26-09-2020 : De 5 van... Rhenen!

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

bouwpakket schreef: ma 28 september 2020, 08:51
I_do schreef: ma 28 september 2020, 08:34 Ik hoorde trouwens via marktplaats dat een groepje onderhoudsvrijwillegers dezelfde dag 6 keer leusden hebben gedaan. Respect :-q
Via marktplaats?
Je wil niet weten hoe sommige mensen MP gebruiken, ik krijg soms reacties van mensen die helemaal mijn fiets niet willen kopen
maar proberen een gesprek aan te knopen :~

pssst iemand fiets kopen, canyon spectral 29 maatje L :wink:
Laatst gewijzigd door Singletrack Sundays op ma 28 september 2020, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Singletrack Sundays schreef: ma 28 september 2020, 11:28
bouwpakket schreef: ma 28 september 2020, 08:51
Via marktplaats?
Je wil niet weten hoe sommige mensen MP gebruiken, ik krijg soms reacties van mensen die helemaal mijn fiets niet willen kopen
maar proberen een gesprek aan te knopen :~
:lol:

alles wordt als social media gebruikt... komt het wellicht door het soort dienst die je te koop aanbiedt? :winkie:
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

bouwpakket schreef: ma 28 september 2020, 11:33 alles wordt als social media gebruikt... komt het wellicht door het soort dienst die je te koop aanbiedt? :winkie:
Dat soort diensten worden meestal aangeboden op parkeerplaatsen in een bos, waar meerdere mannen afspreken en... oh wacht. :roll:
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Toen we daar zo op de parkeerplaats bezig waren...... viel me wel een ander ding op.
Veel gravellaars die daar overal naast de route het bos induiken, Op deze manier werkt een vaste route (tegen het wildrijden) natuurlijk niet.
waar wij allemaal braaf de leuke route opzoeken, duikt de gravelbiker in het gat wij achterlaten op de wandelpaden.

In dat opzicht snap ik de boze reactie van die mevrouw zaterdag wel, wij weten dat dat geen MTB's zijn maar zij ziet iets met twee wielen op het wandelpad..
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Singletrack Sundays schreef: ma 28 september 2020, 11:49 Toen we daar zo op de parkeerplaats bezig waren...... viel me wel een ander ding op.
Veel gravellaars die daar overal naast de route het bos induiken, Op deze manier werkt een vaste route (tegen het wildrijden) natuurlijk niet.
waar wij allemaal braaf de leuke route opzoeken, duikt de gravelbiker in het gat wij achterlaten op de wandelpaden.

In dat opzicht snap ik de boze reactie van die mevrouw zaterdag wel, wij weten dat dat geen MTB's zijn maar zij ziet iets met twee wielen op het wandelpad..
Dat van die gravellaars was me van het jaar ook al opgevallen. Velen denken blijkbaar dat het hebben van een Gravelbike legitimeert om op gravel (achtige) paden te mogen rijden.

Het lijkt erop dat Komoot en andere applicaties hier een enorme negatieve bijdrage aan levert. De gravelaar zoekt een leuke route op via het internet en gaat die gewoon rijden. Die gaan echt niet elke paar honderd meter stoppen om te kijken wat er nu precies op dat (duidelijk/onduidelijk) toegangsbordje staat van (Nationaal Park UHR, Staatsbosbeheer, Utrechts Landgoed, Natuurmonumenten, Hoge Ginkel, Gemeente Rhenen, etc). Komoot doet zelf NIETS hieraan. Want die zeggen dat fietsers nog steeds gewoon goed naar de borden moeten kijken. Lekker makkelijke houding van ze.

Wat ik ook ontdekt heb is dat op het OSM kaartmateriaal dat Komoot (en vele andere programma's) gebruikt alle wandelpaden als toegankelijk voor fietsers gemarkeerd zijn. Dus je kon gewoon een route plannen door een gebied waar je absoluut niet mag komen. Ik heb voor Zeist deze honderden paden inmiddels gecorrigeerd, maar landelijk moet er in OSM nog heel veel aangepast worden.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 539
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

bouwpakket schreef: ma 28 september 2020, 09:28
Giant-E schreef: ma 28 september 2020, 09:20

Komt op de shortlist. Is 't niet voor nu, evt voor een volgende keer. :-q

Geldt ook voor nog een paar optie's hier al eerder genoemd, dank daarvoor.
Bedoeling is toch wel om ook een keer richting 't noorden of zuiden te gaan, alleen al om de die-hards een plezier te doen die elke keer uren in de auto zitten.
Dan zou je een keer Appelscha Bosberg moeten doen. Is een erg leuk rondje
Dan hoef ik maar 20 minuten in de auto te zitten :lol:
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

Victor1977 schreef: zo 27 september 2020, 23:29 Leuk filmpje man. De mijne is compleet mislukt omdat de camera te ver naar beneden gericht zat en dan zonder breedbeeld waardoor ik enkel mijn bovenhuis zie :(
Maar heb nog wat seconden materiaal van toen ik stilstaand bij de P. Kijken of er nog wat te redden valt.
Ja f4ck! Zie ik nog mijn Izzo niet in actie :tong
#OpaRijdtEenIZZO
Knakworstkweker

bouwpakket schreef: ma 28 september 2020, 12:04
Singletrack Sundays schreef: ma 28 september 2020, 11:49 Toen we daar zo op de parkeerplaats bezig waren...... viel me wel een ander ding op.
Veel gravellaars die daar overal naast de route het bos induiken, Op deze manier werkt een vaste route (tegen het wildrijden) natuurlijk niet.
waar wij allemaal braaf de leuke route opzoeken, duikt de gravelbiker in het gat wij achterlaten op de wandelpaden.

In dat opzicht snap ik de boze reactie van die mevrouw zaterdag wel, wij weten dat dat geen MTB's zijn maar zij ziet iets met twee wielen op het wandelpad..
Dat van die gravellaars was me van het jaar ook al opgevallen. Velen denken blijkbaar dat het hebben van een Gravelbike legitimeert om op gravel (achtige) paden te mogen rijden.

Het lijkt erop dat Komoot en andere applicaties hier een enorme negatieve bijdrage aan levert. De gravelaar zoekt een leuke route op via het internet en gaat die gewoon rijden. Die gaan echt niet elke paar honderd meter stoppen om te kijken wat er nu precies op dat (duidelijk/onduidelijk) toegangsbordje staat van (Nationaal Park UHR, Staatsbosbeheer, Utrechts Landgoed, Natuurmonumenten, Hoge Ginkel, Gemeente Rhenen, etc). Komoot doet zelf NIETS hieraan. Want die zeggen dat fietsers nog steeds gewoon goed naar de borden moeten kijken. Lekker makkelijke houding van ze.

Wat ik ook ontdekt heb is dat op het OSM kaartmateriaal dat Komoot (en vele andere programma's) gebruikt alle wandelpaden als toegankelijk voor fietsers gemarkeerd zijn. Dus je kon gewoon een route plannen door een gebied waar je absoluut niet mag komen. Ik heb voor Zeist deze honderden paden inmiddels gecorrigeerd, maar landelijk moet er in OSM nog heel veel aangepast worden.
Komoot heeft wel gelijk in deze.

Google zegt ook dat de meldingen/ snelheiden een suggestie zijn als je navigeert op maps, als je dan ergens met een aantal km te hard geflitst wordt treft hen ook geen blaam.

Wat betreft paadjes verkeerd aangeven, moet ik zeggen dat mijn Wahoo ook geen onderscheid maakt, geen idee of Garmin dat wel doet, maar als ik op de racefiets wegben brengt dit nog wel eens uitdagingen met zich mee omdat deze me doodleuk over bospaden en gravelstroken stuurt.

Een van de positieve dingen van de gravelrijders is dat de zgn. boswielrenners in grote getalen zijn overgestapt op de gravelbike, ook omdat er bijna geen tochten zijn georganiseerd door de huidige situatie zijn ook veel TWC's aan het gravellen geslagen en elkaars routes in kleine groepjes rijden.
Ik kan dit alleen maar toejuichen.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Knakworstkweker schreef: ma 28 september 2020, 18:01
bouwpakket schreef: ma 28 september 2020, 12:04
Dat van die gravellaars was me van het jaar ook al opgevallen. Velen denken blijkbaar dat het hebben van een Gravelbike legitimeert om op gravel (achtige) paden te mogen rijden.

Het lijkt erop dat Komoot en andere applicaties hier een enorme negatieve bijdrage aan levert. De gravelaar zoekt een leuke route op via het internet en gaat die gewoon rijden. Die gaan echt niet elke paar honderd meter stoppen om te kijken wat er nu precies op dat (duidelijk/onduidelijk) toegangsbordje staat van (Nationaal Park UHR, Staatsbosbeheer, Utrechts Landgoed, Natuurmonumenten, Hoge Ginkel, Gemeente Rhenen, etc). Komoot doet zelf NIETS hieraan. Want die zeggen dat fietsers nog steeds gewoon goed naar de borden moeten kijken. Lekker makkelijke houding van ze.

Wat ik ook ontdekt heb is dat op het OSM kaartmateriaal dat Komoot (en vele andere programma's) gebruikt alle wandelpaden als toegankelijk voor fietsers gemarkeerd zijn. Dus je kon gewoon een route plannen door een gebied waar je absoluut niet mag komen. Ik heb voor Zeist deze honderden paden inmiddels gecorrigeerd, maar landelijk moet er in OSM nog heel veel aangepast worden.
Komoot heeft wel gelijk in deze.

Google zegt ook dat de meldingen/ snelheiden een suggestie zijn als je navigeert op maps, als je dan ergens met een aantal km te hard geflitst wordt treft hen ook geen blaam.

Wat betreft paadjes verkeerd aangeven, moet ik zeggen dat mijn Wahoo ook geen onderscheid maakt, geen idee of Garmin dat wel doet, maar als ik op de racefiets wegben brengt dit nog wel eens uitdagingen met zich mee omdat deze me doodleuk over bospaden en gravelstroken stuurt.

Een van de positieve dingen van de gravelrijders is dat de zgn. boswielrenners in grote getalen zijn overgestapt op de gravelbike, ook omdat er bijna geen tochten zijn georganiseerd door de huidige situatie zijn ook veel TWC's aan het gravellen geslagen en elkaars routes in kleine groepjes rijden.
Ik kan dit alleen maar toejuichen.
Probleem is dat zij de nieuwe plaag in het bos vormen. En aangezien ze een fiets hebben krijgen de mountainbikers daar ook last l van
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Knakworstkweker

Klopt, gelukkig zijn er hier niet zoveel in het bos, maar dat kan jammer genoeg alleen nog maar toenemen.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Knakworstkweker schreef: ma 28 september 2020, 18:19 Klopt, gelukkig zijn er hier niet zoveel in het bos, maar dat kan jammer genoeg alleen nog maar toenemen.
Wat Singletrack Sundays ervaarde had ik afgelopen maanden ook met klussen aan de routes. Rond de afgesloten route Zeist doken uit alle hoeken en gaten gravelbikers op. En als ik vroeg hoe ze daar beland waren kreeg ik bijna altijd Komoot te horen.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Knakworstkweker

Trailrespect is niet aan mtb-loze gravelaars besteed.....


Zonde
Laatst gewijzigd door Knakworstkweker op ma 28 september 2020, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Knakworstkweker schreef: ma 28 september 2020, 18:25Trailrespect is niet aan gravelaars besteed.....
Gaat niet in alle gevallen op. Ik ken lui die zowel een MTB als gravelbike hebben en kiezen bij slechte(re) omstandigheden voor de gravelbike............ (en die vinden het nog leuk ook)
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Knakworstkweker

Fred (mtb-sport) schreef: ma 28 september 2020, 18:57
Knakworstkweker schreef: ma 28 september 2020, 18:25Trailrespect is niet aan gravelaars besteed.....
Gaat niet in alle gevallen op. Ik ken lui die zowel een MTB als gravelbike hebben en kiezen bij slechte(re) omstandigheden voor de gravelbike............ (en die vinden het nog leuk ook)
Touché

Aangepast :wink:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Afbeelding
Plaats reactie