Winterberg 27 en 28 juli

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ai ai ai... stuur of vork in been zo te zien? Een geoefende park/freerider zou hier waarschijnlijk over het stuur zijn gesprongen en zijn doorgerold i.p.v. onder de fiets te schuiven. Tja, ik zou willen dat ik die reflexen had, Nadi waarschijnlijk ook.

Die XCR zit op een oude fiets van jou?
Waar woke is, is vuur
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

MVMVML schreef: ma 5 augustus 2019, 16:29 Die XCR is niet zo best nee. Alleen de pest is, beetje voorvork is een paar honderd en die fiets heb ik ooit gekocht voor 800 een jaar of 4 geleden en er is flink mee geragd. Of dat nou verstandig is om er een andere vork op te smijten terwijl je voor 800 tegenwoordig een nieuwe Trek koopt met RockShocks vork. Of die Ghost Kato van 1 van ons, die heeft er geloof ik amper 600 voor hoeven betalen.

En een revisiesetje van die XCR is een tientje geloof ik, dus daar hoef je het niet voor te laten. :winkie:
Als je ruig gaat doen, bikepark ruig, dan is het dus verstandig daar het juiste materiaal voor te gebruiken... . Een nieuwe Trek van €800,- valt daar niet onder... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

MVMVML schreef: ma 5 augustus 2019, 16:29 Ja helaas waren de beschermingen die je in Winterberg kon huren niet meer met elleboogstukken. Die hielden op bij de schouder en ze gleed echt over dat grind heen. Die lag helemaal open aan d'r onderarmen en die moesten gehecht worden. Plus een scheur in kuitspier :o

Je kan soms echt ongelukkig neerkomen bij kleine valletjes. Ik ging een stuk harder tegen dat boompje maar heb in principe niets. Had ook betere bescherming aan. Al doet m'n pols nog steeds pijn.
Kickuh filmpje weer :-q

Als ik het goed zag, schiet ze van de pedalen af bij de landing?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

RCZ nieuwsbrief in de gaten houden...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Lars TB schreef: ma 5 augustus 2019, 16:56
MVMVML schreef: ma 5 augustus 2019, 16:29 Die XCR is niet zo best nee. Alleen de pest is, beetje voorvork is een paar honderd en die fiets heb ik ooit gekocht voor 800 een jaar of 4 geleden en er is flink mee geragd. Of dat nou verstandig is om er een andere vork op te smijten terwijl je voor 800 tegenwoordig een nieuwe Trek koopt met RockShocks vork. Of die Ghost Kato van 1 van ons, die heeft er geloof ik amper 600 voor hoeven betalen.

En een revisiesetje van die XCR is een tientje geloof ik, dus daar hoef je het niet voor te laten. :winkie:
Als je ruig gaat doen, bikepark ruig, dan is het dus verstandig daar het juiste materiaal voor te gebruiken... . Een nieuwe Trek van €800,- valt daar niet onder... .
Ik dacht eerlijk gezegd hetzelfde.... een beetje behoorlijke vork kost al €800,-
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Ja maar goed, dan ga je echt ruig doen en dat doen we (nog?) niet. Hij rijdt vooral best snel, geen hoge sprongen en drops.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

TenZNL schreef: ma 5 augustus 2019, 16:59
MVMVML schreef: ma 5 augustus 2019, 16:29 Ja helaas waren de beschermingen die je in Winterberg kon huren niet meer met elleboogstukken. Die hielden op bij de schouder en ze gleed echt over dat grind heen. Die lag helemaal open aan d'r onderarmen en die moesten gehecht worden. Plus een scheur in kuitspier :o

Je kan soms echt ongelukkig neerkomen bij kleine valletjes. Ik ging een stuk harder tegen dat boompje maar heb in principe niets. Had ook betere bescherming aan. Al doet m'n pols nog steeds pijn.
Kickuh filmpje weer :-q

Als ik het goed zag, schiet ze van de pedalen af bij de landing?
Ja klopt. Van de pedalen af en automatisch de remmen inknijpen. Incl. de voorrem. Hup otb.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Een beetje vork kost geen 800 euro. Als je hem vaker mee wilt nemen haal dan een 34 performance of revelation o.i.d. Kijk inderdaad naar rcz. Of zit je ook nog met rechte stuurbuis?
Waar woke is, is vuur
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

MVMVML schreef: ma 5 augustus 2019, 17:57 Ja maar goed, dan ga je echt ruig doen en dat doen we (nog?) niet. Hij rijdt vooral best snel, geen hoge sprongen en drops.
Vergis je niet, een dagje bikepark is ook zonder hoge sprongen een aanslag op je bike. Nu is het een lekkage, maar een volgende keer...?


Dat geldt dus voor meer kwetsbare onderdelen. Ik zou daar gewoon echt geen risico mee nemen. Jullie zijn lekker bezig, verleggen iedere keer grenzen, jagen elkaar meer en meer op. Je ziet al dat foutjes in een klein hoekje zitten. Het materiaal kun je gewoon voor elkaar hebben! Net als iedereen voortaan ook gewoon elleboogprotectie zal hebben!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Helemaal mee eens, als je vork het begeeft in een kombocht van de freeride dan kun je ook op de plank weg met een beetje pech.

Kijk anders eens op bikemarkt.de. Er komen een hoop goedkope splinternieuwe vorken uit direct sales bikes op de markt. Vooral mensen die een 34, pike of revelation direct vervangen voor een 36 of lyrik.

Hier op het forum is ook nogal eens wat te vinden. Of was het toch een rechte buis en QR?
Waar woke is, is vuur
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Niet alleen een vork dus, maar ook een stuur!!


En zelfs een stuurpen en crankstel zou ik op zo een goedkope fiets even kritisch bekijken!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Lars TB schreef: ma 5 augustus 2019, 21:11
MVMVML schreef: ma 5 augustus 2019, 17:57 Ja maar goed, dan ga je echt ruig doen en dat doen we (nog?) niet. Hij rijdt vooral best snel, geen hoge sprongen en drops.
Vergis je niet, een dagje bikepark is ook zonder hoge sprongen een aanslag op je bike. Nu is het een lekkage, maar een volgende keer...?


Dat geldt dus voor meer kwetsbare onderdelen. Ik zou daar gewoon echt geen risico mee nemen. Jullie zijn lekker bezig, verleggen iedere keer grenzen, jagen elkaar meer en meer op. Je ziet al dat foutjes in een klein hoekje zitten. Het materiaal kun je gewoon voor elkaar hebben! Net als iedereen voortaan ook gewoon elleboogprotectie zal hebben!
Ja, daar zit misschien ook wel wat in. Ik zal het wel even aan hem voorleggen

Of ik koop weer een nieuwe fiets en hij neemt de mijnes weer over :winkie:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

MVMVML schreef: di 6 augustus 2019, 08:03 Of ik koop weer een nieuwe fiets en hij neemt de mijnes weer over :winkie:
:winkie: :-q



(open je alvast een nieuw topic in 'Bikeadvies'? :bier: )
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
robin
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: zo 5 oktober 2003, 21:50

En gewoon eigen bescherming kopen ipv huren daar..weet je wat je hebt
Een vork is nog wel een keer aan te komen voor weinágh(zag hier in de te koop al een Fox32 voor nog geen 200 euries voorbij komen) ,je lichaamsdelen zijn iets belangrijker..goh ik klink als iemand van middelbare leeftijd. :D
:bier:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

robin schreef: di 6 augustus 2019, 18:27 Een vork is nog wel een keer aan te komen voor weinágh(zag hier in de te koop al een Fox32 voor nog geen 200 euries voorbij komen) ,je lichaamsdelen zijn iets belangrijker..goh ik klink als iemand van middelbare leeftijd. :D
Nu is een FOX 32 wel de laatste vork om te pakken voor een bikepark... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie