Amsterdam United

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
The Funk Soul Brother
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 21 februari 2006, 22:04
Mijn mountainbike: Gravel
Contacteer:

Leek me leuk om een topic te hebben speciaal voor Amsterdam.

Voor de bikers die hier wonen, die hier in de omgeving gaan rijden, of vanuit Amsterdam met een groep ergens heen gaan om ergens te gaan rijden :-D


Mag van mij van alles zijn, van cross country tot downhill, en van racefietstochten tot tricks in de stad.



Heb zelf net een enduro hardtailtje opgebouwd en vind het leuk om die uit te laten op een 500m lange xc track in de buurt van het Westerpark.
Zit niet veel hoogteverschil in, maximaal 3 meter, maar er zitten zeker leuke korte steile technische afdalingen in waarna je gelijk weer een volgende steile heuvel op moet, die toch nog een beetje een uitdaging vormen hier in de stad.
Zou leuk zijn als andere locals soms ook zin hebben om bijvoorbeeld daar een middagje te rijden, of op vrije dagen / in het weekend ergens heen te gaan.


Post hier als je zin hebt om met andere Amsterdammers ergens te gaan fietsen :-D
Laatst gewijzigd door The Funk Soul Brother op do 14 augustus 2014, 22:35, 3 keer totaal gewijzigd.
Tank
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 17:23
Mijn mountainbike: Specialized Camber Expert Carbon 29

Ik werk in Amsterdam, laatst zag ik de track vanuit de trein, best grappig. Al vaak rond het Westerpark gewandeld maar dit had ik nog niet gezien.

Wil wel een keer de MTB meenemen en daar gaan rijden in de middagpauze of een keer in het weekeinde.
Everything you need. Nothing you don't. http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 14&t=98498
Gebruikersavatar
franzD1
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: vr 13 september 2013, 23:08
Mijn mountainbike: Merida TFS300D & CUBE AMS120
Contacteer:

hoi, ik heb toevallig afgelopen zaterdag een stukje door Amsterdam gefietst
Westhaven> Centrum>Haarlemmerstraat>Jordaan>Oud-Zuid>Amsterdamsebos.
dat was voor mij de eerste keer dat ik met een fiets in Amsterdam was...
conclusie best druk ;-)
Afbeelding
wat is de defenitie van "omgeving van Amsterdam"?
ik kom afentoe nog wel eens in Spaarnwoude
dit was een mooi stukje fietsen in 4uur 40minuten
Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

woon ook in Amsterdam.
Zijn dat die bultjes langs het fietspad?
zelf rij ik wel eens in het Twiske en af en toe Diemerpark icm crossbaantje Ijburg.
vroeger ook nog wel eens bij het coentunnel circuit, maar daar ben ik al twee jaar niet meer geweest.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Maar een keer een A'dam meeting doen dan?
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
The Funk Soul Brother
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 21 februari 2006, 22:04
Mijn mountainbike: Gravel
Contacteer:

@FranzD1: Rondje ziet er leuk uit. Heftig zo 105km (heb zelf nog nooit langere stukken gedaan dan 80km).
Spaarnwoude hoort wat mij betreft zeker tot omgeving Amsterdam.

@Funride: klopt, dat die bultjes zijn inderdaad naast een fietspad (en aan de andere kant het spoor). Als ik dit weekend tijd heb om te fietsen neem ik gelijk mijn GoPro mee en maak ik een filmpje van het parcours. Voor Amsterdamse begrippen is die nog best vermakelijk, voornamelijk door de korte steile dalen, gelijk gevolgd door korte maar steile klimmen.

Twiske heb ik van gehoord, maar ben er zelf nog nooit geweest. Is dat een beetje te rijden in deze tijd van het jaar?

Diemerpark heb ik ook nog nooit gefietst, en het crossbaantje bij Ijburg kende ik ook nog niet. Binnenkort ook maar een keer die kant op om daar rond te kijken :)

Amsterdam meeting lijkt me een tof plan!
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Twiske kent twee rondjes van elk een kleine 4km.
Een daarvan is het hele jaar door goed te rijden ander alleen bij droogte.
Diemerpark is meer een stukje offroad wat ik meeneem in mijn "weg" rondje.

Maar om eerlijk te zijn probeer ik zo veel mogelijk om niet in de omgeving A'dam te biken, is op mountainbike gebied hier vrij weinig te beleven.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Boter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 18 april 2012, 23:22

Ha grappig,

ga weleens daar in het westerpark testen als ik aan m'n fiets heb gesleuteld.

Hou het over het algemeen niet zo lang uit, 't is een beetje oppassen geen hond tussen je spaken te krijgen, of stront in je gezicht..

Meestal rij ik naar spaarnwoude of schoorl...

Trouwens, 't is mooi weer, denk dat ik zo maar even naar spaarnwoude ga :D
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

franzD1 schreef:hoi, ik heb toevallig afgelopen zaterdag een stukje door Amsterdam gefietst
Westhaven> Centrum>Haarlemmerstraat>Jordaan>Oud-Zuid>Amsterdamsebos.
dat was voor mij de eerste keer dat ik met een fiets in Amsterdam was...
conclusie best druk ;-)
Afbeelding
wat is de defenitie van "omgeving van Amsterdam"?
ik kom afentoe nog wel eens in Spaarnwoude
dit was een mooi stukje fietsen in 4uur 40minuten
Dit ziet er uit als een Rondje Stelling van Amsterdam. VOlgens mijn best veel asfalt. Tot 20 jaar terug woonde ik in Amsterdam. Niet al te lang geleden van Veenendaal onverhard naar Zandvoort gefietst. Dat kan!
Tips: vanaf de kruising N201/A2 bij de afslag Vinkeveen loopt een spoordijkje tot ongeveer Aalsmeer. En door de Haarlemmermeer loopt een onverhard dijkje dat de genietroepen aangelegd hebben tbv de bovengenoemde Stelling van Amsterdam. Aan het einde van het dijkje rijd je zo de MTB-route van Spaarnwoude op.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Trans A'dam :lol:
- start Westergas
- ijburg
- twiske
- noorder ij-plassen
- westergas

Amsterdamse bos zou er ook nog tussen kunnen maar dan word het wel een heel groot rondje met te veel asfalt.
Ergens in april doen?
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
The Funk Soul Brother
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 21 februari 2006, 22:04
Mijn mountainbike: Gravel
Contacteer:

@funride:
Bedankt voor het laten weten over het Twiske. Klinkt interessant om een keer te gaan kijken.
Verder begrijp ik ook inderdaad dat je liever buiten Amsterdam rijdt, op serieuzere xc routes.
Het leek me ook leuk om dit topic niet te beperken tot alleen fietsen in (omgeving) Amsterdam, maar ook met andere fietsers ergens heen te gaan om te fietsen (wordt gelijk leuker als je niet alleen hoeft te reizen).
Zo wil ik zelf bijvoorbeeld dit jaar mee gaan doen met de Mini DH Cup, waar vast ook anderen uit de buurt heen zullen gaan; samen reizen is gezelliger.

@boter:
Grappig :) Gelukkig heb ik nog geen last gehad van honden of hondenpoep daar. Het stuk tussen de trail en het Westerpark in is echt een drama om doorheen te fietsen i.v.m. alle honden, maar het lijkt opeens te stoppen op het stuk waar de trail start. De keren dat ik er was was steeds wat later in de middag, misschien is het erger als je er rond de middagpauze of na werktijden komt?

@funride:
Trans A'dam klinkt als een goed plan! April is wat goed wat mij betreft. Eerste of tweede weekend van April doen?
Gebruikersavatar
franzD1
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: vr 13 september 2013, 23:08
Mijn mountainbike: Merida TFS300D & CUBE AMS120
Contacteer:

ik lees even mee ;-)
ja dat rondje van vorige week was inderdaad veel asfalt,..
maar met de bandjes vol op 4.2 bar een stuk minder weerstand,
en ik heb op de Cube zowel voor en achter 12 cm veerweg
en voor & achter een makkelijk te bedienen lockout
dus in de stad open en veel comfort en buiten de stad achter dicht en knallen

ik houd dit topic wel in de gaten, april zal `t weer ook wel goed zijn
Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.
Gebruikersavatar
franzD1
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: vr 13 september 2013, 23:08
Mijn mountainbike: Merida TFS300D & CUBE AMS120
Contacteer:

voor alle info over `t twiske.
de route van oostzaan zou ik pas rijden als het een paar weken droog is...
landsmeer schijnt wat meer zandgrond te zijn
ik ga binnenkort maar weer even daar kijken
http://www.mtb-twiske.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mtbroutes.nl/route/710/Oostzaan" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mtbroutes.nl/route/709/Landsmeer" onclick="window.open(this.href);return false;
Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Oostzaan, gister nog gereden ;) en hij was zowaar helemaal droog. er zit zelfs een nieuwe jump (hobbel over boom) in de route.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Greensleeve
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: do 13 maart 2014, 16:32

Ook ik zou graag mee gaan! Ik woon in Amsterdam en heb wel zin in om met een groep te gaan fietsen. Ben gisteren in 't Twiske wezen crossen en ik ga vandaag naar Amsterdam en Spaarnwoude en fiets meestal alleen aangezien ik niemand ken met een mtb.
Ik wacht de verdere reacties etc. af.
Plaats reactie