Les Hautes Rivieres topic

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
nordcore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 15 oktober 2004, 16:35
Mijn mountainbike: Trek Remedy en Cube LTD
Contacteer:

Ik volg dit topic al een tijdje.
Tot voor kort had ik alleen aan hardtail en een FR/DH bak van 22 kilo.
Ik heb deze maand een gloednieuwe Trek Remedy aangeschaft voor het betere trail/enduro werk.
Mijn fietsmaten hebben echter allemaal een hardtail.
Weet iemand of er daar in de buurt fully's verhuurt worden?
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Niet echt in de buurt, tis daar wel een locatie waar eigenlijk niets is, ook eten is daar lastig. Je zou kunnen kijken in Bohan, ligt daar een kilometer of tien vandaan
nordcore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 15 oktober 2004, 16:35
Mijn mountainbike: Trek Remedy en Cube LTD
Contacteer:

graduzzi schreef: do 29 oktober 2020, 19:30 Niet echt in de buurt, tis daar wel een locatie waar eigenlijk niets is, ook eten is daar lastig. Je zou kunnen kijken in Bohan, ligt daar een kilometer of tien vandaan
Thanks.
Ik ga even Googlen.
nordcore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 15 oktober 2004, 16:35
Mijn mountainbike: Trek Remedy en Cube LTD
Contacteer:

graduzzi schreef: do 29 oktober 2020, 19:30 Niet echt in de buurt, tis daar wel een locatie waar eigenlijk niets is, ook eten is daar lastig. Je zou kunnen kijken in Bohan, ligt daar een kilometer of tien vandaan
blijkt toch wel lastig om überhaupt een fiets verhuurder te vinden in die regio.
dichtstbijzijnde is rond Houffalize in België.

Misschien dat ze dan toch maar met de hardtail moeten doen, is dat een beetje te doen?

Nog iemand anders tips?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik heb me prima vermaakt op mijn hardtail in LHR, maar dat is dan wel iets anders dan de gemiddelden Nederlandse XC Cube. Dus om wat voor soort hardtails gaat het?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Geen probleem met een ltht, meeste tijd ben je toch aan het klimmen.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Beetje skills is toch wel lekker, anders heb je je handen vol aan de toch steile, technische, uitdagende trails
Mainturion
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 363
Lid geworden op: ma 18 augustus 2008, 14:56
Mijn mountainbike: SantaCruz Tallboy C, Nordest Bardino, Ibis Ripmo, LaPierre Rapt 2.1, Trek Fuel Ex 5
Contacteer:

Met de gemiddelde Nederlandse XC hardtail zullen ze in de afdalingen (daar kom je tenslottetoch voor) weinig lol beleven.
Met mijn Chromag Rootdown (LTHT) heb ik me er prima geamuseerd, het is alleen wat harder werken dan met een enduro fully, maar het geeft wel heel veel voldoening en het is bovendien prima voor je techniek!
Een dag niet gebiked is een dag niet geleefd

Aka https://www.facebook.com/slow.joe.7
Royba
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: za 7 november 2015, 11:33
Mijn mountainbike: heeft een ketting

Idem voor een LTHT op LHR. Met enige technische bagage is het goed te doen.
nordcore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 15 oktober 2004, 16:35
Mijn mountainbike: Trek Remedy en Cube LTD
Contacteer:

sorry voor de late reactie....
Ze hebben vrijwel allemaal een Cube XC fiets met middelmatige onderdelen en alleen een front suspension.
Het gaat me er meer om of de routes te doen zijn op de eerder genoemde fietsen, dus zonder al te veel te hoeven af te stappen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Klinkt als een leuke wandeltrip....
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

nordcore schreef: di 9 maart 2021, 16:55 Het gaat me er meer om of de routes te doen zijn op de eerder genoemde fietsen, dus zonder al te veel te hoeven af te stappen.
Ik zou het (sterk) afraden. LTHT met passende banden: prima. Reguliere XC bak: niet heel leuk. Er zijn echter wel allerlei uitgezette route's van de FFC daar, die op een XC hardtail voldoende uitdaging bieden!
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

eRicW schreef: di 9 maart 2021, 17:29
nordcore schreef: di 9 maart 2021, 16:55 Het gaat me er meer om of de routes te doen zijn op de eerder genoemde fietsen, dus zonder al te veel te hoeven af te stappen.
Ik zou het (sterk) afraden. LTHT met passende banden: prima. Reguliere XC bak: niet heel leuk. Er zijn echter wel allerlei uitgezette route's van de FFC daar, die op een XC hardtail voldoende uitdaging bieden!
Ik zou er idd op dat soort fietsen niet voor naar LHR gaan. Zat andere plekken dichterbij (Ardennen bv) waar je met mindere fietsen en skills het beter naar je zin hebt :-q
Ride a bike!
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Het is wel een mooi, rustig gebied. Bugger all aan faciliteiten, daarom dat het rustig is ;-)
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

eRicW schreef: di 9 maart 2021, 17:39 Het is wel een mooi, rustig gebied. Bugger all aan faciliteiten, daarom dat het rustig is ;-)
En vooral zo houden :wink:
Ride a bike!
Plaats reactie