Les Hautes Rivieres topic

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Zadel laag en gaan, bij mijn eerste trips naar bikeparks namen we dirtjumpers mee om vrolijk mee de DH tracks af te stuiteren. Gaan is belangrijker dan spullen. Een XC HT is meestal al capabeler dan de berijder, een 'dikke' fiets maakt het je natuurlijk een stuk makkelijker maar dat kan altijd nog :-q
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Misschien een setje flats om snel van de fiets te kunnen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

George schreef: di 9 maart 2021, 17:56 Zadel laag en gaan, bij mijn eerste trips naar bikeparks namen we dirtjumpers mee om vrolijk mee de DH tracks af te stuiteren. Gaan is belangrijker dan spullen. Een XC HT is meestal al capabeler dan de berijder, een 'dikke' fiets maakt het je natuurlijk een stuk makkelijker maar dat kan altijd nog :-q
Een dikke fiets zegt natuurlijk niets, maar zegt wel iets over wat voor trails iemand het liefste fietst. Als je bijna alleen maar in NL fietst en daarvoor je fiets aangeschaft, kan dat natuurlijk wel wat zeggen over je skills.
Maar je moet ook willen groeien natuurlijk. Wat dus niet betekent dat als je met een XC HT fietst, geen skills hebt of niet kan groeien.
Maar voor 1-2x per jaar eens een meer uitdagende trail rijden dan je in NL gewend bent, zijn leukere opties te bedenken denk ik :-q
Ride a bike!
nordcore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 15 oktober 2004, 16:35
Mijn mountainbike: Trek Remedy en Cube LTD
Contacteer:

De eerste keer dat ik zelf een downhill track reed, zo'n 15 jaar geleden in Tsjechië, deed ik dit ook op een XC fiets en dat was te doen maar leuk is anders.
Dit was het moment dat ik besloot om mijn eerste freeride/DH fiets te kopen, daar heb ik vele bike parken door heel europa mee bezocht.
Vervolgens kreeg ik kinderen (ondertussen 3 stuks) en heb ik een stuk minder kunnen fietsen als de periode ervoor.
3 jaar terug ben ik weer eens naar een bike park geweest in la bresse samen met dezelfde vrienden.
Zij hebben toen fullys gehuurd en konden aardig meekomen van alle obstakels af, en ik schat in dat ze met hun XC fietsen wel een aardig technisch parcours kunnen berijden echter heb ik zelf verschillende DH tracks gereden die echt niet te doen zijn met een XC fiets, bijvoorbeeld de Champery DH world cup track.

Ik wil dus weten in welke categorie de tracks bij LHR vallen...is het te doen met een XC fiets als je over de juiste technische skills beschikt of raden jullie dat echt af?

p.s. In nederland hebben we al veel routes gereden en in de Belgische ardennen ook, daarom zoek ik eens wat anders en bij voorkeur iets dat wat technischer is als de gemiddelde route bij houffalize.
Laatst gewijzigd door nordcore op wo 10 maart 2021, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Als je over de juiste technische skills beschikt is een fiets daar ondergeschikt aan.
Als je zegt: ik heb de WC track van Champery gereden, dan zullen je deze trails ook wel lukken :-q
Ride a bike!
nordcore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 15 oktober 2004, 16:35
Mijn mountainbike: Trek Remedy en Cube LTD
Contacteer:

Maar nogmaals, het gaat niet zozeer om mij maar om mijn maatjes met mindere fietsen.
Zijn er ook nog genoeg andere leuke XC routes in de omgeving voor als het ze toch tegen valt?
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Dan zou ik de trails in bv Malmedy/Chaudfontaine/Remouchamps eerst eens proberen. Zat leuke uitdagingen en iets dichterbij. Als dat bevalt: LHR 8)
Ride a bike!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Mijns inziens klopt de gradatie die op Trailforks is toegekend regelijk met wat je in La Bresse, Lac Blanc, ... kunt verwachten bij die kleur met dien verschille dat je er geen met een graafmachine gemaakte gap jumps en dergelijke in tegenkomt. Waarbij je even moet realiseren dat ze black diamand hebben (= rood) en double black diamond (= zwart) en de meeste trails bovenop allemaal vrij gematigd beginnen om dan steiler en extremer te worden als je richting rivier gaat. Maar da's niet veel anders dan Remounchamps, Sart Tilman, Chaudfontaine, etc...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
nordcore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 15 oktober 2004, 16:35
Mijn mountainbike: Trek Remedy en Cube LTD
Contacteer:

cheeta schreef: di 9 maart 2021, 19:27 Mijns inziens klopt de gradatie die op Trailforks is toegekend regelijk met wat je in La Bresse, Lac Blanc, ... kunt verwachten bij die kleur met dien verschille dat je er geen met een graafmachine gemaakte gap jumps en dergelijke in tegenkomt. Waarbij je even moet realiseren dat ze black diamand hebben (= rood) en double black diamond (= zwart) en de meeste trails bovenop allemaal vrij gematigd beginnen om dan steiler en extremer te worden als je richting rivier gaat. Maar da's niet veel anders dan Remounchamps, Sart Tilman, Chaudfontaine, etc...
Klasse!
Dat is erg nuttige informatie, dank je wel :-)
nordcore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 15 oktober 2004, 16:35
Mijn mountainbike: Trek Remedy en Cube LTD
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: di 9 maart 2021, 17:58 Misschien een setje flats om snel van de fiets te kunnen.
dat is idd een goede tip, zelf heb ik deze wel maar de mensen die mee gaan mogelijk niet.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Let wel: laat ze dan niet hun gladste sportschoentjes aantrekken maar liever iets van lage wandelschoenen waar je nog een beetje grip mee op de pedalen hebt. Want flats met scherpe pinnen zou ik ook weer niet direct durven aanraden :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
nordcore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 15 oktober 2004, 16:35
Mijn mountainbike: Trek Remedy en Cube LTD
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: wo 10 maart 2021, 10:43 Let wel: laat ze dan niet hun gladste sportschoentjes aantrekken maar liever iets van lage wandelschoenen waar je nog een beetje grip mee op de pedalen hebt. Want flats met scherpe pinnen zou ik ook weer niet direct durven aanraden :-q
:-q
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

nordcore schreef: di 9 maart 2021, 18:42 Maar nogmaals, het gaat niet zozeer om mij maar om mijn maatjes met mindere fietsen.
Zijn er ook nog genoeg andere leuke XC routes in de omgeving voor als het ze toch tegen valt?
Ter inspiratie :-D https://youtu.be/PgmIb7Dw9ak
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
nordcore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 15 oktober 2004, 16:35
Mijn mountainbike: Trek Remedy en Cube LTD
Contacteer:

Mario070 schreef: wo 10 maart 2021, 15:20
nordcore schreef: di 9 maart 2021, 18:42 Maar nogmaals, het gaat niet zozeer om mij maar om mijn maatjes met mindere fietsen.
Zijn er ook nog genoeg andere leuke XC routes in de omgeving voor als het ze toch tegen valt?
Ter inspiratie :-D https://youtu.be/PgmIb7Dw9ak
wat een TOP filmpje, leuk bewerkt ook!
Ik zie dat er zelfs een tussen rijd op een hardtail.
Ik heb ook al enkele video's bekeken op het youtube kanaal van El Graduzzi.

De video's geven een duidelijk beeld van wat er ongeveer te wachten staat.
Ik maak wel uit de filmpjes op dat een een smarphone met GPS of lossen GPS unit noodzakelijk is voor deze tracks omdat ze niet bewegwijzert zijn.

Ik zal dit topic in de gaten houden, als jullie zelf weer een keer gaan wil ik wel mee (mits ik kan)
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

nordcore schreef: wo 10 maart 2021, 15:43
Mario070 schreef: wo 10 maart 2021, 15:20

Ter inspiratie :-D https://youtu.be/PgmIb7Dw9ak
wat een TOP filmpje, leuk bewerkt ook!
Ik zie dat er zelfs een tussen rijd op een hardtail.
Ik heb ook al enkele video's bekeken op het youtube kanaal van El Graduzzi.

De video's geven een duidelijk beeld van wat er ongeveer te wachten staat.
Ik maak wel uit de filmpjes op dat een een smarphone met GPS of lossen GPS unit noodzakelijk is voor deze tracks omdat ze niet bewegwijzert zijn.

Ik zal dit topic in de gaten houden, als jullie zelf weer een keer gaan wil ik wel mee (mits ik kan)
Klopt 3x HT :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie