Aachernerwald lets ride

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

wittereus schreef: za 24 augustus 2019, 08:19
Xfries schreef: vr 23 augustus 2019, 15:30 Lijkt me ook leuk om een keer aan te haken, rijd echter sinds kort een e-mtb, wel een geschikte fiets voor dit werk( Merida e one sixty) is dat ok?
Die is er zeker voor geschikt.
Kun je meteen ons een up-lift geven :-q
:-q geen probleem :D morgen gaat nog niet lukken helaas, volgende keer ga ik graag mee
wittereus
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 520
Lid geworden op: do 10 juni 2010, 09:07
Mijn mountainbike: Cube STEREO HYBRID 160 HPC SL 625 27.5 PACIFIC/RED 2021
Contacteer:

Jammer dat je niet meekunt.
Volgende keer beter :-q
Without biking no fun.
Without fun no biking.
Mvisser
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 10:23

Had helaas ook al iets afgesproken voor afgelopen weekend..
Volgende keer probeer ik erbij te zijn
wittereus
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 520
Lid geworden op: do 10 juni 2010, 09:07
Mijn mountainbike: Cube STEREO HYBRID 160 HPC SL 625 27.5 PACIFIC/RED 2021
Contacteer:

Aanstaande zondag wil ik weer gaan rijden rondom Aken.
Wie gaat mee?
Wijziging: :winkie:
10.00uur vertrekken vanaf de parkeerplaats Entenpfulerweg :-q
Without biking no fun.
Without fun no biking.
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Even ter info, het weekend van 28/29 september zal het iets drukker zijn in de Aachenerwald. Op zaterdag hebben we weer ons jaarlijks bc Testival en sommige merken zullen tot en met zondag blijven. Zondag is dan ook nog de Vereinsmeisterschaft van de GFAC in het bikepark, dus mensen die testen moeten dan naar het bos uitwijken.

Verder moet iedereen vooral langskomen om fietsen te testen :) Ik sta op zaterdagochtend bij de Santa Cruz tent en help bij het fietsen instellen 8) dus komt maar langs.
wittereus
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 520
Lid geworden op: do 10 juni 2010, 09:07
Mijn mountainbike: Cube STEREO HYBRID 160 HPC SL 625 27.5 PACIFIC/RED 2021
Contacteer:

Bedankt voor het doorgeven opd, maar ik ga een lokaal rondje rijden zaterdag en kan dan dus helaas niet komen kijken.
Veel succes iig :-q
Without biking no fun.
Without fun no biking.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

odp schreef: ma 4 maart 2019, 11:55 Ik heb helaas net te horen gekregen dat weer een paar trails dicht/kapot gemaakt zijn. Heb nog geen namen of wie het heeft gedaan, maar we gaan even het Forstamt uit. Ze zijn nog steeds heel veel bomen aan het kappen en vervoeren, misschien dat ze daardoor nu ook weer vaker trails spotten :(
Hoe is de stand van zaken nu? Ik wil komende maand deze kant op.
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Jurriaan schreef: zo 29 september 2019, 09:48
odp schreef: ma 4 maart 2019, 11:55 Ik heb helaas net te horen gekregen dat weer een paar trails dicht/kapot gemaakt zijn. Heb nog geen namen of wie het heeft gedaan, maar we gaan even het Forstamt uit. Ze zijn nog steeds heel veel bomen aan het kappen en vervoeren, misschien dat ze daardoor nu ook weer vaker trails spotten :(
Hoe is de stand van zaken nu? Ik wil komende maand deze kant op.
Bos ligt er prima bij op dit moment. Grootste gevaar is de boswachter die iets vaker blijkt te controleren. Het beste gewoon de 2 trails naast de Lütticherstraße weglaten en je loopt bijna geen gevaar. Ze zijn te lui echt het bos in te rijden.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Het wordt toch gedoogd het mountainbiken aldaar? Of is het gewoon verboden en wordt er dus gehandhaafd. En de reden dat de boswachter zich vaker laat zien.
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Jurriaan schreef: ma 30 september 2019, 20:50 Het wordt toch gedoogd het mountainbiken aldaar? Of is het gewoon verboden en wordt er dus gehandhaafd. En de reden dat de boswachter zich vaker laat zien.
Als het gedoogd is, is het nog steeds verboden :roll: volgens de wet mag het niet maar ze zien het vaak door de vingers.
Zal nu wel zoveel MTBers daar rondvliegen op de paden dat de boswachter(s) het zat is en nu meer gaat handhaven..
Niets meer en niets minder denk ik zo.
Zelfde in Malmedy, Remouchamps, Nideggen enzovoort.
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Jurriaan schreef: ma 30 september 2019, 20:50 Het wordt toch gedoogd het mountainbiken aldaar? Of is het gewoon verboden en wordt er dus gehandhaafd. En de reden dat de boswachter zich vaker laat zien.
Het leek redelijk gedoogd, maar is eigenlijk gewoon verboden op alle smalle paden.

Er is de afgelopen tijd teveel aan trails en bikers bijgekomen, daarom wordt er weer vaker gecontroleerd. De mtb club (GFAC) is druk in gesprek met de stad en bos beheerders, maar volgens mij schiet het nog niet echt op.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Misschien kunnen ze Bert in huren :bier:

Kent het gebied veel wandelaars?
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Jurriaan schreef: di 1 oktober 2019, 17:47 Misschien kunnen ze Bert in huren :bier:

Kent het gebied veel wandelaars?
Wandelaars kom je zelfs op mooie dagen niet veel tegen, wat ik persoonlijk altijd een beetje vreemd vindt voor een mooi bos zo dicht bij een grote stad. Op de brede paden lopen er wel een paar, maar je hebt lekker veel ruimte om er omheen te fietsen (aub altijd vriendelijk groeten). Hotspots van mensen zijn bij het 3LP en bij Entenpfuhl.

We zijn laatst op een mooie zaterdag met 20 graden en zon op ons normale rondje misschien 10 wandelaars and 10 mountainbikers tegengekomen. Dan tel ik dus even niet het 3LP, daar stonden een miljoen miljard toeristen :P
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Dit is goed nieuws:
https://www.mtb-news.de/news/empfehlung ... -erlauben/

Kort samengevat, de aanbeveling is om mtb’s toe te laten op alle ‘geeigneten Wegen’. Klinkt ons als muziekin de oren want ik neem aan dat dan elk wandelpad een geeigneten Weg is 8)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zolang het maar 3m breed is :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie