Aachernerwald lets ride

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
wittereus
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 520
Lid geworden op: do 10 juni 2010, 09:07
Mijn mountainbike: Cube STEREO HYBRID 160 HPC SL 625 27.5 PACIFIC/RED 2021
Contacteer:

aurelius schreef: do 16 juli 2020, 10:03 Nou is de interessante vraag die opkomt of de 1-ling met GPX meer opvalt, of de gids met groep :wink: . De Let's Ride gidsen gaan het nog druk krijgen…. Er komen steeds meer trailfully's bij in Nl, die toch ergens 'echt' uitgelaten moeten worden :winkie: .
Jouw mening is niet gewenst hier in deze lets ride topic.
Graag reageren als je mee wilt rijden anders een andere topic zoeken om he mening te geven :-q
Without biking no fun.
Without fun no biking.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

aurelius schreef: do 16 juli 2020, 10:03 Nou is de interessante vraag die opkomt of de 1-ling met GPX meer opvalt, of de gids met groep :wink: . De Let's Ride gidsen gaan het nog druk krijgen…. Er komen steeds meer trailfully's bij in Nl, die toch ergens 'echt' uitgelaten moeten worden :winkie: .
Dat hangt van de eenling af.

De gidsen zorgen in ieder geval voor acceptabele groep groottes en weten welk terrein bij welke groep past.
Dat is met een GPX allemaal wat lastiger
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

wittereus schreef: do 16 juli 2020, 10:09 Verzamel plaats is:
Parkeerplaats Drielandenpunt (google of maps Google en je vind het perfect)
Tijdstip:
09.45uur aanwezig.
10.00uur willen we aanfietsen.
Om te voorkomen dat ik op de verkeerde parkeerplaats drielandenpunt sta (d'r zijn d'r best veel daar);
https://goo.gl/maps/oxawQkN25iYqDv8B8 Deze?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

wittereus schreef: do 16 juli 2020, 10:11
aurelius schreef: do 16 juli 2020, 10:03 Nou is de interessante vraag die opkomt of de 1-ling met GPX meer opvalt, of de gids met groep :wink: . De Let's Ride gidsen gaan het nog druk krijgen…. Er komen steeds meer trailfully's bij in Nl, die toch ergens 'echt' uitgelaten moeten worden :winkie: .
Jouw mening is niet gewenst hier in deze lets ride topic.
Graag reageren als je mee wilt rijden anders een andere topic zoeken om he mening te geven :-q
@Wittereus, dank je wel voor de hartelijke uitnodiging :-q .

De jouwe -op deze manier- ook niet, overigens. Je mag het namelijk wel niet leuk vinden dat ik deze reactie plaats. Maar uitsluiten kun en doe je hier niemand. Ik reageer natuurlijk waar ik op wil reageren, 't is immers een openbaar forum.
En al doe jij er een poging toe, zelf laat ik me dat zeker niet gebeuren. Een vorige keer stuurde je me, in het kader van de transparantie, al een soort 'dreig-PB': bespaar je de moeite, dat werkt mij averechts :wink: .
Alternatief is dat je zelf een 'exclusief forum' zoekt waar je wel mensen kunt uitsluiten. Gesloten FB-groep of zo?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

wittereus schreef: do 16 juli 2020, 10:09 Ik wil bij deze de lets ride voor komende zondag sluiten.
We hebben een eerste groep van ongeveer 7 personen (andere groep dan hier opgegeven) geleid door mij.

En we hebben de volgende personen als tweede groep:
Destio = gids
RoelC
JorisG
Jennis
bob.

Dus we gaan waarschijnlijk in twee groepen rijden.
Eentje mij en de andere met Destio.
Maar ter plaatse kunnen we nog kijken of we met één grote groep kunnen gaan.

Verzamel plaats is:
Parkeerplaats Drielandenpunt (google of maps Google en je vind het perfect)
Tijdstip:
09.45uur aanwezig.
10.00uur willen we aanfietsen.
Ik mis mijn naam in het tweede rijtje.
JorisG
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: za 19 november 2016, 22:41

wittereus schreef: do 16 juli 2020, 10:09 Ik wil bij deze de lets ride voor komende zondag sluiten.
We hebben een eerste groep van ongeveer 7 personen (andere groep dan hier opgegeven) geleid door mij.

En we hebben de volgende personen als tweede groep:
Destio = gids
RoelC
JorisG
Jennis
bob.

Dus we gaan waarschijnlijk in twee groepen rijden.
Eentje mij en de andere met Destio.
Maar ter plaatse kunnen we nog kijken of we met één grote groep kunnen gaan.

Verzamel plaats is:
Parkeerplaats Drielandenpunt (google of maps Google en je vind het perfect)
Tijdstip:
09.45uur aanwezig.
10.00uur willen we aanfietsen.
Ik haak af. Ga wel daar rijden, maar met een eigen groep. Dank iig & ook veel plezier!
wittereus
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 520
Lid geworden op: do 10 juni 2010, 09:07
Mijn mountainbike: Cube STEREO HYBRID 160 HPC SL 625 27.5 PACIFIC/RED 2021
Contacteer:

bob. schreef: do 16 juli 2020, 11:02
Om te voorkomen dat ik op de verkeerde parkeerplaats drielandenpunt sta (d'r zijn d'r best veel daar);
https://goo.gl/maps/oxawQkN25iYqDv8B8 Deze?
Klopt helemaal :-q
Het is de eerste parkeerplaats die je tegenkomt. Hij ligt in de bocht links.
Without biking no fun.
Without fun no biking.
wittereus
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 520
Lid geworden op: do 10 juni 2010, 09:07
Mijn mountainbike: Cube STEREO HYBRID 160 HPC SL 625 27.5 PACIFIC/RED 2021
Contacteer:

Jamis Diablo schreef: do 16 juli 2020, 11:13
Ik mis mijn naam in het tweede rijtje.
Je bent van harte uitgenodigd :-q
Without biking no fun.
Without fun no biking.
wittereus
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 520
Lid geworden op: do 10 juni 2010, 09:07
Mijn mountainbike: Cube STEREO HYBRID 160 HPC SL 625 27.5 PACIFIC/RED 2021
Contacteer:

JorisG schreef: do 16 juli 2020, 12:39
Ik haak af. Ga wel daar rijden, maar met een eigen groep. Dank iig & ook veel plezier!
Jammer. Volgende keer beter :-q
Without biking no fun.
Without fun no biking.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik kan helaas niet mee, donderdag een bocht te scherp genomen en met mijn schouder tegen een boom geknald.
Heb het twee dagen aangekeken maar fietsen gaat het niet worden. :-{
wittereus
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 520
Lid geworden op: do 10 juni 2010, 09:07
Mijn mountainbike: Cube STEREO HYBRID 160 HPC SL 625 27.5 PACIFIC/RED 2021
Contacteer:

Jammer Jamis :-q
Without biking no fun.
Without fun no biking.
wittereus
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 520
Lid geworden op: do 10 juni 2010, 09:07
Mijn mountainbike: Cube STEREO HYBRID 160 HPC SL 625 27.5 PACIFIC/RED 2021
Contacteer:

Het is heel erg jammer dat er personen zijn die niet snappen hoe een forum en reageren op topics werkt. Maar goed.

Hopelijk worden anderen niet afgeschrokken hierdoor en kunnen we dit mooie Lets ride topic in ere houden :-q
Laatst gewijzigd door wittereus op ma 20 juli 2020, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Without biking no fun.
Without fun no biking.
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

aurelius schreef: do 16 juli 2020, 11:03
wittereus schreef: do 16 juli 2020, 10:11

Jouw mening is niet gewenst hier in deze lets ride topic.
Graag reageren als je mee wilt rijden anders een andere topic zoeken om he mening te geven :-q
@Wittereus, dank je wel voor de hartelijke uitnodiging :-q .

De jouwe -op deze manier- ook niet, overigens. Je mag het namelijk wel niet leuk vinden dat ik deze reactie plaats. Maar uitsluiten kun en doe je hier niemand. Ik reageer natuurlijk waar ik op wil reageren, 't is immers een openbaar forum.
En al doe jij er een poging toe, zelf laat ik me dat zeker niet gebeuren. Een vorige keer stuurde je me, in het kader van de transparantie, al een soort 'dreig-PB': bespaar je de moeite, dat werkt mij averechts :wink: .
Alternatief is dat je zelf een 'exclusief forum' zoekt waar je wel mensen kunt uitsluiten. Gesloten FB-groep of zo?
Zit al eventjes op het forum hier, maar nu snap ik eindelijk waar dat vijanden tapje in je profiel voor is :winkie:
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

DeStiO schreef: wo 15 juli 2020, 19:12 Nu, ja ik ga wel mee kijken of het wat is.
Bedankt voor 't gidsen Ritchey! Een mooi rondje gemaakt en toffe trails ontdekt :-q
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

(
aurelius schreef: ma 3 september 2018, 14:14 Heel erg top, 'wel ook een beetje uitkijken'!

Van de Aachense MTB vereniging die ook betrokken is bij het Bikepark weet ik dat die in overleg zijn met de Duitse staatbosbeheer. Wild rijden Aachenerwald mag formeel niet, 'wilde' trailaanleg zou de spuigaten uitlopen, strikter optreden, een algeheel verbod, was een reele dreiging. Het park is toen met goedkeuring 'geprofessionaliseerd', in de hoop dat het wildrijden, en het 'wild trails bouwen/snoeien', zou teruglopen.

Ik weet niet in hoeverre jullie wel eens contact hebben gehad met Gelandefahhrad Aachen, https://gelaendefahrrad-aachen.de/" onclick="window.open(this.href);return false;?
Misschien goed om te doen, om af te stemmen? Beetje jammer als jullie mooie werk met goede bedoelingen andere plannen van de Oosterburen ('het zijn hun bossen') zouden doorkruisen, onbewust weer teniet zouden doen.

(Ook de Zuid Limburgse collega's hebben contact met die vereniging via MOZL, MTB Ontwikkeling Zuid Limburg. Met hen afstemmen zou -indirect- evt ook nog kunnen, https://mozl.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;).
@Dorretje, even deze toelichting voordat iedereen rare ideeen gaat krijgen...
Wat mij betreft is er geen 'vijandschap' nodig. Wel moet je accepteren dat er soms (overigens goedbedoelde) kritiek geleverd kan worden op een forum. Een forum is een forum en dus openbaar.
Het oude zeer zit denk ik rond 3 september 2018, zie mijn quote hierboven. Dat schreef ik als reactie op een berichtje van begin september, waarbij op het openbare forum werd aangekondigd om een nieuwe trail aan te gaan leggen, verzamelen met snoeischaar etc., op een plaats van werkzaamheden die makkelijk herleidbaar was. Een plan wat zeker toen erg gevoelig lag in het Aachenerwald.
Dit Let's Ride topic is alleen maar fantastisch, maar ik uit 'daar' (zie mijn quote hierboven van 3 sept. '18) dus 'voorzichtig' (en vriendelijk en goedbedoeld) mijn zorg, om niet 'zomaar' in het openbaar aan te kondigen te gaan snoeien, etc. Een zorg die enkele anderen overigens delen, lees het maar eens na vanaf blz 7. Het oorspronkelijke bericht is daar later door Wittereus op aangepast, prima, en we gingen weer over tot Let's Ride. Hij heeft me daarvoor toen ook een voor jullie onzichtbare 'niet zo aardige' PB gestuurd, noem het 'wat intimiderend en dreigend' :wink: . En daar houd ik niet zo van. Zal het niet nalaten ook die kant van het verhaal te vermelden, als ik hier op dit forum in een bepaald daglicht wordt gezet door Wittereus. Dan richt ik het spotje toch ook even op die voor jullie onzichtbare kant van zijn verhaal.
Meer hoef ik er ook niet over te zeggen, ik wil geen oude discussies aanzwengelen, dus: Let's Ride :-q !).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie