Aachernerwald lets ride

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Er is de afgelopen weken een paar keer gecontrolleerd indd. Meestal staan ze bij de enduro, maar ze worden creatiever/minder lui. Vorige keer stonden ze ook aan de Funkturm en de lange Pelzerturm trail.

Normaal gesproken is het alleen mevrouw de boswachter met iemand van het Ordnungsamt, deze keer was er blijkbaar iemand van de Polizei bij. Heb alleen van boetes voor fietsen niet voor overtreden corona regels gehoord.

Als het goed is vindt er binnenkort weer een gesprek met de nieuwe burgemeester plaats.
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

TenZNL schreef: do 4 maart 2021, 22:48 Wij Zaterdag en alleen een biddende moslim gezien op de Enduro.
Die zag ik ook ja, die zat te bidden bij die gap, maatje van me knalde er bijna op
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

graduzzi schreef: vr 5 maart 2021, 16:57
TenZNL schreef: do 4 maart 2021, 22:48 Wij Zaterdag en alleen een biddende moslim gezien op de Enduro.
Die zag ik ook ja, die zat te bidden bij die gap, maatje van me knalde er bijna op
Kuch..ik stond naast je :wink:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik wil morgen gaan, maar ben alleen. Mocht er iemand zin hebben dan lijkt me dat gezellig :bier:
Waar woke is, is vuur
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

odp schreef: vr 5 maart 2021, 14:15 Normaal gesproken is het alleen mevrouw de boswachter met iemand van het Ordnungsamt, deze keer was er blijkbaar iemand van de Polizei bij. Heb alleen van boetes voor fietsen niet voor overtreden corona regels gehoord.
Thanks. Weet je toevallig wat er waar is van het gerucht dat als je je niet kunt legitimeren je fiets in beslag wordt genomen die je op het bureau dan na het tonen van je id weer kunt ophalen? Is dat ooit een keer gebeurd of is dat altijd zo? Lijkt me zo extreem. En heb normaal alleen mijn rijbewijs bij me wat in duitsland niet genoeg zal zijn om je te legitimeren.
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ligt er aan of het een Duits rijbewijs is :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

odp schreef: vr 5 maart 2021, 14:15 Er is de afgelopen weken een paar keer gecontrolleerd indd. Meestal staan ze bij de enduro, maar ze worden creatiever/minder lui. Vorige keer stonden ze ook aan de Funkturm en de lange Pelzerturm trail.

Normaal gesproken is het alleen mevrouw de boswachter met iemand van het Ordnungsamt, deze keer was er blijkbaar iemand van de Polizei bij. Heb alleen van boetes voor fietsen niet voor overtreden corona regels gehoord.

Als het goed is vindt er binnenkort weer een gesprek met de nieuwe burgemeester plaats.
Dus een idee om hier niet te gaan fietsen als je niet tot de locals behoort?

Ik lees van steeds meer bikers dat ze deze spot ontdekt hebben.
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Ik heb ook vandaag geen controle gezien. Nog met wat Duitse locals mee gereden en die wisten mij te vertellen dat; mocht je een groene auto zien, dan meteen omkeren ;)
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Tja, ik was er vandaag voor het eerst. Erg leuk rijden. Er zijn inderdaad wel veel wandelaars, ik was alleen, dat helpt al, en ben de vriendelijkheid zelve.
Waar woke is, is vuur
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Makkelijk schreef: za 6 maart 2021, 20:08 Tja, ik was er vandaag voor het eerst. Erg leuk rijden. Er zijn inderdaad wel veel wandelaars, ik was alleen, dat helpt al, en ben de vriendelijkheid zelve.
Rij op toevallig op een Santa Cruz?
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Juan007 schreef: za 6 maart 2021, 21:07
Makkelijk schreef: za 6 maart 2021, 20:08 Tja, ik was er vandaag voor het eerst. Erg leuk rijden. Er zijn inderdaad wel veel wandelaars, ik was alleen, dat helpt al, en ben de vriendelijkheid zelve.
Rij op toevallig op een Santa Cruz?
Nope, op een Orange
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

TenZNL schreef: vr 5 maart 2021, 16:59
graduzzi schreef: vr 5 maart 2021, 16:57

Die zag ik ook ja, die zat te bidden bij die gap, maatje van me knalde er bijna op
Kuch..ik stond naast je :wink:
Ik herkende je niet kerel, nog niet met je samen gefietst 😕
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Michiel schreef: vr 5 maart 2021, 19:24
odp schreef: vr 5 maart 2021, 14:15 Normaal gesproken is het alleen mevrouw de boswachter met iemand van het Ordnungsamt, deze keer was er blijkbaar iemand van de Polizei bij. Heb alleen van boetes voor fietsen niet voor overtreden corona regels gehoord.
Thanks. Weet je toevallig wat er waar is van het gerucht dat als je je niet kunt legitimeren je fiets in beslag wordt genomen die je op het bureau dan na het tonen van je id weer kunt ophalen? Is dat ooit een keer gebeurd of is dat altijd zo? Lijkt me zo extreem. En heb normaal alleen mijn rijbewijs bij me wat in duitsland niet genoeg zal zijn om je te legitimeren.
Nog nooit van gehoord, dat soort urban legends hoor je wel eens over de belgische boswachter. Met geweer staande gehouden en fiets inleveren :lol: :lol: ben nog geen direct "slachtoffer" tegengekomen, is altijd de broer van de broer van de achterneef.

Verder hoor je gewoon een geldige ID bij je te hebben :P

Mijn vriendin vertaald op dit moment de laatste mail van de GFAC naar het NL, zal die tekst ook even hier plaatsen.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

In Ninglinspo worden inderdaad regelmatig mensen met volautomatische wapens staande gehouden door de boswachtercommandomarinier en wordt hun fiets ter plekke gestript en tot schroot verwerkt als ik Facebook mag geloven.
Waar woke is, is vuur
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Sjef en ik zijn weleens staande gehouden door een Belgische boswachter, aantal jaren geleden al.
Begon als een redelijk pittige reprimande, maar door onze aanhoudend vriendelijke, geïnteresseerde en een beetje van de domme houding werd het gesprek steeds vriendelijker en mochten we uiteindelijk gewoon verder.
Althans, verder. Omkeren is een treffender omschrijving :D

Dit was vrij snel nadat je vanaf het 3LP rechts naar beneden duikt.
Voor de zekerheid zijn we de rest van die rit toch maar in NL gaan doen. Dus geen Bahntrail, Entenpfuhl etc...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie