Les Hautes Rivieres topic

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Misschien de link die pieterw33 hierboven eens bekijken, daar is te vinden wanneer in welk perceel gejaagd wordt... En met een beetje kaartlezen weet je dan ook welke trails nog wel en welke niet te doen zijn, voor je een paar uur rijden verder in het bos staat.

Regelgeving omtrent de borden die aangebracht moeten worden zijn volgens mij minder strikt dan/gestandandaardiseerd als in Belgie, maar wat me bij staat stonden er borden om de jacht aan te geven maar of je daar ook op kunt vertrouwen wanneer je een perceel niet via een hoofdweg maar een singletrail die niet officieel op een kaart staat ergens halverwege in het bos binnenkomt heb ik niet gecontroleerd (en ben ik ook niet voornemens te doen, jachtongelukken zijn in Frankrijk niet echt een uitzondering).
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Nee niet echt duidelijk of zo, het best is…..zie hierboven voor de website voor de chasse
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Ik ben 2 jaar terug midden in jachtseizoen hier geweest. Zaterdag ene setje trails gereden om niemand tot last te zijn, zondag de andere. Uitelijke mezelf duidelijkheid verschafd door de jachtzonering met Photoshop over een screenshot van Trailforks te leggen :D

Ter plekke is het niet zo goed aangegeven. Mijn ervaring was wel dat 90% van de mensen bovenop bij het Maison Forestière zaten te BBQen en dat de AR-15's doorgeladen achterin de busjes lagen, en dat er bar weinig geschoten werd. Wel enorm veel verkeer (brakke Franse dieseltjes) op de asfaltwegen omhoog.
Stamppot with weaksauce!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

eRicW schreef: ma 4 oktober 2021, 09:48 Ik ben 2 jaar terug midden in jachtseizoen hier geweest. Zaterdag ene setje trails gereden om niemand tot last te zijn, zondag de andere. Uitelijke mezelf duidelijkheid verschafd door de jachtzonering met Photoshop over een screenshot van Trailforks te leggen :D
Goede tip.
eRicW schreef: ma 4 oktober 2021, 09:48 Ter plekke is het niet zo goed aangegeven. Mijn ervaring was wel dat 90% van de mensen bovenop bij het Maison Forestière zaten te BBQen en dat de AR-15's doorgeladen achterin de busjes lagen, en dat er bar weinig geschoten werd. Wel enorm veel verkeer (brakke Franse dieseltjes) op de asfaltwegen omhoog.
Jagen op z’n Frans, BBQ’en & wijn. Doen ze goed :bier:

Ik ga het mee maken :-q
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Enjoy!
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Wat ik wel weet dat de jagers, per persoon per dag €300,- moeten betalen om te mogen jagen ( uit betrouwbare bron ) dat is de reden waarom het ook zo serieus genomen word. maar waarom jij die jagers hebt zien BBQ"en? misschien hadden ze pauze, en dat gezellig met z'n allen bij elkaar zitten. Wij bikers fietsen ook niet de hele tijd, wij staan ook soms een tijd te lullen of te lunchen langs de lijn :-D .
dat die gasten niet zo goed in communiceren zijn naar de rest van het bos-volk-toerisme is dan eigenlijk ons probleem. laat die gasten lekker hun ding doen in het bos, of het nu jagen of eten is gaat ons eigenlijk niks aan. Wat ons wel aangaat is dat als ze hun vergunning hebben om te schieten hebben wij gewoon niks te zoeken daar. We kunnen daar het hele jaar rond rijden, behalve dit deel van het seizoen, dus gun die knakkers ook hun ding, als wij daar weer schijt aan hebben komen de klachten vanzelf bij de beheerder van het bos terecht. en geloof me ze zullen aan het langste eind trekken, er is gewoon veel groter belang bij jagen dan fietsen, word daar over het algemeen gevonden. het begint na al die jaren nu bijna geaccepteerd te worden dat wij daar legaal mogen biken. We moeten nu geen knuppels in het hoenderhok gooien :wink:
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Trails op Taurnavaux zijn niet officieel en worden niet meer onderhouden ?
Best jammer, zat mooi spul tussen.
Of blijven en worden ze dan juist mooi ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Bonsoir à tous les riders et rideuses,
Pour votre information,
sachez que dorénavant, le site du bike park à tournavaux ne sera plus géré par nos bonnes âmes !!
En effet, sans rentrer dans les détails, le projet de labelisation de nos traces, entrepris depuis plusieurs années est tombé à l'eau.
De ce fait, par souci de responsabilité, c'est dans l'amertume et la peine que nous ne ferons plus la gestion et l'entretien du site cher à notre cœur.
Les traces existantes resteront donc telles qu'elles, c'est-à-dire non nettoyées et shappées, mais toujours accessibles comme toutes autres traces présentes sur le territoire français. 😉
Vous comprendrez aisément que d'ici quelques jours, nous supprimerons ce groupe fb qui n'aura plus raison d'être hélas.
Nous restons néanmoins motivés et plein d'espoir qu'un jour, la pratique de l'enduro vtt soit reconnu à sa juste valeur.
Et qui sait, un jour viendra....

Facebook translate
Goedenavond alle rimpelaars en rimpelaars,
Ter informatie,
weet dat vanaf nu de site van het fietspark in tournavaux niet meer zal worden beheerd door onze goede zielen!!
Zonder in detail te treden is het project om onze sporen te label te laten vallen, dat al enkele jaren is begonnen.
Omwille van de verantwoordelijkheid is het in bitterheid en de moeite dat we niet langer het beheer en het onderhoud van de site die ons dierbaar is.
De bestaande sporen blijven dus zoals ze zijn, dat wil zeggen niet gereinigd en vormgegeven, maar altijd toegankelijk zoals alle andere sporen die op Frans grondgebied aanwezig zijn. 😉
U zult gemakkelijk begrijpen dat we binnen enkele dagen deze fb groep zullen verwijderen die helaas niet meer terecht zal zijn.
We blijven echter gemotiveerd en hoopvol dat de praktijk van enduro mountainbike ooit in waarde wordt erkend.
En wie weet komt er ooit.....
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

De activiteiten om er een officieel "bikepark" te realiseren zijn gestopt, waarmee het eigenlijk een voortzetting van de oude situatie is?
"The existing tracks will therefore remain as they are, that is, not cleaned and shaped, but still accessible as all other tracks present in the French territory."

Geen 'officieel' en structureel onderhoud in ieder geval, wat anderzijds ook niet wil zeggen dat er geen locals of anderen die er belang bij hebben zo nu en dan moeite kunnen doen om een lijn zichtbaar te houden op bestaande trails en deze 'open' te houden...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

cheeta schreef: vr 10 december 2021, 13:31 De activiteiten om er een officieel "bikepark" te realiseren zijn gestopt, waarmee het eigenlijk een voortzetting van de oude situatie is?
"The existing tracks will therefore remain as they are, that is, not cleaned and shaped, but still accessible as all other tracks present in the French territory."

Geen 'officieel' en structureel onderhoud in ieder geval, wat anderzijds ook niet wil zeggen dat er geen locals of anderen die er belang bij hebben zo nu en dan moeite kunnen doen om een lijn zichtbaar te houden op bestaande trails en deze 'open' te houden...
Zo las ik het ook ja. Alsnog wel jammer natuurlijk.
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Ik denk eigenlijk dat het wel prima is, zo. Je mag er blijven rijden en waarschijnlijk houdt het de drukte een klein beetje in toom. Het gebied is soms behoorlijk overbelast qua faciliteiten; ik kan me voorstellen dat dat zowel locals als toeristen uiteindelijk parten gaat spelen.

@Graduzzi: Ik snap je 'laat-iedereen-in-z'n-waarde' stijl reactie eigenlijk totaal niet. Ik geef toch nergens aan een probleem met jagers te hebben? Ik benoem enkel dat het vooral erg laissez-faire is, gegeven dat er nergens borden of linten hangen (wat in België een stuk anders is) en dat het vooral een sociaal gebeuren lijkt.
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Iemand hier zin om volgende week een tochtje te doen ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

tiewrap schreef: ma 25 april 2022, 20:50 Iemand hier zin om volgende week een tochtje te doen ?
De vaste LHR gangers van dit forum zitten bijna allemaal in Finale Ligure deze week dus weet niet of er veel animo is. :D
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

tiewrap schreef: ma 25 april 2022, 20:50 Iemand hier zin om volgende week een tochtje te doen ?
Echt volgende week?
Of aankomend weekend? Ik kan en wil zaterdag wel namelijk opzich.
Jefro98 schreef: di 26 april 2022, 06:42 De vaste LHR gangers van dit forum zitten bijna allemaal in Finale Ligure deze week dus weet niet of er veel animo is. :D
Hoho nog niet allemaal! :lol:
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Klopt, volgende week.
Zal 5 mei worden.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Plaats reactie