Aachernerwald lets ride

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Mario070 schreef: ma 30 december 2019, 20:06 "zelfs XC-hardtail… is dan wel echt werken en max gebruik maken van je skills, maar daardoor ook juist zo leuk."
Jep....hier staat precies goed omschreven hoe mijn Aachernerwald lets ride is verlopen :lol: :-q
Ach... Straks in Rhenen ben jij diegene die 't laatst lacht. Bij uitstek een HT knalrondje.

(Ik ga er gemakshalve vanuit dat je er weer bij bent. :wink: )
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ja....natuurlijk ben ik er bij :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Jurriaan schreef: ma 30 december 2019, 20:12
cheeta schreef: ma 30 december 2019, 17:53 De XC hardtails tussen de enduro fullies?
Nieuwe let’s ride wordt ‘dropperpost required’ 8) . Degene met skills kent zijn kunnen.
Haha, wat een mafkees. Hij doet `t maar ff op die ongeveerde citybike 8)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Dus die dikke mtb’s van ons met tractorbanden, mega vering, dropper etc gaan nergens over. Skills is de key :lol:
Laatst gewijzigd door Jurriaan op di 14 januari 2020, 22:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Jurriaan schreef: ma 30 december 2019, 09:30 Wat mij trouwens opviel was het aantal slecht afgestelde voorvorken en dempers.
Ik bedoel als de sag niet klopt, makkelijk te zien op het oog. Hoe staat het dan met de rebound en compressie.

No offence :bier: zie dit als een tip. Steek tijd in het correct afstellen van je vering (doe het met een groepje en kijk met elkaar mee). Je kan daardoor veel meer uit je mtb halen. Plus een stuk veiligheid. Een te langzaam terugkerende vork wil je niet in een afdaling. Dan ga je OTB.
Dan vervalt dit dus ook allemaal :D :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7393
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

aurelius schreef: ma 30 december 2019, 19:27Een goed getrainde XC-rijder die wat gewend is rijdt vrij makkelijk alle Aachenerwaldtrails op een race/marathonfully of zelfs XC-hardtail…
Zal ik niet betwisten en iedere XC rijder kan volgens mij plezier hebben in het Aachenerwald... Alleen specifiek op deze rides is de standaard een beetje trail of enduro fullies (en de sporadische non-XC hardtail) en beschermers, wat qua verwachtingen en intenties veelal niet helemaal op dezelfde lijn zal zitten (en onbedoeld ook wat intimiderend kan werken). Wanneer je bijvoorbeeld via een zoekfunctie toevallig in dit topic komt, is dat ook niet direct te voorzien volgens mij.

Als zijn er die hun voldoening systematisch uit de complete mismatch halen zonder de bikeskills met Barelli gemeen hebben...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
wittereus
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 520
Lid geworden op: do 10 juni 2010, 09:07
Mijn mountainbike: Cube STEREO HYBRID 160 HPC SL 625 27.5 PACIFIC/RED 2021
Contacteer:

Zo en nu genoegen geluld over droppers, fullys, XC bikes, skills en meningen hierover.
Dit is een Lets ride topic voor de Aachenerwald en graag hiervoor gebruiken. En dus ook geen anderen Lets ride afspraken......... :winkie:
Er zijn op dit forum genoeg mogelijkheden om jullie discussies te voeren.
En ja: ook reageren op dit bericht met "helemaal eens" is niet nodig. :-q
Without biking no fun.
Without fun no biking.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Dat bedoelde ik ook, @Cheeta. Je kunt niet ‘zomaar’ mee met deze Aachenerwald Let’s Rides uit dit topic, omdat je toevallig in de buurt bent. Je moet echt al voldoende ervaring en skills hebben opgedaan. ‘Daarna komt je fiets pas’. Voor het werk tijdens deze Let’s Rides zijn trailbikes het meest geschikt.
Maar je kunt er natuurlijk ook prima XC-en, in het Aachenerwald. Andere mooie paadjes genoeg!
(Specialized Gulpen tocht wist er een paar keer ‘vergunningtechnisch’ mooi doorheen te gaan bijvoorbeeld. Maar met andere edities moesten ook die op de breedste paden blijven, dan was het weer wat saai).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Ben toevallig nu in Aken, is er ook een gpx bestand te downloaden van de route die jullie hebben gereden?
wittereus
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 520
Lid geworden op: do 10 juni 2010, 09:07
Mijn mountainbike: Cube STEREO HYBRID 160 HPC SL 625 27.5 PACIFIC/RED 2021
Contacteer:

@aurelius: nu heb je genoeg twijfel gezaaid en laat de beoordeling of iets wel of niet gaat over aan de mensen zelf :-q

@balboa: als je mij op Strava vind kun je de routes downloaden.
Anders hebben we geen gpx routes van de ritten die we doen :winkie:
Without biking no fun.
Without fun no biking.
MTBNiek
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 3 oktober 2019, 09:57

Kwam ik er gewoon achter dat ik vorige week de hele rit met volledig open rebound op mijn demper heb gereden 8)
Beurtje gedaan week ervoor aan demper (niet aan rebound gezeten) maar blijkbaar toch versteld geraakt. Nooit meer aan gedacht, normaliter set and forget... stom.
Verklaard gelijk ook waarom ik niet de beste vrienden was met mijn bike, kunnen we even overnieuw :lol:
Die snoekduik is nu natuurlijk helemaal verklaarbaar, jullie snappen hem... :lol: :lol: :lol: :bier:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

MTBNiek schreef: ma 6 januari 2020, 22:53 Kwam ik er gewoon achter dat ik vorige week de hele rit met volledig open rebound op mijn demper heb gereden 8)
Beurtje gedaan week ervoor aan demper (niet aan rebound gezeten) maar blijkbaar toch versteld geraakt. Nooit meer aan gedacht, normaliter set and forget... stom.
Verklaard gelijk ook waarom ik niet de beste vrienden was met mijn bike, kunnen we even overnieuw :lol:
Die snoekduik is nu natuurlijk helemaal verklaarbaar, jullie snappen hem... :lol: :lol: :lol: :bier:
Je weet dat je nu, 1,5 week later, je geloofwaardigheid wel heel ernstig onderuit haalt? :winkie:
MTBNiek
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 3 oktober 2019, 09:57

Haha, feiten zijn feiten kan ik niks aan doen. (Kwam er vanavond achter bij een check om te achterhalen wat er nou niet lekker liep). Maar was maar een geintje van die duik, vallen hoort erbij soms als je je grenzen opzoekt. Anders hadden we maar op pianospelen moeten gaan. Rock and roll baby!
Laatst gewijzigd door MTBNiek op di 7 januari 2020, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

MTBNiek schreef: ma 6 januari 2020, 22:53 Die snoekduik
Opletten geblazen......Mario070 je hebt het helemaal gemist :-{ :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
wittereus
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 520
Lid geworden op: do 10 juni 2010, 09:07
Mijn mountainbike: Cube STEREO HYBRID 160 HPC SL 625 27.5 PACIFIC/RED 2021
Contacteer:

Komende zondag 09.45uur op de Entenpfulerweg parkeerplaats voor een Lets Ride :-q
Without biking no fun.
Without fun no biking.
Plaats reactie