Pass'portes du Soleil 2013

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
ernies
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 709
Lid geworden op: ma 17 augustus 2009, 09:34
Mijn mountainbike: kan sneller dan ik
Contacteer:

Jammer..... Anders hadden we skietjes onder de wielen kunnen binden. De recente webcams laten regen zien. Dat belooft wat voor het stuk naar beneden van avoriaz naar morzine. Wortelmodderprut. Neem de mucoff shampo maar mee haha.
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Modder? Dat kan ik niet hebben hoor, mijn 2.35 Hans Dampfje past heel kritiek achter. Als het muddy wordt dan moet er wat smaller in :(

Deze week geven ze droog en zonnig op op 1 dagje na.
ernies
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 709
Lid geworden op: ma 17 augustus 2009, 09:34
Mijn mountainbike: kan sneller dan ik
Contacteer:

Lekkere vloeibare modder, die blijft niet hangen in je hansjes! En inderdaad weatheronline geeft volgend weekeinde mooi weer. Dat ene stuk is alleen altijd nat en soms nog natter. leuk!
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

OK, dan gokken we erop, neem wel een Nobby Nic 2.25 als achter de handje mee ;)

Zouden er veel NL'ers zijn? Het is voor mij de eerste keer en rij hem alleen, maar ga er vanuit dat het een amicale sfeer heeft. Dus komt vast goed.
ernies
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 709
Lid geworden op: ma 17 augustus 2009, 09:34
Mijn mountainbike: kan sneller dan ik
Contacteer:

Het is superrelaxed. Ook leuk is om naar de startplaats te gaan, dit jaar chatel en daar een dag bikes te testen. Ff credit kaart laten zen als onderpand en dan de hele dag op vette bikes naar beneden scheuren.
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Mooi :)

Ja, ik heb me van de week al ingeschreven voor de bike test, kijken of ik een Santa Cruz V10 kan scoren hahaha
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Zo hij zit er op! Heerlijk geragd :) ongeveer de helft van de route samen gereden met een Nieuw Zeelander. Deed veel aan DH dus daar kon ik nog wel wat van opsteken zo voor het eerst in de Alpen ;) Hij moest wel lachen hoe hard ik de RM Element naar benden joeg her en der " Man you killed it ;) "Ondanks mijn aanpassing komt het nog niet eens in de buurt van een All Mountain of Enduro. Laat staan een volbloed DH bak. Maar ik heb ontzettend veel lol gehad en daar gaat het uiteindelijk om toch? Heb het deel van Les Lindarets naar Morzine twee keer gereden. 1x 's Ochtends om 8:30 tweede keer om 17:30. So hey de eerste keer bijna stoffig. De tweede keer super blubber. Maar wel leuk om het twee keer te doen. Zo kom je bijna op 100km. En kun je kijken of het tweede keer beter gaat. Nou het keienstuk wel, het blubber stuk uiteraard niet te vergelijken. Iedereen succes morgen en zondag. Have fun!
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

je hebt mazzel gehad dat jouw ride op vrijdag was... ik was ingeschreven voor de zaterdag met als startplaats Morgins en vanwege het ongelofelijk slechte weer (non stop regen met een t° rond de 8° beneden, maar rond de 0° op 2000m hoogte) uiteindelijk vrij snel moeten opgeven aangezien ik volkomen verkleumd raakte in die ski lift.
ernies
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 709
Lid geworden op: ma 17 augustus 2009, 09:34
Mijn mountainbike: kan sneller dan ik
Contacteer:

Dapper, Julie, wij zijn niet eens begonnen...... Op een van de weersites stond dat de gevoels temperatuur min twee zou zijn op te toppen. Van anderen die hem wel gereden hebben hoorde ik verhalen over sneeuw en hagel onderweg. Lekker in je korte broek haha.
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

verstandige beslissing van jullie! Ik geloof graag dat de gevoelstemperatuur negatief was, het was niet te Harden in de skilift met inderdaad een korte broek :-{ . Ik heb ook hagel gehad. Gelukkig heb ik het allemaal overleefd maar het is geen fijn gevoel als je in een boerderij moet vragen hoe je zo snel mogelijk weer beneden in Morgins kan zijn en dat die in eerste instantie je aanraadt om af te dalen naar les crosettes om daar weer een skilift te pakken naar 2000 m om vervolgens een weg terug te vinden. Gelukkig waren daar 2 andere bikers die het gebied een beetje kenden en ons een andere weg hebben aangeraden zonder weer opnieuw zich te laten bevriezen in zo'n skilift.
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Ja de zaterdag was diep triest. Heb heel de dag aan jullie/ de bikers moeten denken. Ik had vrijdag op de Mossettes (2200 mtr) al lichte hagel/sneeuw en regen op de weg naar beneden. Recordtijd neergezet in de afdaling om maar zo snel mogelijk uit die weerzone te komen. Kan me dus voor 1% voorstellen hoe het zaterdag geweest moet zijn in die regio.

Zondag vanuit Chatel nog een stukjes van de route gedaan met wat testfietsen. Maar man ondanks dat het toen super mooi weer was, was de route op plekken nog 'tricky' of gewoon slecht.

Echt balen voor jullie. Ik hoop dat je nog een paar dagen hebt hier. Het begint nu langzaam op te drogen in de open stukken. Maar was vandaag in de buur van Morzine/Avoriaz en de stukken in het bos zijn nog wel even puin zeg maar...
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

nee ik ben sinds gistermiddag terug, moest werken vandaag :-{
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Hmmm, dat is dubbelknudde :((
ernies
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 709
Lid geworden op: ma 17 augustus 2009, 09:34
Mijn mountainbike: kan sneller dan ik
Contacteer:

Wij hebben zondagochtend nog ff gebiked, maar ook bij ons riep de plicht en het werk op maandag. Volgend jaar beter ;-)
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

OK, dan ga ik jullie verder niet meer lekker maken met he feit dat ik nog twee weken hier ben ;)

Succes en wellicht tot volgend jaar!
Plaats reactie