Bikepacking ontmoet topic

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

cool! maar dik 90 km per dag trek ik niet hoor :o over het asvalt misschien :oops: maar voel je vrij om met andere af te spreken :-q
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
Senior
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 9 augustus 2017, 21:30

Deze Belgische bikkel heeft nog een vraag...

https://www.wereldfietser.nl/phpbb/view ... 25a842f8bd" onclick="window.open(this.href);return false;
Murky
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: za 8 juni 2013, 22:47

Om even in te haken op Terunky zijn comment, wat voor afstanden willen/kunnen jullie aan per dag? Misschien een eerste stap naar iets concreets.. En daarbij de verdeling op een dag, je kunt kiezen voor 3 uurtjes in de ochtend, en de rest vissen, of gewoon lekker de hele dag door rijden met stops onderweg om te eten/genieten.
Enough of this Sunday stroll, let's hurt a little!
Knipper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 21:31
Mijn mountainbike: surly troll

ligt ook aan het aantal dagen uiteraard. als het om een weekend gaat kan ik wel tot mijn Max gaan en dat is ongeveer 100km per dag op 90%-100% offroad, maar dan heb ik wel echt al mijn energie op. voor meerdere dagen zou het moeten worden opgebouwd. dag 1 50km, dag 2 65km dag 3 80km daarna denk ik wel dat ik 80 tot 90km per dag kan redden met uiteindelijk wel weer een dagje rustig aan. en hierbij ga ik uit van een terrein als de Ardennen bergachtiger terrein heb ik nog geen ervaring mee helaas.

Maar die 3 uurtjes in de ochtend kinkt ook wel lekker, en de rest vissen of chillen op een mooie plek klinkt ook wel lekker.

ben inderdaad ook wel benieuwd hoe anderen hier over denken.
If you believe in yourself, you'll know how to ride a Bike!
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

Heb zowel in Luxemburg als in Zwitserland niet zulke afstanden kunnen afleggen. 8 uur op de bike, en om 6 uur stoppen. zo rond de 30 a 50 km per dag. maar dat ligt heel erg aan de route. Zoals bijna een hele dag doen over een 15 km klim van 1000 hm. Grootendeels lopen. Of in luxemburg, 40 km met 2000hm per dag, waarvan de helft lopen omdat het pad overwoekerd is of de klimmen +15 procent zijn. XC routes zullen een stuk gemakkelijker gaan, maar daar rijdt ik nooit :D

Ik heb de titel even veranderd in Bikepack ontmoet topic :bier:
26'er rulezz !!
Yonna
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 4 december 2017, 22:27

Senior schreef:Deze Belgische bikkel heeft nog een vraag...

https://www.wereldfietser.nl/phpbb/view ... 25a842f8bd" onclick="window.open(this.href);return false;
Thanks voor de tip!

Ik zoek zelf ook een bikepackmaatje, maar dan voor lange tochten zoals bv een maandje Kirgistan (zoiets als JoeCruz deed), BAM (drie maanden van Baikalmeer tot de noordelijke Stille Oceaan), de VikingTradeRoute (>10.000km van Zweden naar de Kaspische Zee en dan bikerafting, dus met een packraft plus fiets, in mijn geval is dat een fatbike). Iemand mss intresse?

In mei/juni ga ik een maandje door Zweden/Baltische staten/Finland met de fatbike zwerven en wil denk ik dan ook de packraft meenemen. Als iemand een paar dagen of de hele reis meewilt, graag! Ik sta ook open voor andere bikepack- en bikerafttochten, maar een paar dagen Ardennen enzo is niet echt iets voor mij, ik zoek het ook graag meer in de fatbikefun :)

Joe Cruz in Kirgistan: http://www.bikepacking.com/routes/tian- ... yrgyzstan/" onclick="window.open(this.href);return false;
BAM: https://www.crazyguyonabike.com/doc/pag ... _id=321150" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor wat plaatjes van een paar van m'n laatste tochtjes (is lang niet uptodate want ik ben erg lui met Flickr), maar dan krijg je toch een soort indruk: https://www.flickr.com/photos/yonnabjorkkvist/albums" onclick="window.open(this.href);return false;
bodhi 2
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: di 21 februari 2017, 18:30

hoi Yonna
bevalt je nieuwe zadel een beetje ?
wat een gave fotos en tochten op je site
leuk om je hier weer tegen te komen
Murky
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: za 8 juni 2013, 22:47

Ha Yonna!

Vet hoor, wij hebben deze in gedachten in 2019: https://www.rovaniemi150.com/" onclick="window.open(this.href);return false; Dit zal zeker op de fatbike gedaan worden :)
Enough of this Sunday stroll, let's hurt a little!
Yonna
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 4 december 2017, 22:27

bodhi 2 schreef:hoi Yonna
bevalt je nieuwe zadel een beetje ?
wat een gave fotos en tochten op je site
leuk om je hier weer tegen te komen
Ha die Bodhi! Heb het zadel nog niet geprobeerd, was bijna de hele maand met de fattie&tentje weg (geworsteld in diepe sneeuw) maar ben nu weer thuis dus het zadel kan op de fiets! En bedankt nog, en leuk je hier te lezen :)
Murky schreef:Ha Yonna!

Vet hoor, wij hebben deze in gedachten in 2019: https://www.rovaniemi150.com/" onclick="window.open(this.href);return false; Dit zal zeker op de fatbike gedaan worden :)
Dat wilde ik ook dit jaar maar de 300euro entree was me helaas teveel, mss volgende winter! Komen we elkaar mss tegen :)
Murky
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: za 8 juni 2013, 22:47

Leuk! Kunnen we een #TeamNL maken ;)
Enough of this Sunday stroll, let's hurt a little!
Gebruikersavatar
theritz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 26 augustus 2013, 14:46
Mijn mountainbike: El Mariachi SS 2014

Mss leuk (en voor dit soort van-alles-gebbabbel misschien ook handiger...) te melden dat er een groep Bikepacking NL is op Facebook waar al heel veel bikepackers in zitten. Zijn ook al wat ritjes ontstaan.
Over dagafstanden: daar moet je wel echt hoogtemeters bij rekenen. Zo kan ik in Nederland 100+ op een dag rijden (offroad) terwijl ik in de Dordogne 72km met 1.600 hoogtemeters deed en het bijkans bestierf :-)
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Zijn er hier mensen die het leuk vinden om te beginnen met bikepacken en dit nog niet eerder hebben gedaan?

Repost nadat het bericht van gisteren hier niet meer stond.
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Jep, zie mijn post eerder in dit topic. Geen ervaring en spullen ervoor, maar staat toch wel op de verlanglijst. Voorlopig nog eventjes in de ijskast, tot financiën en tijd ervoor vrij komen.
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

floris500 schreef: di 2 oktober 2018, 10:02 Jep, zie mijn post eerder in dit topic. Geen ervaring en spullen ervoor, maar staat toch wel op de verlanglijst. Voorlopig nog eventjes in de ijskast, tot financiën en tijd ervoor vrij komen.
Hier niet veel anders, al wil ik er wel eerst aan snuffelen. Desnoods 2 dagen fietsen met een goedkoop hostel tussendoor, dan hoef je ook minder spullen te kopen / mee te nemen en is het nog wel in een weekend te proppen.
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

Het lijkt mij ook erg leuk om te doen. Ik hou het topic in elk geval in de gaten.
Plaats reactie