mm thru-axle (evt. QR15),
- niet de meest chainguide vriendelijke is (geen ISCG tabs, ...)

Dat lijken me voor een Enduro fiets eigenlijk al respectievelijk een no-go en een min-punt.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
giantdave
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 16 januari 2009, 01:57
Mijn mountainbike: Giant XcX DS1, Haibike Edition RX, Cube Stereo Pro, YT Industries Capra AL

richard_librium schreef:ze hebben er maar 1 (maatje van me had em aanbetaald, maar door zn bruiloft toch moeten annuleren)
Dikke tegenvaller, zag dat ie in maat 20" is terwijl ik 18" nodig heb. Zou dat verschil groot zijn? Ik brn zelf 1.82 cm.
cheeta schreef:Ik volg het niet helemaal, aangezien die fiets:
- geen voorvork heeft voor een 20mm thru-axle (evt. QR15),
- niet de meest chainguide vriendelijke is (geen ISCG tabs, ...)

Dat lijken me voor een Enduro fiets eigenlijk al respectievelijk een no-go en een min-punt.
Dat is voor mij geen probleem, doe er sowieso toch een lapje stof om de achterbrug heen tegen kettingslag. Wil de fiets ook meer gebruiken voor AM/ lichte enduro. Af en toe een toertochtje doen moet ie ook kunnen.
Capralicious!
Gebruikersavatar
richard_librium
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 26 januari 2011, 01:34
Mijn mountainbike: Demo 8one 2006
Contacteer:

ze hebben er ook nog 2 van deze staan:

http://www.bike2build.nl/product/BK8157 ... blue-print" onclick="window.open(this.href);return false;
Thomas_mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 229
Lid geworden op: di 24 mei 2011, 10:10

Die sting raad ik je af! is gewoon een XC fully...lekkere toerfiets.

Bij 12gobiking hebben ze ook mooie Trek Remedy's van 2011/2012 te koop staan met korting. De Remedy 7 of 8 was geloof ik 2200. Daar heb je een enorm mooie bike voor, met 150mm veerweg en ZEKER enduro geschikt.

Mega achtige enduro's is misschien wat te hoog gegrepen, maar Ardennen etc. is de bike perfect voor! En dan heb je een Trek ipv een cube...:) Ik heb m daar in het echt gezien, en ik werd er hebberig van haha maar ik heb al een enduro ;)
winnfield
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 9.0 SL, Kona supreme operator Gazelle Mondial fixed
Contacteer:

Ik rij zelf een Stereo pro (2011) voor het All mountain/ licht enduro werk en ben zeer tevreden over de fiets. De enige aanpassing is een verstebare zadelpen. Ik fiets er mee in Nederland, ardennen en ook in de alpen: Geen aanmerkingen op! (heb er in Winterberg en Saalbach Hinterglemm zelfs voorzichtig mee in het park gereden)
Die Sting zou ik ook niet doen, de vork heeft 90-120 mm. Daar is niks mis mee maar voor het meer enduro gerichte rijden zal je daar te kort aan hebben.
Qua maat: ik ben 180 en staan twijfelen tussen 18 en 20 inch. Tis voor mij de 18 geworden, maar je moet het gewoon zelf gaan proberen!
Voordeel voor mij aan de stereo is dat ik er in NL ook veel plezier aan beleef! De Treks v Thomas_mtb zijn ook erg mooie fietsen!
http://www.progravity.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

Ik sluit aan bij winnifield met positieve ervaring met Cube Stereo.
Ik heb zelf de bike opgebouwd op basis van 2011 frame, iets meer 'enduro-proof' dan standaard opbouw (o.a. revelation met 20mm steekas, Hope/flow wielset, RF atlas crank met bash en bionicon chainguide, hope tech m4)
Naar beneden fietsen voelt heerlijk, ook echte downhills doet 'ie heerlijk (met zadel omlaag, te ondervangen door dropper-post). Vering ligt vrij ver naar achteren, ik heb eraan moeten wennen, want vond het achterwiel erg stuiteren. Maar als je even de goede positie bij het afdalen hebt gevonden doet de bike het echt heerlijk. Voor 140mm vind ik 'm verrassend veel klappen wegfilteren.
Omhoogfietsend heb ik niet het idee dat er veel energie verloren gaat in de vering, maar echt vergelijkingsmateriaal heb ik niet qua 'omhoog-fiets-fully's', dus geen idee hoe/of het beter kan.
In Nederland toer ik er prima mee rond. Tsja, een hardtail zal sneller gaan, maar een beetje vering is ook wel comfortabel. Echt snel hoef ik toch niet te fietsen :)
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

De Scott Genius. De 2012 modellen zijn nog leverbaar. Ik heb er zelf 3 weken geleden nog eentje gekocht. De Genius LT van €3600,- voor €2650,- bij 12gotrading. Tijdens het fietsen kiezen tussen volledige lockout voor en achter , 140-180 voor en 110-185 achter. Voor de gewone Genius is dit, volledige lockout voor en achter, 120-150 voor en 95-150 achter. Groot voordeel van de 2012 en eerdere modellen is dat ze in de normale 26inch maat zijn. Grotere wielen zijn voor mij alleen maar een beperking.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Plaats reactie