Les Hautes Rivieres topic

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Joepie de schreef: wo 14 april 2021, 10:53 Ik zoek een winkel waar ze baggy kleding hebben in legermotief, een rugzak in de vorm van een dode eend en een groene helm met een extra lange zonneklep.

Iemand een suggestie?
Zit dat nog niet in je assortiment dan? :lol:
Ride a bike!
The Line Seeker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 14 april 2021, 13:42
Mijn mountainbike: Intense tracer, Kingdom Vendetta X2 LE
Contacteer:

Hallo jongens.
Ik ben Frans en Les Hautes Rivieres is mijn favoriete plek voor een weekend vanuit Nederland!
Ik hoop dat we snel weer terug kunnen gaan !!
:) Youtube: https://www.youtube.com/c/TheLineSeeker

:winkie: Fully: Intense Tracer
:winkie: Hardtail: Ti Kingdom Vendetta X2 LE
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

The Line Seeker schreef: ma 10 mei 2021, 10:35 Hallo jongens.
Ik ben Frans en Les Hautes Rivieres is mijn favoriete plek voor een weekend vanuit Nederland!
Ik hoop dat we snel weer terug kunnen gaan !!
U kunt best leuk fietsen :-q
Leuke filmpjes ook :bier:
Ride a bike!
The Line Seeker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 14 april 2021, 13:42
Mijn mountainbike: Intense tracer, Kingdom Vendetta X2 LE
Contacteer:

RaMoNNeKe schreef: di 11 mei 2021, 17:16
The Line Seeker schreef: ma 10 mei 2021, 10:35 Hallo jongens.
Ik ben Frans en Les Hautes Rivieres is mijn favoriete plek voor een weekend vanuit Nederland!
Ik hoop dat we snel weer terug kunnen gaan !!
U kunt best leuk fietsen :-q
Leuke filmpjes ook :bier:
Dankjewel!!
:) Youtube: https://www.youtube.com/c/TheLineSeeker

:winkie: Fully: Intense Tracer
:winkie: Hardtail: Ti Kingdom Vendetta X2 LE
Gebruikersavatar
Wootism
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: za 13 juni 2020, 13:51
Mijn mountainbike: Een blauwe

The Line Seeker schreef: ma 10 mei 2021, 10:35 Hallo jongens.
Ik ben Frans en Les Hautes Rivieres is mijn favoriete plek voor een weekend vanuit Nederland!
Ik hoop dat we snel weer terug kunnen gaan !!
Je suis heureux de voir que vous êtes également actif sur ce forum ! J'aime beaucoup tes vidéos sur YouTube :)

Anyways, goed bezig! Fijn YouTube-kanaal heb je! Laten we inderdaad hopen dat we snel die trails weer kunnen shredden :-q

Proud member of #TeamOnbenul.nl
The Line Seeker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 14 april 2021, 13:42
Mijn mountainbike: Intense tracer, Kingdom Vendetta X2 LE
Contacteer:

Wootism schreef: do 13 mei 2021, 07:49
The Line Seeker schreef: ma 10 mei 2021, 10:35 Hallo jongens.
Ik ben Frans en Les Hautes Rivieres is mijn favoriete plek voor een weekend vanuit Nederland!
Ik hoop dat we snel weer terug kunnen gaan !!
Je suis heureux de voir que vous êtes également actif sur ce forum ! J'aime beaucoup tes vidéos sur YouTube :)

Anyways, goed bezig! Fijn YouTube-kanaal heb je! Laten we inderdaad hopen dat we snel die trails weer kunnen shredden :-q
Haha merci!!
Ja ik wil echt dit zomer weer daar naartoe kunnen!!
:) Youtube: https://www.youtube.com/c/TheLineSeeker

:winkie: Fully: Intense Tracer
:winkie: Hardtail: Ti Kingdom Vendetta X2 LE
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Ik en wij ook, maar we moeten er voor waken om met teveel joelende hollanders de trail’s maximaal te bezetten daar, zodra het weer kan. Ik wil ook graag weer, maar ik heb nog wel even geduld. Het zou zuur zijn als we het voor onszelf zouden verpesten.
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Wat ik dan wel weer bijzonder vindt is dat heel België daar al wel fietst. Ik zag dat mtbclinics.be er zelfs al een meerdaagse clinic had gegeven vorig weekend.

Maja we wachten geduldig af :roll:
Gebruikersavatar
Wootism
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: za 13 juni 2020, 13:51
Mijn mountainbike: Een blauwe

graduzzi schreef: di 18 mei 2021, 18:54 Ik en wij ook, maar we moeten er voor waken om met teveel joelende hollanders de trail’s maximaal te bezetten daar, zodra het weer kan. Ik wil ook graag weer, maar ik heb nog wel even geduld. Het zou zuur zijn als we het voor onszelf zouden verpesten.
Op joelende Hollanders zit denk ik niemand te wachten, ongeacht de maatregelen :p

Proud member of #TeamOnbenul.nl
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Wootism schreef: do 20 mei 2021, 10:06
graduzzi schreef: di 18 mei 2021, 18:54 Ik en wij ook, maar we moeten er voor waken om met teveel joelende hollanders de trail’s maximaal te bezetten daar, zodra het weer kan. Ik wil ook graag weer, maar ik heb nog wel even geduld. Het zou zuur zijn als we het voor onszelf zouden verpesten.
Op joelende Hollanders zit denk ik niemand te wachten, ongeacht de maatregelen :p
Ik vermoed dat ze in Les Hautes Rivieres ook het songfestival kijken met 3500 joelende Hollanders in de zaal. :wink:
nordcore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 15 oktober 2004, 16:35
Mijn mountainbike: Trek Remedy en Cube LTD
Contacteer:

Ik ben vandaag naar tournavaux gereden alwaar ik met 3 vrienden een airbnb gehuurd heb. Morgen gaan we starten met de eerste routes van de komende paar dagen.

Op weg hierheen 0 controle gehad, het was ook vrij druk op de weg.

Een ieder moet wat mij betreft zelf weten hoe hij of zij met de (corona) regels om gaat maar in principe mag je gewoon naar Frankrijk toe rijden momenteel, je moet alleen bij terugkomst in. Nl in quarantaine...

Ik zal nog even laten weten hoe het bevallen is en hoe de komende dagen verlopen.
Laatst gewijzigd door nordcore op vr 28 mei 2021, 06:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Binnenkort enduro Semoy, we gaan het dan zien.
Er lijkt nog plek te zijn, voor de liefhebbers....

Is Bram er ook ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Volgens mij verwachten de Fransen nog altijd een testje...
https://www.diplomatie.gouv.fr/en/comin ... in-france/
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
nordcore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 15 oktober 2004, 16:35
Mijn mountainbike: Trek Remedy en Cube LTD
Contacteer:

cheeta schreef: vr 28 mei 2021, 00:32 Volgens mij verwachten de Fransen nog altijd een testje...
https://www.diplomatie.gouv.fr/en/comin ... in-france/
Dat klopt.
nordcore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 15 oktober 2004, 16:35
Mijn mountainbike: Trek Remedy en Cube LTD
Contacteer:

Wat een geniale paar dagen waren dit!
We zijn met 4 man vertrokken waarvan er 2 een fiets hebben gehuurd bij mtb clinic.nl (bedankt voor het fijne contact!)
We zaten in een groot houten huis via airbnb, pal onder de start van de uphill bij tournavaux.

Eerste dag zijn we begonnen met de la speedy en speedy jump en daarna nog een keer de speedy.
Beide routes bevatten leuke kleine handgemaakte jumps, wat drops en een kleine road gap die goed te doen was.
Ook een aantal mooi gepositioneerde rotsblokken waar je vanaf kon droppen of soms rijden.

Vervolgens hebben we nog Le barbue gedaan, dat was een wat steiler track met prachtige rots drops, ook een heerlijke route.

De volgende dag zijn we naar naux gereden (waar de wat natuurlijker routes liggen) en hebben toen la verte gedaan om in te komen.
Erg flowy trail met wat boomwortels maar vrij saai, alleen het laatste stukje was goed stijl met wat mooie switchbacks.
Toen hebben we la rumsteck 2.0 getreden welke alweer wat steiler was met veel grote wortels en rotsen.

De volgende rit was les racines: lekker stijl flinke rock gardens, veel grote wortels en mooie grote rotsen om vanaf te kletteren.
Bij deze route kun je heel veel verschillende lijnen kiezen, van de beginner tot de ervaren enduro rijder.
Ergens halverwege een paar zeer steile stukjes waar de fiets gewoon gaat en je weinig bij kunt sturen door spoorvorming.
Op het laatst was er een fork waar wij de linker kant kozen, dit pad werd een stuk minder gebruikt maar was oh zo vet! Veel diepe halfpipes met af en toe een dropje maar beneden, het laatste stuk werd echt serieus steil.

Als laatste hebben we vanaf roc la tour (mooi rots uitkijkpunt helemaal bovenaan waar alle routes starten) la corpia gereden:
Flinke rock gardens Maar zeker niet te steil, dit pad word gedeeld met wandelaars. Het laatste stukje werd weer goed steil met prachtige drops en scherpe switchbacks om vervolgens bij een camping te eindigen.
Vanaf daar was het nog 1km fietsen naar ons huis in Tournavaux.

We zijn vooral veel Belgen tegengekomen en een paar Fransen maar het was nergens druk te noemen.

Al met al een geweldig weekend gehad met weinig blessures.
We hebben alle 4 veel grenzen verlegd.
Ook het weer zat enorm mee, bijna alleen maar zon gehad de hele dag.

Ik heb enkele kleine filmpjes al op mijn YouTube kanaal geplaatst. Ik zal later de gopro videos gaan bewerken en plaatsen.

Zie: https://youtube.com/channel/UCYwpLBOXnpCcuGT0xxBPjQQ

P.s. Onderweg geen controles gehad op de weg en bijna nergens een mondkapje op hoeven doen, ook niet in de bike shops, alleen in de supermarkten.
Plaats reactie