Mede-bikers Deventer eo

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

Sinds ik begonnen ben met mtb'en heb ik eigenlijk de meeste ritten hier rondom Deventer (rood en groen) in m'n eentje gereden. 'Vroeger' nog vaak met m'n pa en/of broer maar naarmate ik hen dr steeds vaker uit fietste werd ook dat steeds minder of ik ging gewoon vaker fietsen... :bier: :tong

Helaas merk ik de laatste tijd dat ik weer aanzienlijk minder de fiets pak om 's avonds even een rondje rood of groen te doen. Dit omdat ik mezelf vaak, ookal zeg ik al de hele dag dat ik zin heb om te fietsen, erg moeilijk over de drempel kan slepen...
Een reden hiervoor kan zijn dat ik het laatste jaar een moeilijk jaar heb gehad in het huiselijk front (voor de duidelijkheid: mijn ouders zijn sinds kort uit mekaar). Het zou ook te maken kunnen hebben met de leeftijd; 15, dus middenin de puberfase. Maar waar ik vooral aan denk dat het ligt, is dat ik omdat ik vrijwel altijd alleen fiets die gezellige bikesfeer mis!

Ik ben zelf niet iemand die voor de strava-tijden, of voor de km's gaat. Want mijn interesses liggen toch met name bij de freeride/dh kant (als mijn plannen allemaal gaan lukken over een tijdje ook dirtjump). Om deze reden vind ik het dan ook niks om me bij de lokale fietsclub (de zwaluwen) aan te melden...

Ik zou het erg tof vinden om wat mensen hier in de omgeving te ontmoeten om samen een (paar) keer per week mijn hometrails aan te pakken en het mtb'en. Dus als jij denkt ongeveer dezelfde rij-stijl als ik te hebben, laat het me even weten en wellicht kunnen we samen een keer een ronde trappen! (het maakt me echt geen r**t uit of je nou 14 of 38 bent, als je het maar leuk lijkt om met mij te biken haha).


Nog even wat info over mij:

-15 jaar
-Woonachtig aan de rand van de vijfhoek (aan de kant van de oerdijk).
-Ik rij voornamelijk rood, omdat deze route naast mn deur ligt en ik het niet leuk vindt om in mijn eentje naar wechelerveld/groen te fietsen....
Ook mtb ik zo af en toe in de stad en skateparkjes e.d.
-interesses op het gebied van mtb zijn met name de wat ‘ruigere’ dingen zoals freeride enz.
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Voor een 15 jarige kun je het goed op een rijtje zetten. :-q Stel je geeft je op voor die lets ride in Arnhem of de wijchense berg. Misschien kun je met ov of met iemand mee rijden.
"This species has amused itself to death"
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

kan niet meer schreef: ma 19 augustus 2019, 08:51 Voor een 15 jarige kun je het goed op een rijtje zetten. :-q Stel je geeft je op voor die lets ride in Arnhem of de wijchense berg. Misschien kun je met ov of met iemand mee rijden.
Dank voor je tip! De wijchense berg lijkt me erg tof maar helaas moet ik dan werken... :cry:
Voor de let's ride Arnhem ben ik aan het kijken of die datum lukt! :D
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
StefvanH
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 17 februari 2019, 16:16
Mijn mountainbike: Deventer / Enschede

De route van Hellendoorn is ook spectaculair! Hier kun je ook eventueel met het ov heen en anders fietsen. Deze route heeft wat meer hoogteverschil, om aan je wens van het downhillen een beetje te voldoen ;)
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

StefvanH schreef: di 20 augustus 2019, 11:52 De route van Hellendoorn is ook spectaculair! Hier kun je ook eventueel met het ov heen en anders fietsen. Deze route heeft wat meer hoogteverschil, om aan je wens van het downhillen een beetje te voldoen ;)
Daar ben ik ook zeker al meerdere keren geweest!
Maar daar mag ik wel een hele middag voor uittrekken, want je bent dik een uur heen en weer terug aan het fietsen vanuit hier... En in je eentje is dat ook niet erg gezellig :wink:
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
StefvanH
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 17 februari 2019, 16:16
Mijn mountainbike: Deventer / Enschede

ThijsvdWoude schreef: di 20 augustus 2019, 17:49
StefvanH schreef: di 20 augustus 2019, 11:52 De route van Hellendoorn is ook spectaculair! Hier kun je ook eventueel met het ov heen en anders fietsen. Deze route heeft wat meer hoogteverschil, om aan je wens van het downhillen een beetje te voldoen ;)
Daar ben ik ook zeker al meerdere keren geweest!
Maar daar mag ik wel een hele middag voor uittrekken, want je bent dik een uur heen en weer terug aan het fietsen vanuit hier... En in je eentje is dat ook niet erg gezellig :wink:
Klopt ja. Maar ik kan mij niet voorstellen dat er vanuit de zwaluwen niet een groepje leeftijdsgenoten fietst. Je zou eens kunnen informeren wanneer zij bv. Hellendoorn fietsen zodat je kunt aansluiten.
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

Daar heb je een goed punt. Ik ken wel een aantal mensen die lid zijn van die groep dus kan via via vast wel een keer mee. :-q
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

En ook bij de Zwaluwen kunnen mensen zitten die hetzelfde doen/willen wat jij doet. Ik zou dat niet meteen afserveren.
"This species has amused itself to death"
Plaats reactie