Trial; wie kan het?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Gesloten
Kippendokter
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 19 januari 2004, 08:01
Mijn mountainbike: Viper World cup team ht
Contacteer:

Op http://www.trials-online.com/ staan alle trial-trucs beschreven inclusief video's. Ze leggen het daar uit alsof het heel simpel is, dat trial-rijden, maar dat valt toch wel tegen! :-?
Zijn die trucs wel te doen op een 'gewone' xc mountainbike of ben ik nou zo slecht? :-{
Zijn er hier mensen bij die dit wel goed kunnen?
Ik vraag, jullie draaien!
sjakie
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 13 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: merida race pro
Contacteer:

nee, ik ben er niet zo goed in.
AIRBORNE
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 18:33
Mijn mountainbike: Airborne Liberator
Contacteer:

Op een xc bak zal het moeilijk gaan.
Ik ben er nu een maandje mee bezig en het is heel veel oefenen. Maar hoe meer uren ik erin steek, des te beter het gaat en des te gemakkelijker bepaalde dingen lukken.
Op die sites staat het idd allemaal heel simpel, maar in het begin kan je amper uit stilstand op een stoeprand springen.
JD kan je er wel meer over vertellen!

Btw nog ff vraagje, weet iemand waar ik van die echte trial wielsetjes kan bestellen? met van die brede, geboorde velgen? Bijvoorbeeld met Alex DX32 velgen. Het liefst binnen de EU. Of maken ze bij http://www.trialmarkt.de/ ook complete wielen?
tsjah, ze is nu te zwaar en moet op dieet.
Kippendokter
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 19 januari 2004, 08:01
Mijn mountainbike: Viper World cup team ht
Contacteer:

Nou AIRBORNE, een beetje balanceren en op een stoeprand springen lukt me nog wel, maar dat is het ook wel zo'n beetje, zo'n 180 lijkt bijna onmogelijk met m'n mountainbike :cry: . en dat 'lurchen' is al helemaal nie te doen! :evil:
Hoe duur is een eenvoudig trail-fietsje eigenlijk?
Ik vraag, jullie draaien!
AIRBORNE
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 18:33
Mijn mountainbike: Airborne Liberator
Contacteer:

Als je nu al moeilijk loopt te doen dat het niet lukt, moet je er vooral NIET aan beginnen! Het ziet er allemaal heel simpel uit op die filmpjes, maar reken maar dat die gasten al jaren aan het trainen zijn! En ook al ontelbaar veel uren erin hebben gestoken!
Owjah, en trial doe je zonder klikpedalen :wink:
Dylan18
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 28 januari 2004, 15:58

Kippendokter schreef:Nou AIRBORNE, een beetje balanceren en op een stoeprand springen lukt me nog wel, maar dat is het ook wel zo'n beetje, zo'n 180 lijkt bijna onmogelijk met m'n mountainbike :cry: . en dat 'lurchen' is al helemaal nie te doen! :evil:
Hoe duur is een eenvoudig trail-fietsje eigenlijk?

ik doet het ook op mijn giant xtc'tje..ongeveer 3 jaar oefen ik al hiermee..
vrijwel alle trucs ken ik wel.. 180.. 360..bunnyhop, onbeperkt stijgeren, enz.. zolang je maar veel oefent lukt het je wel.. zelfs op een normale mountainbike
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

In New World Disorder 2 zit een heel stuk trial, gedaan op een Giant XTC... Frame maatje S, dat wel...
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Ruud
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2044
Lid geworden op: di 17 september 2002, 11:26
Mijn mountainbike: is verkocht
Contacteer:

sjakie schreef:nee, ik ben er niet zo goed in.
[EDIT :-D ] op met je nutteloze reply.
JD
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 21 maart 2003, 00:43
Mijn mountainbike: Cannondale Winterbike +++ Onza T-Raptor

AIRBORNE schreef:Op een xc bak zal het moeilijk gaan.
Aah, onjuist. Je kunt het best leren op een xc-bike. Hwb ik ook gedaan. Eerste wat je leren gaat is evenwicht (trackstand) en hoppen op je achterwiel. (Kleine hopjes maken is makkelijker en minder belastend voor je bike)
AIRBORNE schreef: Ik ben er nu een maandje mee bezig en het is heel veel oefenen. Maar hoe meer uren ik erin steek, des te beter het gaat en des te gemakkelijker bepaalde dingen lukken.
Helemaal goed...Trial and error zullen we maar zeggen? Oefen je gerust helemaal suf, je krijgt het vanzelf door.
AIRBORNE schreef: Op die sites staat het idd allemaal heel simpel, maar in het begin kan je amper uit stilstand op een stoeprand springen.
trials-online is echt heel relaxed om een basis te krijgen. Vooral omdat die filmpjes in quicktime-formaat zijn en je ze dus beeld voor beeld kunt bekijken.
AIRBORNE schreef: JD kan je er wel meer over vertellen!
Bij deze dus.
AIRBORNE schreef: Btw nog ff vraagje, weet iemand waar ik van die echte trial wielsetjes kan bestellen? met van die brede, geboorde velgen? Bijvoorbeeld met Alex DX32 velgen. Het liefst binnen de EU. Of maken ze bij http://www.trialmarkt.de/ ook complete wielen?
tsjah, ze is nu te zwaar en moet op dieet.
Ha, meneer heeft zich er een beetje in verdiept. Toch zou ik niet kiezen voor gedrillde velgen. In ieder geval niet als je nog in een beginstadium verkeerd. (begrijp me goed, ik kan ook nog maar heel weinig)

Ik denk dat de meest gebruikte trialvelg op dit moment de mavic d 521 zijn. Dan het liefst op een CK of een hope naaf natuurlijk :) (RB design maakt ook mooie naven, mar hoe goed die zijn ???)

Op www.trials-forum.co.uk staat heeel veel bruikbare informatie.

JD

btw. Alle vragen zijn welkom, ik weet waarschijnlijk meer van trial dan ik kan :-D
T-Raptor - Trap-tor - Triallllll
JD
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 21 maart 2003, 00:43
Mijn mountainbike: Cannondale Winterbike +++ Onza T-Raptor

Kippendokter schreef:Hoe duur is een eenvoudig trail-fietsje eigenlijk?
Dit is een link

Een stockbike is veel kooler dan een modbike en die zijn al vanaf pak en beet 600 euro te krijgen incl. verzendkosten? Die van mij was all-in ongeveer 800...maarja...je hebt toch altijd de drang nog mooiere dingen op je fiets te zetten he?

JD
T-Raptor - Trap-tor - Triallllll
DOc
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 13 oktober 2003, 19:34

ik heb er ook over na zitten te denken om zoon bike aan te schaffen, maar het geld ervoor was er niet dus, dat gaat over :lol:
Kippendokter
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 19 januari 2004, 08:01
Mijn mountainbike: Viper World cup team ht
Contacteer:

En als het op een gewone mountainbike ook moet gaan dan doe ik het daar maar mee, maar als ik binnenkort een nieuwe mountainbike heb ga ik daar echt niet meer mee trialen, daar lijdt ie veels te veel van :-{
Ik vraag, jullie draaien!
DOc
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 13 oktober 2003, 19:34

3de blad van mij, zijn 3 tandjes de kopjes al van kwijt :-? , was een test nou leuke test wat ik kon : 1 woord harstikke DOM !
Mathijs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1513
Lid geworden op: vr 20 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Hengelo

One word: BASHRING! :tong
Talk less, ride more!

Binnenkort met VW T2 a/b
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

DOc schreef:3de blad van mij, zijn 3 tandjes de kopjes al van kwijt :-? , was een test nou leuke test wat ik kon : 1 woord harstikke DOM !
Slimmerd, zeker op het middenblad geprobeerd :D
Don't just train... train right.
Gesloten