Pumptrack Rotterdam/Katendrecht?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
HM'78
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1518
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 17:36
Mijn mountainbike: on one inbred 29er,trek roscoe7
Contacteer:

hoi , de kans is groot dat er hier in rotterdam een plek is waar een fietscrossbaantje neergelegt gaat worden en ik ga nu in waarschijnlijk gesprek om er een pumptrack van te maken ,het zou dan 5 jaar moeten liggen voor er weer wat anders met de grond gedaan gaat worden.
Ik heb op het net al veel gezocht naar afmetingen en dimensions van rollers,kombochten,step/ups en downs en manualplatforms maar vroeg me af hoe jullie track tot stand is gekomen en hoe jullie maten zijn en of jullie misschien een lay/out van de pumptrack hebben..
hoe meer concrete info ik heb hoe beter het praat met de mensen die er nu al mee bezig zijn. mailen of pb/en mag ook
Moet maar eens wat meer gaan fietsen..
Gebruikersavatar
richard_librium
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 26 januari 2011, 01:34
Mijn mountainbike: Demo 8one 2006
Contacteer:

waar in R'dam zou die moeten komen dan?
HM'78
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1518
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 17:36
Mijn mountainbike: on one inbred 29er,trek roscoe7
Contacteer:

Katendrecht,vandaag nog contact gehad met verantwoordelijke en volgens mij is het mogelijk een heel leuk baantje neer te leggen op de aangewezen plek. startheuvel is al aanwezig ( eigenlijk niet echt nodig voor pumptrack) evenals 3 vrachtwagens zand van mno vervat , zal wel een dag een graafmachinetje aan te pas moeten komen en dan shapen met de hand..
ik heb er alleen de ballen verstand van nog als het gaat over het shapen van dat ding..
Moet maar eens wat meer gaan fietsen..
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Met de Guide to Pumptrack Nation van Leelikesbikes.com krijg je al meer inzicht en heb je de ongekroonde Dirt-pump-track-koning van Nederland (Sjors de Geus) al benaderd?
As far as I know heeft hij ook een groot aandeel gehad in de layout van BPU.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
HM'78
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1518
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 17:36
Mijn mountainbike: on one inbred 29er,trek roscoe7
Contacteer:

leelikesbikes had ik idd al gespot ja . eens kijken of ik met sjors de geus in contact kan komen.
Moet maar eens wat meer gaan fietsen..
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

HM'78 schreef: eens kijken of ik met sjors de geus in contact kan komen.
Bij Dirty Hill zijn er volgens mij meerderen die hem op Facebook hebben staan in hun vriendenlijst ;)
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
HM'78
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1518
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 17:36
Mijn mountainbike: on one inbred 29er,trek roscoe7
Contacteer:

reijmpie sowieso , fb bericht naar sjors is er al uit.
Moet maar eens wat meer gaan fietsen..
Nosi
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: do 15 april 2010, 10:58
Mijn mountainbike: Giant XTC en Glory

Hoop dat het wat wordt! Laat maar weten als je wat handen nodig hebt. Start heuvel klinkt al positief.
Gebruikersavatar
richard_librium
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 26 januari 2011, 01:34
Mijn mountainbike: Demo 8one 2006
Contacteer:

ik ben ook bereid te komen helpen!

en is et niet beter om hiervoor een eigen topic te openen?
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

richard_librium schreef: is et niet beter om hiervoor een eigen topic te openen?
Waarvan akte.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Gebruikersavatar
richard_librium
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 26 januari 2011, 01:34
Mijn mountainbike: Demo 8one 2006
Contacteer:

danku!

zijn er trouwens fotos van de locatie? en waar is de locatie precies? heb al b eetje geprobeerd te zoeken met Google Maps, maar meerder stukken grond lijken me geschikt
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

cheeta schreef:Fiets feestje van het jaar in NL met Olympiers, WorldCup rijders en een Rampage deelnemer:

B. Bikes, Beers, BBQ jam
http://www.bensinkbmxgates.com/nl/producten/soiltac" onclick="window.open(this.href);return false;

http://trackstrails.nl/home" onclick="window.open(this.href);return false;

misschien dat deze bedrijven je verder kunnen helpen?
(indien het iets vanuit de gemeente is en er ook budget voor is?)
HM'78
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1518
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 17:36
Mijn mountainbike: on one inbred 29er,trek roscoe7
Contacteer:

word gedaan vanuit stichting kaapschip , een stichting die het stuk terrein al grotendeels heeft ingericht maar nog een deel had voorzien om er een crossbaantje neer te leggen. , hierdoor werd ik geintereseerd en heb mijn diensten aangeboden.

budget is minimaal , misschien wel mogelijk een klein graafmachientje te huren maar ik spreek nu al voor mijn beurt.
terrein ga ik dit weekend wel even globaal een schatting van maken qwa afmetingen.
Afbeelding
terrein

voorlopig ga ik eerst maar eens kijken wat voor lijnen er mogelijk en goed te realiseren zijn en mezelf wat meer verdiepen in de aanleg van een pumptrack. over 2 weken heb ik pas een afspraak met de stichting , dit vooral doordat ik eerst ff andere verplichtingen had,..
Laatst gewijzigd door HM'78 op do 8 november 2012, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Moet maar eens wat meer gaan fietsen..
Gebruikersavatar
richard_librium
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 26 januari 2011, 01:34
Mijn mountainbike: Demo 8one 2006
Contacteer:

volgens mij moet daar een leuke pumptrack te maken zijn lijkt me...
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7395
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Als ik dan toch al gequote wordt, zal ik ook nog maar eens wat zeggen... Pumptracks zijn een beetje uitgegroeid tot modeverschijnsel, ofschoon het idee erachter bijna 20 jaar geleden al voor BMX werd gebruikt.
HM'78 schreef:voorlopig ga ik eerst maar eens kijken wat voor lijnen er mogelijk en goed te realiseren zijn en mezelf wat meer verdiepen in de aanleg van een pumptrack. over 2 weken heb ik pas een afspraak met de stichting , dit vooral doordat ik eerst ff andere verplichtingen had,..
Nu is het waarschijnlijk een beetje lastig maar ik zou toch beginnen met een aantal pumptracks uit te proberen (en vooral een rolmaat meenemen om 'alles' op te meten), aangezien er flink verschil inzit hoe ze te rijden zijn (daar zal iedereen, mezelf incluis, z'n eigen voorkeur hebben).
Nu heb de track van Joost & co. in het filmpje niet gereden, maar op het filmpje kun je al zien dan het compleet anders zal rijden dan bijvoorbeeld de pumptrack in Monnerich (die ik wel gereden heb ). Ook kun je je afvragen of al die mogelijkheden van richting te wisselen handig zijn, als je alleen rijdt best grappig, maar wanneer je met meerderen tegelijkertijd er rijdt, was het nu niet bepaald handig te noemen.
HM'78 schreef:terrein ga ik dit weekend wel even globaal een schatting van maken qwa afmetingen.
Ik zou wederom een groot meetlint meenemen zodat je een goed idee van de afmeting hebt en op basis daarvan kunt plannen, uitzetten, etc.. zodat je uiteindelijk ook uitkomt zoals gepland. Sommige zullen het misschien overdreven vinden wanneer je zelf met een schep aan de gang gaat, maar zeker wanneer je er 100k in een BMX track gaat zitten die een contractor aanlegt werkt het IMHO het beste. En ik zie eigenlijk geen reden om er vanaf te stappen voor iets kleins...

Losse opmerkingen:
  • aan zelf 100mm boven het maaiveld aanleggen.
  • Gewoon in zwart zand is het goedkoopst vanzelfsprekend en het makkelijkst te wijzigen, maar ga je een serieuze hoeveelheid onderhoud aan hebben en is niet erg weersbestendig. Als je ergens geld aan uit moet geven zou ik nadenken over een toplaag die het weersbestendiger maakt en onderhoud wegneemt. Wel makkelijk om die er pas op te gooien wanneer het geheel in zand gewoon goed loopt.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie