Les Hautes Rivieres topic

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7396
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

1) Er is een website waar exact wordt aangegeven welk perceel gesloten is, link heb ik al eens gepost... Aan de hand daarvan kun je zien welke heuvels en daarmee trails te doen zijn en waar je weg moet blijven.
2) Jacht wordt er ontzettend serieus genomen en is big business. Afgezien van het risico voor jezelf, wordt het ook niet geapprecieerd noch door de jagers noch door de plaatselijke MTB vereniging (gezien hun oproepen vorig seizoen) wanneer je dat verstoort...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Mario070 schreef: zo 9 februari 2020, 23:50 Please no.... Dan kom ik net aanwaaien in NL :-{
Dan doen we JUIST die week eerder Thnx Mario!!
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

cheeta schreef: vr 11 september 2020, 10:48 1) Er is een website waar exact wordt aangegeven welk perceel gesloten is, link heb ik al eens gepost... Aan de hand daarvan kun je zien welke heuvels en daarmee trails te doen zijn en waar je weg moet blijven.
2) Jacht wordt er ontzettend serieus genomen en is big business. Afgezien van het risico voor jezelf, wordt het ook niet geapprecieerd noch door de jagers noch door de plaatselijke MTB vereniging (gezien hun oproepen vorig seizoen) wanneer je dat verstoort...
Ik heb die site gevonden, of in ieder geval deze https://www.parc-naturel-ardennes.fr/calendrier-chasse/ en als ik t goed begrijp beginnen ze daar pas 6 oktober, dus dan zitten wij goed. Nu nog een beetje lekker weer.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7396
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Semoy VTT club schreef:Goedemorgen allemaal,
BELANGRIJKE BOODSCHAP (google translation) :
Velen van jullie komen altijd om te rijden op de circuits van het toekomstige enduro-gebied van Semoy en we danken jullie daarvoor. Parkeren op het plein in het gehucht Naux (aan de rand van Semoy) wordt de komende weekenden gedeeltelijk beperkt om de overlast voor sommige bewoners te beperken. Gebruik andere parkeerplaatsen in afwachting van een toekomstige ontwikkeling van de plaats; Hier is een niet-uitputtende lijst:
Village De Thilay, Village de Nohan sur Semoy, Village des Hautes Rivières (vlakbij het sportcomplex). Voor wie in de buurt van het dorp Naux wil verblijven, blijft de parkeerplaats van het voetbalveld tussen Thilay en Naux de dichtstbijzijnde plaats. Voor degenen die willen kamperen: het recreatiecentrum Falcon is de dichtstbijzijnde plaats. Bedankt voor uw begrip en prettige rit!
Afbeelding

... voor diegene die de brief met klachten van de bewoners aldaar richting gemeente nog niet gezien hadden.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

As, zaterdag bij de Sporthalle in LHR! Wie o wie?
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Tussen 9 en 10 starten
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Ben je geweest? Hoe lag alles erbij? Wij hebben nog steeds 3-4 okt in de planning staan. Tenzij Corona roet in het eten gooit. (Door België rijden mag toch nog wel gewoon?)
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Ben zeker geweest, trails lagen er erg goed bij, wel wat stoffig en een erg losse ondergrond, maar dat maakt het juist leuk!
Heb nog wel zeven afdalingen kunnen doen.
Verder geen probleem gehad met het reizen er naar toe en terug. Let wel: je moet ergens anders parkeren dan op de parkeerplaats van Naux. Let ook op dat de jagers waarschijnlijk actief zijn.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik ga vrij t/m zondag, en het begint dodag te regenen.
Is het dan direct één grote glibberbende?
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Als het goed regent is het diezelfde dag flink nat ja. Dat kan je verwachten. Maar na een goeie dag regen zal het de dag erna er goed bij liggen denk ik. Die ondergrond is gortdroog en raakt totaal niet verzadigd op het moment.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Dat is mooi, er is elke dag wat regen, maar als het goed is niet continu.
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

KevinBel schreef: di 22 september 2020, 20:21 Als het goed regent is het diezelfde dag flink nat ja. Dat kan je verwachten. Maar na een goeie dag regen zal het de dag erna er goed bij liggen denk ik. Die ondergrond is gortdroog en raakt totaal niet verzadigd op het moment.
Of juist dat de boven laag nat wordt en de onderlaag nog droog, dan gaat het wel glijden. De afslipbaarheid is daar erg laag dus dan zou het best eens tegen je kunnen werken. Vorig jaar daar na een lange droge periode gereden, de wat minder rotsachtige trails waren toen best glad. Succes iig.
bramdr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 388
Lid geworden op: za 11 juli 2009, 16:07
Mijn mountainbike: Specialized epic S-works, Specialized stumpjumper fsr S-works, Canyon Strive CFR
Contacteer:

Ik zou zondag voor de eerste keer in LHR willen gaan rijden?
Iemand die wil samen rijden? Ik rij elk weekend enduro dus bij voorkeur een wat hoger niveau.
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Ik wilde eerst de Zondag gaan, maar met het weer wat ze afgeven weet ik niet of ik nog ga. 3 uur in de auto zitten om de helft van de tijd in de regen te fietsen wordt ik niet gelukkig van. Waar moet je vandaan komen?
Gebruikersavatar
Freedazed
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 10:07
Mijn mountainbike: Yeti ASR SL & Yeti 4x 088/100, On-one Inbred, Evil the Following, Trek Slash

Ik ga met een maatje morgen daar fietsen.. Ben benieuwd.. Youtube filmpjes van de trails zien er iig leuk uit.. Zal morgenavond even laten weten hoe het er bij ligt.. Van het weekend word het daar wel erg nat volgens de buiendrama.. morgen zo goed als droog..
Plaats reactie