Aachernerwald lets ride

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Heb de mail even verwijderd op verzoek van het bestuur van de GFAC, was alleen bedoeld voor leden..... ook al stond er niks raars in
Laatst gewijzigd door odp op vr 12 maart 2021, 01:27, 1 keer totaal gewijzigd.
nordcore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 15 oktober 2004, 16:35
Mijn mountainbike: Trek Remedy en Cube LTD
Contacteer:

wauw, wat een verhaal.
Er word zeer duidelijk beschreven wat er speelt, waarom er zoveel gecontroleerd word en wat de mogelijke oplossing voor dit probleem zijn.
Ik begin nou toch ook wel erg benieuwd te worden naar de trails in dit gebied... :-q
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Ben heel benieuwd. Kan me ook goed voorstellen dat de druk - in coronatijden - op dit specifieke gebeid behoorlijk is toegenomen omdat het voor Nederlanders te bereiken is zonder met de auto Duitsland in te hoeven. Mensen die dus voorheen ook iets verder Duitsland in gingen, gaan nu verhoudingsgewijs vaker naar dit gebied.

Er zijn een aantal trails waar ook paarden/ruiters overheen gaan. De keren dat ik daar geweest ben, merk je dat daar het grootste risico zit. Paarden schrikken snel en denk dat mtb-ers hier niet altijd van op de hoogte zijn, dan wel voldoende rekening mee houden. Als je die paden wat meer ontziet, blijft er nog steeds een heel mooi netwerk over.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Klopt, ik kwam paarden tegemoet afgelopen weekend. Ik ben toen netjes ver in de berm gaan staan, al zeker 20 meter voor ze bij mij waren. Kreeg een hele vriendelijke groet en glimlach van 2 paardenmeisjes. Met paarden moet je een beetje voorzichtig zijn, dat is voor iedereen het beste :-q

Helder verhaal!
Waar woke is, is vuur
nordcore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 15 oktober 2004, 16:35
Mijn mountainbike: Trek Remedy en Cube LTD
Contacteer:

Makkelijk schreef: do 11 maart 2021, 13:21 Klopt, ik kwam paarden tegemoet afgelopen weekend. Ik ben toen netjes ver in de berm gaan staan, al zeker 20 meter voor ze bij mij waren. Kreeg een hele vriendelijke groet en glimlach van 2 paardenmeisjes. Met paarden moet je een beetje voorzichtig zijn, dat is voor iedereen het beste :-q

Helder verhaal!
Ik wist niet dat paarden hier zo gevoelig voor zijn, nou heb ik sowieso veel respect voor wandelaars en anderen tijdens het fietsen maar bedankt voor deze tip
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

nordcore schreef: do 11 maart 2021, 13:47
Makkelijk schreef: do 11 maart 2021, 13:21 Klopt, ik kwam paarden tegemoet afgelopen weekend. Ik ben toen netjes ver in de berm gaan staan, al zeker 20 meter voor ze bij mij waren. Kreeg een hele vriendelijke groet en glimlach van 2 paardenmeisjes. Met paarden moet je een beetje voorzichtig zijn, dat is voor iedereen het beste :-q

Helder verhaal!
Ik wist niet dat paarden hier zo gevoelig voor zijn, nou heb ik sowieso veel respect voor wandelaars en anderen tijdens het fietsen maar bedankt voor deze tip
Wij hebben meegemaakt dat een paard op hol sloeg van het remmen (voor de paarden). En toen vonden we zelf dat we heel netjes reden, maar het werd wel ruzie (ik begrijp wel dat de emoties hoog oplopen als je een paard van 1000KG aan je hand hebt die op hol slaat). Ze zijn vrij schrikachtig.
Waar woke is, is vuur
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

(Paarden houden niet van onnatuurlijke geluiden. Dus bellen en piepende remmen is juist niet prettig in close encounters met paarden en ruiters.
Rustig afremmen en rijden, je stem laten horen, dat werkt het best, dat herkennen ze. En dan weten ze ook dat je er bent zonder te schrikken.
Er zitten een paar maneges rond het 3LP, dus kans dat je paarden tegenkomt is vrij groot. Ook in het Vijlenerbos, Nl'se kant, lopen een paar uitgezette ruiterpaden).

Verder hoort er natuurlijk wel een bel op je fiets, voor alle andere gevallen. Al is het maar om naar te kunnen wijzen, als je als verwensing 'heb je geen bel?!' naar je hoofd geslingerd krijgt :winkie: . Zonder gekheid, ik tingel altijd even als men niet id gaten heeft dat ik nader, behalve bij paarden dus).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Vandaag weer heerlijk gereden hier. De jumps in de enduro zijn weggehaald en er liggen bomen over meerdere tracks. Ziet er niet uit alsof dit nog lang blijft bestaan in deze vorm. Er was hier best wat moeite gedaan het onmogelijk te maken.
Waar woke is, is vuur
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Welke trail is de enduro trail, die eindigt tegenover parkeerplaats van een supermarkt en paralel aan de weg loopt?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Volgens mij wel.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Correct.
Gebruikersavatar
JW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: durft meer dan ik / Geometron

https://www.aachener-zeitung.de/lokales ... d-56908465

Dit gaat helaas mis. Wel duidelijk dat sommige plekken wel erg intensief gebruikt worden.. Dat is ook niet goed, bedenk wel dat de illegale trails vaak niet onderhouden worden.

Eigen ervaring week of drie geleden. Mooie toer door aachenerwald gemaakt. Ook wandelaars op de illegale trails gezien. Gewacht wandelaars, paarden, Etc. Nog steeds op de juiste plekken echt goed gas kunnen geven maar daar had niemand last van.
Een negatieve reactie op de legale brede weg door 't bos, dat was waar een wandelaar ons uit het niets begon uit te schelden. Namen 1/3 van de breedte van de weg in, meters van hem vandaan, tegen zijn richting in dus hij schrok niet en we gingen misschien 10kmh want bergop en rustig aan.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

10km/u ......dan hebben jullie dat getier :roll: aardig lang kunnen aanhoren :lol: het zijn ook altijd weer die Duitsers :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Zonde zonde
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

graduzzi schreef: zo 21 maart 2021, 17:18 Zonde zonde
Hebben we zelf gedaan. Nee wij niet maar zij wel.
Plaats reactie