Winterberg 27 en 28 juli

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1002
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

MVMVML schreef: di 30 juli 2019, 11:47
Mark-V schreef: di 30 juli 2019, 11:21 Gaaf!!! Maar rijden jullie ook weleens zonder te crashen? :winkie:
Nou niet in bikeparks :winkie:
Er gaat er altijd wel 1.

Dit weekend 4. :o
Op jullie facebook staat een kort filmpje waarbij iemand flink jumpt, iets te ver naar links uitkomt, de fiets abrupt tot stilstand komt tegen een boom en de berijder rechtdoor vliegt. :o
Ja, doei !
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Joepie de schreef: di 30 juli 2019, 19:07
MVMVML schreef: di 30 juli 2019, 11:47
Nou niet in bikeparks :winkie:
Er gaat er altijd wel 1.

Dit weekend 4. :o
Op jullie facebook staat een kort filmpje waarbij iemand flink jumpt, iets te ver naar links uitkomt, de fiets abrupt tot stilstand komt tegen een boom en de berijder rechtdoor vliegt. :o
Ja da's een mega-crash ja. :o
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Pffff.... En dat allemaal op middelbare leeftijd :lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Mario070 schreef: wo 31 juli 2019, 09:16 Pffff.... En dat allemaal op middelbare leeftijd :lol: :-q
40 is het nieuwe 20! :bier:
robin
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: zo 5 oktober 2003, 21:50

cheeta schreef: ma 29 juli 2019, 09:37
robin schreef: za 27 juli 2019, 22:37Nee..noteer voor de volgende keer..weg die tubeless prut en gewoon weer binnenbanden mee nemen.
Zou niet direct mijn conclusie zijn in geval van een "Buitenband zat te grote scheur" aangezien:
a) als de buitenband scheurt, de binnenband in de regel ook niet overleeft (is het niet meteen dan is het wel even later),
b) scheuren in buitenband gerelateerd zijn aan 1) veelal het gebruik van banden met een ongeschikt karkas voor de condities, 2) domme pech.
... en gewoon een andere buitenband kunnen monteren (of dat met een binnenband of tubeless is) je aanzienlijk meer kans geeft op een verder ongestoorde dag dan een buitenband die op enerlei wijze even snel opgelapt moet worden (of dat nu is om te voorkomen dat de sealant eruit komt of om de binnenband niet al te kwetsbaar te maken)
Door het wisselen naar een binnenband,zijn er wat kleine stukjes grind v/d parkeerplaats in de prut(binnenkant band) blijven kleven,daardoor weer lek...thuis maar eens ff rustig bekeken.. :)
:bier:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

robin schreef: vr 2 augustus 2019, 13:20
cheeta schreef: ma 29 juli 2019, 09:37 Zou niet direct mijn conclusie zijn in geval van een "Buitenband zat te grote scheur" aangezien:
a) als de buitenband scheurt, de binnenband in de regel ook niet overleeft (is het niet meteen dan is het wel even later),
b) scheuren in buitenband gerelateerd zijn aan 1) veelal het gebruik van banden met een ongeschikt karkas voor de condities, 2) domme pech.
... en gewoon een andere buitenband kunnen monteren (of dat met een binnenband of tubeless is) je aanzienlijk meer kans geeft op een verder ongestoorde dag dan een buitenband die op enerlei wijze even snel opgelapt moet worden (of dat nu is om te voorkomen dat de sealant eruit komt of om de binnenband niet al te kwetsbaar te maken)
Door het wisselen naar een binnenband,zijn er wat kleine stukjes grind v/d parkeerplaats in de prut(binnenkant band) blijven kleven,daardoor weer lek...thuis maar eens ff rustig bekeken.. :)
Zonde man. Was je de dag ervoor er nou ook al, ja toch?
robin
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: zo 5 oktober 2003, 21:50

Dag er voor was ik in Willingen..wel een paar leuke baantjes..maar haalt het natuurlijk niet bij een dag Winterberg.
:bier:
Gebruikersavatar
MetaMan
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 31 mei 2019, 00:10
Mijn mountainbike: Commencal Furious 2021

Willingen staat ook nog wel op mijn lijstje maar hoor toch vaker dat Winterberg wel iets leuker is. Maar ga er vast nog wel eens een keer kijken.
En 40 is idd de nieuwe 20! :-q :-q 8)
New Commencal Furious Ride 2021 Medium (for Sale) :-q
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Afbeelding

Nou de video incl. meerdere crashes, best snel knallen op de flowtrails, downhill op een hardtail, het slopen van je voorvork en nieuwe mensen ontmoeten is online :winkie:

https://youtu.be/mArKT9aBNeo
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Video is leuk geworden...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1002
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

cheeta schreef: ma 5 augustus 2019, 09:07 Video is leuk geworden...
+1
Moviemaking voor MVML
Ja, doei !
robin
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: zo 5 oktober 2003, 21:50

Leuk filmpie! :D :-q
:bier:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Het was dan ook een leuk weekend :winkie:
En Winterberg is gewoon een heel tof park.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Mooi filmpje, was die minicrash na dropje echt ziekenhuis? Ongelukkige landing dan :o
Suntour XCR vorken zijn ook troep, is hij al op zoek naar een echte vork of fiets?
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Makkelijk schreef: ma 5 augustus 2019, 16:11 Mooi filmpje, was die minicrash na dropje echt ziekenhuis? Ongelukkige landing dan :o
Suntour XCR vorken zijn ook troep, is hij al op zoek naar een echte vork of fiets?
Ja helaas waren de beschermingen die je in Winterberg kon huren niet meer met elleboogstukken. Die hielden op bij de schouder en ze gleed echt over dat grind heen. Die lag helemaal open aan d'r onderarmen en die moesten gehecht worden. Plus een scheur in kuitspier :o

Je kan soms echt ongelukkig neerkomen bij kleine valletjes. Ik ging een stuk harder tegen dat boompje maar heb in principe niets. Had ook betere bescherming aan. Al doet m'n pols nog steeds pijn.

Die XCR is niet zo best nee. Alleen de pest is, beetje voorvork is een paar honderd en die fiets heb ik ooit gekocht voor 800 een jaar of 4 geleden en er is flink mee geragd. Of dat nou verstandig is om er een andere vork op te smijten terwijl je voor 800 tegenwoordig een nieuwe Trek koopt met RockShocks vork. Of die Ghost Kato van 1 van ons, die heeft er geloof ik amper 600 voor hoeven betalen.

En een revisiesetje van die XCR is een tientje geloof ik, dus daar hoef je het niet voor te laten. :winkie:
Plaats reactie