Les Hautes Rivieres topic

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
nordcore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 15 oktober 2004, 16:35
Mijn mountainbike: Trek Remedy en Cube LTD
Contacteer:

Mario070 schreef: wo 10 maart 2021, 15:49
nordcore schreef: wo 10 maart 2021, 15:43

wat een TOP filmpje, leuk bewerkt ook!
Ik zie dat er zelfs een tussen rijd op een hardtail.
Ik heb ook al enkele video's bekeken op het youtube kanaal van El Graduzzi.

De video's geven een duidelijk beeld van wat er ongeveer te wachten staat.
Ik maak wel uit de filmpjes op dat een een smarphone met GPS of lossen GPS unit noodzakelijk is voor deze tracks omdat ze niet bewegwijzert zijn.

Ik zal dit topic in de gaten houden, als jullie zelf weer een keer gaan wil ik wel mee (mits ik kan)
Klopt 3x HT :-q
goed om te lezen :-)
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Jongens hou eens op elke keer als ik een mail krijg van een nieuwe reactie wordt ik er aan herinnerd dat ik hier nog niet naar toe kan :D :bier:

Zodra het weer mag zit ik hier een paar dagen denk ik zomaar. :-q
nordcore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 15 oktober 2004, 16:35
Mijn mountainbike: Trek Remedy en Cube LTD
Contacteer:

pieterw33 schreef: wo 10 maart 2021, 17:42 Jongens hou eens op elke keer als ik een mail krijg van een nieuwe reactie wordt ik er aan herinnerd dat ik hier nog niet naar toe kan :D :bier:

Zodra het weer mag zit ik hier een paar dagen denk ik zomaar. :-q
En wat let je om nu niet naar LHR te gaan? 8)
Het is toch niet verboden om daar te fietsen momenteel?
Laatst gewijzigd door nordcore op wo 10 maart 2021, 17:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

nordcore schreef: wo 10 maart 2021, 17:46 En wat let je om nu niet naar LHR te gaan? 8)
Het is toch niet verboden om daar te fietsen momenteel?
  • Er geldt een avondklok tussen 18.00 en 06.00 uur.
  • Reizigers uit Nederland dienen bij binnenkomst in Frankrijk een negatieve PCR-coronatest te tonen. Deze mag op het moment van aankomst niet ouder zijn dan 72 uur.
en weet ik veel wat ze daar nog allemaal voor regels hebben op het moment, lijkt me nog niet zo ideaal om te gaan kamperen daar.
nordcore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 15 oktober 2004, 16:35
Mijn mountainbike: Trek Remedy en Cube LTD
Contacteer:

pieterw33 schreef: wo 10 maart 2021, 17:52
nordcore schreef: wo 10 maart 2021, 17:46 En wat let je om nu niet naar LHR te gaan? 8)
Het is toch niet verboden om daar te fietsen momenteel?
  • Er geldt een avondklok tussen 18.00 en 06.00 uur.
  • Reizigers uit Nederland dienen bij binnenkomst in Frankrijk een negatieve PCR-coronatest te tonen. Deze mag op het moment van aankomst niet ouder zijn dan 72 uur.
en weet ik veel wat ze daar nog allemaal voor regels hebben op het moment, lijkt me nog niet zo ideaal om te gaan kamperen daar.
hhmmm ik zie dat je gelijk hebt... we mogen momenteel het land niet uit geloof ik.
Ik heb al een tijdje niet meer naar de corona regels gekeken :((

Hopelijk word het snel versoepelt.
Ik ga wel alvast een tripje plannen naar LHR voor eind april/begin mei in de hoop dat we dan weer weg mogen.
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Haha nee het is op het moment nog al beperkt wat je mag. Ik heb voor mezelf al afgesproken dat zodra het weer enigszins mag ik daar een paar dagen ga fietsen. Die Nederlandse routes ben ik wel een beetje beu nu. Wie weet to dan! :-q
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

... en er ligt nog een land tussen dat het meest restrictieve is van allemaal waar het grenzen betreft.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

nordcore schreef: wo 10 maart 2021, 17:40
Mario070 schreef: wo 10 maart 2021, 15:49

Klopt 3x HT :-q
goed om te lezen :-)
HT gaat best ja, LTHT nog beter.
Ik was er ooit ook met een LTHT en me super vermaakt. Geen moeite gehad.
De snelheid in de afdalingen ligt niet heel erg hoog omdat het redelijk technisch is allemaal.
Daarom mis je de achtervering minder dan bijvoorbeeld in een bikepark waar veel remknippen liggen.

Plaatje zodat we allemaal nog meer zin hebben om er weer heen te gaan. :tong :tong
Afbeelding
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

cheeta schreef: wo 10 maart 2021, 18:29 ... en er ligt nog een land tussen dat het meest restrictieve is van allemaal waar het grenzen betreft.
Jij woont er, maar ik heb gisteren de regels gelezen en je mag er toch echt doorheen rijden. Zonder tussenstops, met eigen vervoer max 48 uur (dan kun je dus ook nog op de fiets :D)
Waar woke is, is vuur
nordcore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 15 oktober 2004, 16:35
Mijn mountainbike: Trek Remedy en Cube LTD
Contacteer:

Makkelijk schreef: do 11 maart 2021, 08:50
cheeta schreef: wo 10 maart 2021, 18:29 ... en er ligt nog een land tussen dat het meest restrictieve is van allemaal waar het grenzen betreft.
Jij woont er, maar ik heb gisteren de regels gelezen en je mag er toch echt doorheen rijden. Zonder tussenstops, met eigen vervoer max 48 uur (dan kun je dus ook nog op de fiets :D)
En indien je toch heel erg graag naar FR wilt kun je altijd voor 100 euro zo'n pcr test af laten nemen en de gok wagen.
iemand ervaring hier mee?
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Nog eventjes wachten...............
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

nordcore schreef: do 11 maart 2021, 10:10
Makkelijk schreef: do 11 maart 2021, 08:50

Jij woont er, maar ik heb gisteren de regels gelezen en je mag er toch echt doorheen rijden. Zonder tussenstops, met eigen vervoer max 48 uur (dan kun je dus ook nog op de fiets :D)
En indien je toch heel erg graag naar FR wilt kun je altijd voor 100 euro zo'n pcr test af laten nemen en de gok wagen.
iemand ervaring hier mee?
Geen persoonlijke ervaring maar wel in mijn omgeving voor werk / vliegen / etc. en dat kan inderdaad prima. Dan zijn de Belgen vast ook heel blij dat je die test bij je hebt, ook al mag je er volgens hun eigen regels voor doorreizen doorheen. Ik vind niet dat dit een nieuw coronatopic moet worden, maar vind wel dat iedereen het voor zichzelf moet weten zolang je hier niet een of andere groupride gaat organiseren. Met z'n tweeën in LHR is in elk geval een niet slechter voor het R-getal dan met z'n twintigduizenden op de UHR.

Maar als je garanties op geen gezeik wilt, dan zou ik lekker even wachten. Krijg je een mooiere ondergrond ook :bier:
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Makkelijk schreef: do 11 maart 2021, 08:50
cheeta schreef: wo 10 maart 2021, 18:29 ... en er ligt nog een land tussen dat het meest restrictieve is van allemaal waar het grenzen betreft.
Jij woont er, maar ik heb gisteren de regels gelezen en je mag er toch echt doorheen rijden. Zonder tussenstops, met eigen vervoer max 48 uur (dan kun je dus ook nog op de fiets :D)
Doorreis door België kan gewoon ja. Hebben wij ook gedaan vanaf Zeeland naar Limburg. Staat precies zo op het "Verklaring op Eer" formulier namelijk.
Maar goed Frankrijk moet je dus een Negatieve PCR test kunnen voorleggen als ze je staande zouden houden. Ongeacht hoe lang je er bent enzo.

Jefro98 schreef: do 11 maart 2021, 08:44 De snelheid in de afdalingen ligt niet heel erg hoog omdat het redelijk technisch is allemaal.
Dan rem je te veel :lol: :tong
Zitten toch een aantal afdalingen waar je flink vaart erin kan houden. Dan is een fully wel een stuk fijner daarom haha. :-q
(In ieder geval veel sneller als ik bijv op dat filmpje zie wat een pagina terug gepost werd.)
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

KevinBel schreef: do 11 maart 2021, 15:19
Dan rem je te veel :lol: :tong
Zitten toch een aantal afdalingen waar je flink vaart erin kan houden. Dan is een fully wel een stuk fijner daarom haha. :-q
(In ieder geval veel sneller als ik bijv op dat filmpje zie wat een pagina terug gepost werd.)
Ja klopt.
Ik loop ook grote stukken van de afdalingen en dan heb je ook geen achtervering nodig.
Kom dus ook altijd als laatste beneden, dan staat iedereen al een kwartier te wachten. :lol:
PLONS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 28 januari 2005, 22:51

Jefro98 schreef: do 11 maart 2021, 15:45 Ja klopt.
Ik loop ook grote stukken van de afdalingen en dan heb je ook geen achtervering nodig.
Kom dus ook altijd als laatste beneden, dan staat iedereen al een kwartier te wachten. :lol:
wanneer gaan we samen fietsen Jef ?
Oud Maar Niet Wijs
Plaats reactie