Les Hautes Rivieres topic

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

graduzzi schreef: do 13 februari 2020, 12:23 20minuutjes een enkeltje.😉
Spreekvoor jezelf... 🙄
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

😂😂
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Gecanceld ivm Covid-19.
Als alles weer op orde is ga ik weer, al zal dat nog wel een tijdje duren.
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Lag wel in lijn van de verwachting.
Wel balen :-{
Ride a bike!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ja, idd.
Maar gezondheid is even belangrijker dan lol, hopelijk zijn we er snel vanaf.
Devide
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 6 december 2019, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Reign 1.5 2018

Was te verwachten idd. Wel jammer. Hopen dat deze ellende snel voorbij is. :-{
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Wie had nu ooit gedacht dat een virus voor ons een groter gevaar zou vormen dan de jagers daar.
Ja, doei !
philippevk
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: za 26 augustus 2006, 18:56
Mijn mountainbike: Spectral 125/Scalpel HT

Heeft er iemand de leuke gpx'en voor dit gebied? Ik wil er begin september voor een weekendje naartoe en twee/drie dagen fietsen.
Te heftig enduro hoeft niet per se maar leuke flows en technische singletracks meer dan welkom.
Of is dit gebied helemaal goed uitgepijld?
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

philippevk schreef: do 6 augustus 2020, 10:17 Heeft er iemand de leuke gpx'en voor dit gebied? Ik wil er begin september voor een weekendje naartoe en twee/drie dagen fietsen.
Te heftig enduro hoeft niet per se maar leuke flows en technische singletracks meer dan welkom.
Of is dit gebied helemaal goed uitgepijld?
Kijk eens op Trailforks, daar staan de trails op. Een GPX route heb je niet zo nodig, het is klimmen en direct weer dalen.
Ik weet niet wat je onder heftig enduro verstaat, maar eigenlijk zijn de meeste trails daar niet heel eenvoudig. Beetje ervaring en een capabele fiets met dropper is wel aan te raden.
philippevk
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: za 26 augustus 2006, 18:56
Mijn mountainbike: Spectral 125/Scalpel HT

Dank je! Ik zie het inderdaad. Alle trails zijn maximaal 2km (ongeveer) dus eerst omhoog... En dan weer naar beneden 😁
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

En niet het minst geringste naar beneden :-{ maar met beleid en zelf goed weten wat je aan kunt, dan is het goed te doen :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1140
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

philippevk schreef: do 6 augustus 2020, 10:17 Te heftig enduro hoeft niet per se maar leuke flows en technische singletracks meer dan welkom.
Of is dit gebied helemaal goed uitgepijld?
Mario070 schreef: do 6 augustus 2020, 12:18 En niet het minst geringste naar beneden :-{
'Leuke flows' zou ik niet voor deze paden gebruiken. Bijna alle leuke secties zijn steil, (erg) smal, hebben geen uitloop en ook nog eens een onhandige of off-camber aanloop :winkie: Voeg nog wat hoge wortels toe, een ondergrond die bij zowel flinke droogte als regen aardig sketchy is, en hier en daar een blinde drop-in van ~ 1m ..... je snapt 'm wel. De vaart er in houden kan zeker (1e keer dat ik hier was was blind de wedstrijd in) maar voor de lol zou ik zeker 2-3 dagen uittrekken. Behouden rijden en een dag (of 2) later de mooiste trails nog een keertje doen op tempo.

Het 'bikepark' van Tournaveaux is ook leuk. Wordt wat minder gebruikt en de runs zijn korter, maar zitten ook mooie stukken tussen. Als je het enige pad omhoog pakt zie je de lastigste features liggen, dus niks zou als verrassing moeten komen.
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Dan is het persoonlijk denk ik.
Ik vindt dat die trails juist wel flow hebben, misschien op sommige secties na.
De flow is alleen misschien wat lastig te vinden.

Edit: duh, wel lezen, ericw verwoordt het mooi.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1140
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

tiewrap schreef: do 6 augustus 2020, 13:39 Edit: duh, wel lezen, ericw verwoordt het mooi.
Ja, of ik schrijf wat duidelijker :winkie: Vorige keer ging goed en had de vaart er redelijk in, maar heb er vorig jaar oktober ook enorm lopen prutsen. Zelfde fiets, betere(!) omstandigheden maar te weinig vaart.
Stamppot with weaksauce!
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Ik wil het weekend van 3/4 oktober gaan, als het weer een beetje leuk doet, maar ik zie nu net dat het jachtseizoen al is geopend. Is het zo dat ze dan gewoon een stuk afzetten voor de jacht, of is het helemaal no go area? Ik heb wel zin om te fietsen, maar bij ons op Scheveningen loop je tegenwoordig al genoeg risico om te worden neergeschoten, dus ik wil wel zeker weten dat er niet mensen op me gaan schieten...

Ik heb wel ff google gecheckt, maar kom er niet echt uit.
Plaats reactie