Remouchamps - Zaterdag 13-07-2019

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

cheeta schreef: do 4 juli 2019, 18:56
KevinBel schreef: do 4 juli 2019, 13:49 Ooh ooh heren wat is dat allemaal? Andere verplichtingen tussendoor?
What happens in the Alps, stays ....
You stayed in the Alps, what happened?

ik moet op last van de fysio even rustig aan doen wegens oude-mannen-kwetsuur)
Ja, doei !
JorisG
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: za 19 november 2016, 22:41

Graag advies: ik heb 1 jaar mijn trailbike (Canyon Spectral) met bijna evenveel trailervaring. Ben geen bange beginner, maar ook geen alleskunner. Wat is jullie advies: meegaan of....een andere (makkelijkere) Let's Ride zoeken? Ik zie namelijk veel rode en zwarte lijnen in Remouchamps.

Daarnaast: is er ook iemand uit Zoetermeer of omstreken om samen te rijden? Ik heb een 4-persoon fietsendrager die ik kan inzetten, geen auto erbij.

Dank, Joris
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Joepie de schreef: do 4 juli 2019, 20:25You stayed in the Alps, what happened?
Wees blij dat je je niet tot de oude WorldCup DH hebt laten overhalen...
JorisG schreef: do 4 juli 2019, 20:37Wat is jullie advies: meegaan of....een andere (makkelijkere) Let's Ride zoeken? Ik zie namelijk veel rode en zwarte lijnen in Remouchamps.
Meeste zijn een of meer lastige passages die eventueel te lopen zijn. Maar als je het zelf niet vertrouwt, Aachen kent spannende stukjes maar is over het geheel een druk makkelijker. Waarbij het in Aywaille ook aan makkelijk zijn route keuze en de condities zal liggen...
Laatst gewijzigd door cheeta op do 4 juli 2019, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

cheeta schreef: do 4 juli 2019, 20:45
Joepie de schreef: do 4 juli 2019, 20:25You stayed in the Alps, what happened?
Wees blij dat je je niet tot de oude WorldCup DH hebt laten overhalen...
Hmm, we wachten nog even op de beelden :-q
Ja, doei !
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Offtopic: Laat het nu de laatste run van de dag zijn waarbij halverwege de batterij van de GoPro... :roll:
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

JorisG schreef: do 4 juli 2019, 20:37 Graag advies: ik heb 1 jaar mijn trailbike (Canyon Spectral) met bijna evenveel trailervaring. Ben geen bange beginner, maar ook geen alleskunner. Wat is jullie advies: meegaan of....een andere (makkelijkere) Let's Ride zoeken? Ik zie namelijk veel rode en zwarte lijnen in Remouchamps.

Daarnaast: is er ook iemand uit Zoetermeer of omstreken om samen te rijden? Ik heb een 4-persoon fietsendrager die ik kan inzetten, geen auto erbij.

Dank, Joris
Al is in het buitenland geweest? Of evt Parkstad routes (wilhelminaberg)? En anders amerongen met TTF's enzo?
Opzich is alles goed te rijden op een paar dingen na zoals cheeta zegt, die kan je lopen of net omheen rijden.
Verder het is gewoon steil en rotsig/wortelig. Dat is het technische eraan.
Niet voor iedereen weggelegd maar als je technisch leuk vind, en wat meer daarin wilt oefenen, zeker mee gaan.

Over carpoolen, dan zou ik Rutger079 even vragen want hij woont in Zoetermeer ;)

cheeta schreef: do 4 juli 2019, 18:56
KevinBel schreef: do 4 juli 2019, 13:49 Ooh ooh heren wat is dat allemaal? Andere verplichtingen tussendoor?
What happens in the Alps, stays ....
Ga jij niet mee trouwens? :D Of ook iets met the Alps? :winkie:
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

JorisG schreef: do 4 juli 2019, 20:37 Graag advies: ik heb 1 jaar mijn trailbike (Canyon Spectral) met bijna evenveel trailervaring. Ben geen bange beginner, maar ook geen alleskunner. Wat is jullie advies: meegaan of....een andere (makkelijkere) Let's Ride zoeken? Ik zie namelijk veel rode en zwarte lijnen in Remouchamps.

Daarnaast: is er ook iemand uit Zoetermeer of omstreken om samen te rijden? Ik heb een 4-persoon fietsendrager die ik kan inzetten, geen auto erbij.

Dank, Joris
Ik ben er nog nooit geweest dus kan niet echt oordelen hierover, maar gewoon om aan te geven dat ik ook zeker geen alleskunner ben, en je in ieder geval niet de enige zal zijn die hier en daar even af stapt :winkie:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

JorisG schreef: do 4 juli 2019, 20:37 Graag advies: ik heb 1 jaar mijn trailbike (Canyon Spectral) met bijna evenveel trailervaring. Ben geen bange beginner, maar ook geen alleskunner. Wat is jullie advies: meegaan of....een andere (makkelijkere) Let's Ride zoeken? Ik zie namelijk veel rode en zwarte lijnen in Remouchamps.

Daarnaast: is er ook iemand uit Zoetermeer of omstreken om samen te rijden? Ik heb een 4-persoon fietsendrager die ik kan inzetten, geen auto erbij.

Dank, Joris
Voor alles moet een eerste keer zijn, komt wel goed! Niveau in de groep varieert sowieso en lastige passages zijn altijd loopbaar. Het is met al het omhoog fietsen wel vrij zwaar dus een beetje conditie is wel handig :D
Waar woke is, is vuur
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Ik kan helaas niet mee mannen. :cry:
Zaterdag is altijd al een lastige dag voor me ivm pappa dag en dit keer krijg ik het niet voor elkaar met een oppas zo net voordat de school vakanties beginnen.

1. Makkelijk
2.
3. Joris (079)
4. Rutger079
5. tiewrap
6. Punk86
7. pieterw33
8. floris500
9. Kabookie (ovb)
10. KevinBel
11. Jopain
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Zonde!

Het is bijna zover, zo te zien is er redelijk goed weer voorspeld ook nog!
Als iedereen die daar in wil mij even een PB stuurt met z'n 06 dan maak ik een groep op whatsapp.

1. Makkelijk
2. Joris (079)
3. Rutger079
4. tiewrap
5. Punk86
6. pieterw33
7. floris500
8. Kabookie (ovb)
9. KevinBel
10. Jopain
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Makkelijk schreef: di 9 juli 2019, 11:15Het is bijna zover, zo te zien is er redelijk goed weer voorspeld ook nog!
Ik zie alleen maar regen voorspeld voor vrijdag en zaterdag :-{
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Het ligt er een beetje aan waar je kijkt, volgens mij is de hoeveelheid voorspelde regen vrij klein. Vrijdag niet, dus het kan nog alle kanten op vallen. Voor de weer-twijfelaars zou ik donderdag nog eens kijken.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

floris500 schreef: vr 5 juli 2019, 08:13
JorisG schreef: do 4 juli 2019, 20:37 Graag advies: ik heb 1 jaar mijn trailbike (Canyon Spectral) met bijna evenveel trailervaring. Ben geen bange beginner, maar ook geen alleskunner. Wat is jullie advies: meegaan of....een andere (makkelijkere) Let's Ride zoeken? Ik zie namelijk veel rode en zwarte lijnen in Remouchamps.

Daarnaast: is er ook iemand uit Zoetermeer of omstreken om samen te rijden? Ik heb een 4-persoon fietsendrager die ik kan inzetten, geen auto erbij.

Dank, Joris
Ik ben er nog nooit geweest dus kan niet echt oordelen hierover, maar gewoon om aan te geven dat ik ook zeker geen alleskunner ben, en je in ieder geval niet de enige zal zijn die hier en daar even af stapt :winkie:
Ik ben er vaker geweest en ik zou gewoon meegaan.
Er zijn geen levensgevaarlijke situaties, tenzij je zelf erg domme dingen gaat doen.
Gewoon je grenzen opzoeken, maar niet overschrijden.
Niet te hard, niet te langzaam, niet te wild, maar ook niet te voorzichtig ;)
Zorg wel voor stevige banden met profiel. Stenen, wortels en hier en daar water/modder.
(of veel modder als het net geregend heeft :-{ )
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Kak, ik moet werken :-{
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Helaas moet ik het ook laten schieten deze zaterdag :-{ Veel plezier voor iedereen die gaat! Hopelijk volgende keer er wel bij :-q

1. Makkelijk
2. Joris (079)
3. Rutger079
4. tiewrap
5. Punk86
6. pieterw33
7.
8. Kabookie (ovb)
9. KevinBel
10. Jopain
Plaats reactie