Mont Ventoux partner

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Gebruikersavatar
DrLivingstone
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: di 16 september 2003, 08:23
Mijn mountainbike: ..heeft maar 1 been!

Komende zomer staan wij vlak bij de Mont Ventoux op een camping. Naast het MTB-en in de omgeving (Buis les Baronnies) wil ik heel graag de Mont Ventoux offroad beklimmen, echter niet alleen. De meningen zullen hierover ongetwijfeld over verschillen. Tuurlijk kan het alleen, maar ik wil het liever niet en ga daar hier niet over discussiëren.

Ik ben dus benieuwd wie er komende zomervakantie (week 31-33) ook in de buurt van de Mont Ventoux zit en het leuk lijkt om gezamenlijk de Mont Ventoux te beklimmen :-q

Reacties zijn welkom, of stuur mij een PB-tje.

Groet Pascal
Laatst gewijzigd door DrLivingstone op zo 10 mei 2015, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Eertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 29 april 2011, 18:07
Mijn mountainbike: Specialized 29 Stumpjumper HT Comp

Ik zit deze zomer ook in de buurt van Buis les Baronnies, alleen twee weken vanaf 6 juli. Ben benieuwd naar de routes rondom Buis. Ben daar niet eerder geweest.

Was leuk geweest deze de Ventoux gezamenlijk te doen.

Vanaf Bedoin loopt er een mtb route omhoog, is er ook een vanuit Maulecene?
Teep
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 13 februari 2012, 22:57
Mijn mountainbike: Specialized 29 CC
Contacteer:

Hoi Eertje,

Ook vanuit Malaucene loopt er een MTB route omhoog, check dekaleberg.nl, mooie informatieve website over de Ventoux.

Hier vind je routekaartje
http://www.dekaleberg.nl/uitdagingen/he ... randonneur" onclick="window.open(this.href);return false;

Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het graag. Ik ben al verschillende keren de Ventoux opgereden, ook off-road en vanuit Malaucene,

Groet Erik
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Ik sta week 31-32-half 33 in de buurt van Boudeaux. Bedoin is 1,5 uur enkele reis met de auto maar wil ook een poging gaan wagen. Ben er alleen nog niet uit of het heen over de weg en terug off-road moet worden, of andersom of beiden offroad. Kan niet zo goed inschatten hoe mijn conditie tov het geheel is.

Maar het lijkt mij zeker leuk om met meerdere personen te rijden. Heb ook gepost in het Mont Ventoux topic en het Fietsen in de Drome topic bij de overige landen.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
SenV2312
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: wo 6 januari 2010, 12:04
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta X2 & Bionicon Edison 2009
Contacteer:

Pascal Rijzinga schreef:Komende zomer staan wij vlak bij de Mont Ventoux op een camping. Naast het MTB-en in de omgeving (Buis les Baronnies) wil ik heel graag de Mont Ventoux offroad beklimmen, echter niet alleen. De meningen zullen hierover ongetwijfeld over verschillen. Tuurlijk kan het alleen, maar ik wil het liever niet en ga daar hier niet over discussiëren.

Ik ben dus benieuwd wie er komende zomervakantie (week 30-33) ook in de buurt van de Mont Ventoux zit en het leuk lijkt om gezamenlijk de Mont Ventoux te beklimmen :-q

Reacties zijn welkom, of stuur mij een PB-tje.

Groet Pascal
Als je in Buis-les-Baronnies zit, wil je de ventoux dan ook van de noordkant beklimmen?
Ik zit vrij regelmatig in de buurt (Carpentras) maar of ik er rond week 30 zit weet ik nog niet. Ik houd deze post in iedergeval in de gaten.
Gebruikersavatar
DrLivingstone
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: di 16 september 2003, 08:23
Mijn mountainbike: ..heeft maar 1 been!

@agamer Ik wil onverhard omhoog en eventueel over de weg naar beneden

@SenV2312 Wat ik heb uitgezocht, lijkt mij de onverharde klim vanuit Malaucene een zeer mooie uitdaging.
Ik houd de toppic wel levend en lees wel of je er rond die periode ook in de buurt bent.
Gebruikersavatar
SenV2312
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: wo 6 januari 2010, 12:04
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta X2 & Bionicon Edison 2009
Contacteer:

Ik ben daar volgende week weer (van 16 tot 22 februari). Iemand in de buurt en zin?
Gebruikersavatar
mats22
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 16:34
Mijn mountainbike: Niner air 9 RDO met lefty, Storck, Rose carbon pro

Als je al een beetje in de stemming wilt komen of een trainingsdipje wilt ombuigen zie de verhalen van forestiers op http://www.dekaleberg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, trouwens een mooie uitdaging zie ook mijn verslag ( Biker met een Niner ).
Mijn bike gaat harder dan ik kan.....
ReneGrr
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: di 12 februari 2013, 19:40
Mijn mountainbike: Trek 6700, XT BH-M785 remmen, Mavic Crossride wielen, tubeless.

Ik zit van 11 juli tot 24 juli Week 29-30) schuin onder Montelimar op camping Franceloc Le Domaine d'Imbours

Zou de Mont Ventoux ook wel eens offroad willen doen...
Laatst gewijzigd door ReneGrr op zo 21 juni 2015, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Trek 6700, XT-2012, Mavic Crossride.
Gebruikersavatar
DrLivingstone
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: di 16 september 2003, 08:23
Mijn mountainbike: ..heeft maar 1 been!

Even de toppic weer in de picture zetten.

Ben nog steeds op zoek naar een partner om de Ventoux offroad te gaan beklimmen. Ik ben er in week 31-33.

Gegadigden mogen zich melden!
Gebruikersavatar
DrLivingstone
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: di 16 september 2003, 08:23
Mijn mountainbike: ..heeft maar 1 been!

Nu de vakantieperiode begint te naderen, ben ik benieuwd wie al weet of hij in de periode van week 31-32-33 in de buurt van de Ventoux is, en in is voor een gezamenlijke klim omhoog.

Please let me know
Gebruikersavatar
Tymon
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 276
Lid geworden op: zo 11 april 2010, 09:00
Mijn mountainbike: LV301 + On-One Lurcher!

Hey Pascal - wij hebben juist geboekt. Zitten van 31/7 tot 7/8 in de buurt. In Villes-Sur-Auzon (10 km ten zuiden van Bedoin)

Ik wil de Ventoux zeker onverhard op! Naar beneden maakt me niet uit.....

Ik heb al heel wat GPS routes verzameld de afgelopen dagen dus dat komt helemaal goed.

Nog even wat andere reacties afwachten - en anders gaan we samen......
Gebruikersavatar
DrLivingstone
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: di 16 september 2003, 08:23
Mijn mountainbike: ..heeft maar 1 been!

Zo, de vakantie is voorbij en de Mont Ventoux is beklommen. Samen met @Tymon de Mont Ventoux beklommen. De beklimming is helemaal top en zeer aan te raden! :-q

Het verslag, foto's, tracks etc. kun je hier vinden: http://tinyurl.com/nc5jm4s
Gebruikersavatar
Tymon
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 276
Lid geworden op: zo 11 april 2010, 09:00
Mijn mountainbike: LV301 + On-One Lurcher!

Leuk verslag en leuke rit - nog bedankt Pascal voor de gezellige rit :-)

Voor degenen die ooit nog het plan hebben -> beklimming is prima te doen, alleen maar brede karresporen.

De laatste paar km over het asfalt vond ik wel een beetje een deceptie.... na 25 km karrespoor met hooguit een paar wandelaars is het asfalt overvol met wielrenners en auto's..... het is natuurlijk wel prachtig om op de top te staan!
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

Het staat vast ergens in het verslag, maar hoeveel hoogtemeters moet je bedwingen en heb je enig idee van het stijgingspercentage? Gewoon uit nieuwsgierigheid, of ik het wil/kan :-q .
En wat is hier het praktisch nut van?
Plaats reactie