Winterberg 27 en 28 juli

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Jammer dat ik dan net op vakantie ben, maar als Berkelaar van middelbare leeftijd haak ik graag een volgende keer aan. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
MetaMan
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 31 mei 2019, 00:10
Mijn mountainbike: Commencal Furious 2021

Wat voor bescherming is eigenlijk minimaal aan te raden voor een dagje winterberg?
Is een integraal helm en goede kniebeschermers genoeg? Of moet ik op zijn minst hier ook nog elleboogbescherming aan toevoegen?

Of kan je alleen maar naar beneden in een volledige body armor en hangt mijn leven er van af? :-D
New Commencal Furious Ride 2021 Medium (for Sale) :-q
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik heb knie en elleboog, en een Camelbak met rugbescherming.
Verder is een T-shirt met lange mouwen, een stevige short en iets op de onderbenen zoals langere knie beschermers wel prettig als je onderuit schuift op gravel/schotter.
Dat gebeurde mij namelijk vorige week met een kort shirt en had gelijk schaafwonden op onderarm en kuit.
En uiteraard lange handschoenen met wat bescherming op de vingers.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Wat wil je rijden en met welke intentie...? De flowtrail naar beneden cruisen in 5min of de IXS downhill in 2min is een verschil; voor het eerste is een fullface geen must voor het tweede wordt een backprotector toch de moeite.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

MetaMan schreef: zo 9 juni 2019, 23:31 Wat voor bescherming is eigenlijk minimaal aan te raden voor een dagje winterberg?
Is een integraal helm en goede kniebeschermers genoeg? Of moet ik op zijn minst hier ook nog elleboogbescherming aan toevoegen?

Of kan je alleen maar naar beneden in een volledige body armor en hangt mijn leven er van af? :-D
Ik heb voor de makkelijke trails integraalhelm, knie en elleboogbeschermers gedaan en voor de moeilijkere trails zo'n heel pakje gehuurd. Dus borst, rug, schouders en knie/scheen. Vond ik toch wel prettig idee.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Het ligt er erg aan wat en hoe je wilt gaan rijden. Ga je de DH rijden zoals het bedoeld is (grote snelheid en dito sprongen) dan zou ik voor een volledig bodysuit gaan. Gek genoeg rijden mensen die het echt kunnen vaak met een T-shirtje en een nek protector (dat dan weer wel) op een tempo en met sprongen die ik van mijn levensdagen niet meer ga maken.

Ik ben redelijk van de voorzichtige en rijd dus met scheen/knie beschermers en een bodysuit + fullface in het park. Kortom: Je moet doen waar jij je prettig bij voelt, voorzorgsmaatregelen zijn goed maar het moet je ook weer niet hinderen of blokkeren. Als ik 'gewoon' in de bergen rijd kom ik ook tegen die net zo gevaarlijk zo niet gevaarlijker zijn dan in een park als Winterberg en dan heb ik een stuk minder bescherming aan (omdat er niet in te fietsen valt)
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

robin schreef: za 8 juni 2019, 01:32 Staat genoteerd,goed begin van de bouwvak vakantie.
:winkie: :-q
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Even volgen, misschien dat ik de zondag even heen en weer rijd met een paar maten.
(Ook allemaal uit Zoetermeer :lol: )
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

MacReal schreef: di 11 juni 2019, 21:06 Even volgen, misschien dat ik de zondag even heen en weer rijd met een paar maten.
(Ook allemaal uit Zoetermeer :lol: )
Dat zou ubervet zijn 8) :winkie: :-q

Straks 20 man uit Zmeer daar :lol: Invasie
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

MetaMan schreef: zo 9 juni 2019, 23:31 Wat voor bescherming is eigenlijk minimaal aan te raden voor een dagje winterberg?
Is een integraal helm en goede kniebeschermers genoeg? Of moet ik op zijn minst hier ook nog elleboogbescherming aan toevoegen?

Of kan je alleen maar naar beneden in een volledige body armor en hangt mijn leven er van af? :-D
Ook hier de voorzichtige aanpak. Ik rijd tracks door elkaar, dus wissel niet af per route.
Full face en goggles, grote kniebeschermers, shirt met harde padding op borst, rug, bovenarmen, ellebogen.
Gebruikersavatar
MetaMan
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 31 mei 2019, 00:10
Mijn mountainbike: Commencal Furious 2021

MacReal schreef: di 11 juni 2019, 21:06 Even volgen, misschien dat ik de zondag even heen en weer rijd met een paar maten.
(Ook allemaal uit Zoetermeer :lol: )

Hahaha we kunnen beter een touringcar huren op deze manier :lol: :-q
New Commencal Furious Ride 2021 Medium (for Sale) :-q
Gebruikersavatar
MetaMan
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 31 mei 2019, 00:10
Mijn mountainbike: Commencal Furious 2021

Bokmaaa schreef: wo 12 juni 2019, 09:09 Ook hier de voorzichtige aanpak. Ik rijd tracks door elkaar, dus wissel niet af per route.
Full face en goggles, grote kniebeschermers, shirt met harde padding op borst, rug, bovenarmen, ellebogen.

En mooi al die bescherming maar bestellen jullie dan ook gewoon wat maten bij de online shops? Want ik kan maar weinig winkels vinden waar je dit kan passen. En mijn ervaring met kniebeschermers is dat elke merk met elke maat weer anders zit. Ik bleef bestellen en terugsturen :winkie: :lol:
New Commencal Furious Ride 2021 Medium (for Sale) :-q
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

MetaMan schreef: wo 12 juni 2019, 21:20
Bokmaaa schreef: wo 12 juni 2019, 09:09 Ook hier de voorzichtige aanpak. Ik rijd tracks door elkaar, dus wissel niet af per route.
Full face en goggles, grote kniebeschermers, shirt met harde padding op borst, rug, bovenarmen, ellebogen.

En mooi al die bescherming maar bestellen jullie dan ook gewoon wat maten bij de online shops? Want ik kan maar weinig winkels vinden waar je dit kan passen. En mijn ervaring met kniebeschermers is dat elke merk met elke maat weer anders zit. Ik bleef bestellen en terugsturen :winkie: :lol:
Nou.. ik heb mazzel met een ex-prof als vriend, die af en toe wat oud spul op de plank heeft liggen. M'n 661 kniebeschermers bijvoorbeeld waren gratis. Body armour leen ik van hem, want hij heeft meerdere sets.

Van mijn fullface heb ik twee besteld omdat mijn hoofdomtrek precies in het middel viel.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Top initiatief.
Ik ben dan aan het bike-parken bij een andere W (whistler :tong ) , maar ga een volgende keer, of een weekendje graag mee.
Ik zeg al tijden dat ik er een keer dinsdagavond naartoe moet rijden, woensdag knallen en savonds weer terug, maar komt er maar niet van dus als er meer mensen zijn met dat soort plannen: posten.
Ik kom uit Haarlem en kan prima onderweg mensen oppikken.

nb:
ivm klunzigheid en niet de grootste held zijnde pak ik me altijd goed in:
Ik rij met een fullface helm,
Van 661 een lichter bodyprotectorpak+broek
Afbeelding De elleboogbeschermers ervan zaten mij te los dus ik heb er een korte mouwen van gemaakt en draag lose elleboog en kniebeschermers van ION.

Omdat ik met flats rij en nogal eens een pedaal in mijn been heb staan :roll: sokken met scheenbeschermers van Platzangst
Afbeelding
Het zijn gewoon langere sokken met een zakje erin voor scheenbescherming....je voelt ze nauwelijks tot niet en ze werken erg goed :)
een normale trailhelm, kniebeschermers en rugzak ook wel mee gereden en dat gaat ook prima, maar dit voelt veiliger.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
akapuch
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: wo 9 september 2009, 14:29
Mijn mountainbike: cube stereo 140 hpc'17

Ik wil ook graag mee naar winterberg, was er een week geleden met mijn boys 7,9, en Sram en Conti gedaan wat al genoeg voor hen was, maar ik wil meer.
Mijn tel is 0615648223 crazycriz2@yahoo.com mag ook, woonachtig in Lexmond

mvg

pUch
Plaats reactie