Les Hautes Rivieres topic

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

edit: reactie op AKARazorbike. Staat een beetje gek zo bovenaan op een nieuwe pagina.

Ik vond mezelf met 130/120 al redelijk 'onderbefietst', maar goed, ik bak er qua skills ook niet mega veel van. Daar met een hardtail rijden zou ik wel echt een heule dikke hardtail meenemen.

Qua alleen rijden snap ik je wel. Mijn fietsvrienden zijn allemaal mega shredders, en dat is soms heel fijn om de kunst bij af te kijken, maar soms heb ik ook zoiets van 'ik hou de boel op' en dan zit ik ook niet lekker op de fiets. Het is best chill om af en toe in je eentje een beetje rustig aan te kloten. Ligt er maar net aan hoe je pet staat. In de regel vindt niemand het erg om te wachten op langzamere rijders, het is meer mijn eigen gevoel.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

AKARazorback schreef: za 28 september 2019, 16:50 En je kunt dus ongeacht je afdaling redelijk goed terug komen bij de camping?
Als je de skills mist, dan is er juist door de afdalingen weinig kans goed terug te komen bij de camping :winkie: :bier:

(Zoals anderen ook al aangaven :wink: )
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Tis best te doen hoor op een hardtail
BrianW schreef: ma 30 september 2019, 13:35 edit: reactie op AKARazorbike. Staat een beetje gek zo bovenaan op een nieuwe pagina.

Ik vond mezelf met 130/120 al redelijk 'onderbefietst', maar goed, ik bak er qua skills ook niet mega veel van. Daar met een hardtail rijden zou ik wel echt een heule dikke hardtail meenemen.

Qua alleen rijden snap ik je wel. Mijn fietsvrienden zijn allemaal mega shredders, en dat is soms heel fijn om de kunst bij af te kijken, maar soms heb ik ook zoiets van 'ik hou de boel op' en dan zit ik ook niet lekker op de fiets. Het is best chill om af en toe in je eentje een beetje rustig aan te kloten. Ligt er maar net aan hoe je pet staat. In de regel vindt niemand het erg om te wachten op langzamere rijders, het is meer mijn eigen gevoel.
wtosser
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 25 augustus 2010, 13:35

Hoe goed blijven de tracks bij deze regen? Ik ga wellicht de 19e een dagje op en neer...
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Verschilt per track.. in t algemeen rijd je met regen de tracks sowieso kapot
wtosser
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 25 augustus 2010, 13:35

paulus1981 schreef: di 1 oktober 2019, 23:52 Verschilt per track.. in t algemeen rijd je met regen de tracks sowieso kapot
Dat is precies de reden dat ik het vraag :roll: Maar beter thuis blijven dus? Wat als het de week ervoor vrijwel niet regent, drogen de paden genoeg op?
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Toen ik er was, was het superdroog en loose overal. Beetje regen zal de boel goed hebben gedaan. Het enige waar ik bang voor zou zijn is dat de 100.000 wortels die je tegenkomt onderweg allemaal vettig en glad zijn :-)
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Naast het weerbericht zou ik naar het jachtbericht kijken aangezien "chasse en battue est ouverte du 1er octobre 2019 au 31 janvier 2020". Dat nemen ze er erg serieus...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Jacht is elke zaterdag blijkbaar. Van 5okt t/m 25jan.
Foto van datums doorgekregen van iemand die er laatst geweest was.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik had ook begrepen dat de locals eigenlijk de trails sluiten in de herfst? Om schade te voorkomen? Of was dat alleen vorig jaar? Ik heb in ieder geval met een franse trailbouwer staan praten die daarover begon toen ik aangaf er nog wel eens later in het jaar naartoe te willen.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Vorig jaar was er even oproep op hun Facebook...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
wtosser
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 25 augustus 2010, 13:35

Dan is de keuze makkelijk, helaas nog geen eerste ritje in LHR voor mij de 19e. Dank voor de info :-q
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Een aantal heeft zondag de 13e oktober met potlood in de agenda staan (waaronder ik).

Weersvooruitzichten zijn redelijk, hoe zit het met de sympathie jegens MTB-ers onder de jagers?
Ja, doei !
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Uit de bossen waar ze aan het jagen zijn moet je gewoon wegblijven. Normaal staat duidelijk aangegeven in welke bossen er jacht is, die papieren hangen tegen de bomen. Best voor je vertrekt wat websites raadplegen zodat je geen autorit voor niks hebt gedaan. Voor de Ardennen staan de jachtdata op de websites van de gemeenten, hoe het in Frankrijk geregeld is weet ik niet.
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Joepie de schreef: ma 7 oktober 2019, 09:37 Een aantal heeft zondag de 13e oktober met potlood in de agenda staan (waaronder ik).

Weersvooruitzichten zijn redelijk, hoe zit het met de sympathie jegens MTB-ers onder de jagers?
Ik heb 'm ook met potlood op de agenda staan en de weersvooruitzichten zijn idd prima :D

Voor wat betreft de jacht.......Kevin heeft het over zaterdagen, maar lijkt me toch waarschijnlijk dat ze ook op zondags jagen.

Ik zou zeggen "kom d'r maar in LHR-goeroe's Cheeta en Graduzzi" :winkie:
Plaats reactie