Springen oefenen met schansjes

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

MVMVML schreef: di 19 november 2019, 16:38
Wiel-Maat schreef: di 19 november 2019, 15:14

Tja...nou was hij door het herfstbos en al die bruin/zwart tinten ook niet heel goed te onderscheiden, dus dat speelde ook nog mee denk ik. Maar als je ziet hoe ik daar aan kwam rijden (lees: waggelen) was een aanvaring eigenlijk ook onvermijdelijk. :D Oh en had ik eigenlijk al sorry gezegd daarvoor? Bij dezen dan. ;)

Ik weet ook niet wat ik had die middag wat dat betreft...ik had gewoon mijn dag niet ofzo. En op zich vind ik dat toch raar, want enige tijd na die middag reed ik in Leersum waar je ergens ook een flinke schans-achtige drop hebt die op zich best wel veel lijkt op zo'n schans als die jullie hadden liggen en daar rij ik dan zonder problemen van af. Dat voelt ook wel anders dan een obstakel als dit neerleggen en er dan overheen springen...alsof die schans letterlijk maar dus ook figuurlijk een drempel opwerpt waardoor je hem anders gaat benaderen dan in een natuurlijke setting zeg maar. En ook de flow van zo'n trail met de bijbehorende vaart speelt dan wel mee in de manier waarop je dat dan aanrijdt.
Ik denk dat ik weet welke drop je bedoelt in Leersum (en pal erachter een kleinere toch?) en die voelt best hoog, maar toen ik er laatst vanaf reed en dacht dat ik wel een meter de lucht inging was dat echt misschien 30 cm :lol:

Dus die 60 en 90 cm van deze dag waren wel degelijk een stuk hoger, als je dezelfde drop bedoelt als ik denk.
Zou best kunnen ja..Het is iig in een stuk mini afdaling waar je even daarvoor rechtsaf sloeg vanuit een wat langer bospad en na die afdaling krijg je een bochtig stuk met wat bomen dicht op elkaar.

En ja zou dat eerder 30 dan 60 cm zijn...kan best. Maar daar gaat het voor mij niet zo zeer om; mijn punt is hier dus eigenlijk dat je in de flow van een trail dergelijke ttf ‘s veel natuurlijker meepakt dan op zo’n schans, wat op zich wel logisch is...en zodoende heb ik in zo’n natuurlijke situatie dan minder drempel om hem te nemen ofzo.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Dit zou wel een hele coole volgende stap zijn 8)

https://www.youtube.com/watch?v=GHqmtArQLpg
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Jamis Diablo schreef: za 30 november 2019, 17:48 Dit zou wel een hele coole volgende stap zijn 8)

https://www.youtube.com/watch?v=GHqmtArQLpg
Ik zit eerder te denken iets verstelbaars te bouwen om drops te kunnen oefenen. Dat is zo lastig hier in de buurt, ik kan maar geen goede locatie vinden. Dus dan maar iets bouwen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Jullie zijn van harte welkom bij mij in de buurt (Nijmegen), ik weet een mooie locatie met 4 drops naast elkaar variërend van 30 cm naar zo'n 175 cm.
En daarnaast nog een paar mooie tracks met rockgardens, tafels en een wallride. :-q
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Middenberm zijn ook een paar drops. Wel wat aan de sketchy kant, maar als je een plank oid meeneemt kun je ook (tijdelijk) zelf iets bouwen. Ik zal ook even in de groep gooien of er een wat mildere drop kan komen.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Jamis Diablo schreef: ma 2 december 2019, 13:05 Jullie zijn van harte welkom bij mij in de buurt (Nijmegen), ik weet een mooie locatie met 4 drops naast elkaar variërend van 30 cm naar zo'n 175 cm.
En daarnaast nog een paar mooie tracks met rockgardens, tafels en een wallride. :-q
Klinkt goed, wel beetje uit de buurt :winkie:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

BrianW schreef: di 3 december 2019, 15:16 Middenberm zijn ook een paar drops. Wel wat aan de sketchy kant, maar als je een plank oid meeneemt kun je ook (tijdelijk) zelf iets bouwen. Ik zal ook even in de groep gooien of er een wat mildere drop kan komen.
Ik heb een hele mooie lange plank liggen hier.... :D

Wil sowieso ff binnenkort daar gaan kijken.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

MVMVML schreef: di 3 december 2019, 16:27
Jamis Diablo schreef: ma 2 december 2019, 13:05 Jullie zijn van harte welkom bij mij in de buurt (Nijmegen), ik weet een mooie locatie met 4 drops naast elkaar variërend van 30 cm naar zo'n 175 cm.
En daarnaast nog een paar mooie tracks met rockgardens, tafels en een wallride. :-q
Klinkt goed, wel beetje uit de buurt :winkie:
1,5 uur rijden denk ik, is toch peanuts voor een dag dikke pret ;-)
Die Middenberm ziet er ook wel vet uit, kom nog wel een keer die kant op. Ik wil Surivida nog een keer dikke rafels zien springen op die Vertigo. :)
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

MVMVML schreef: di 3 december 2019, 16:28
BrianW schreef: di 3 december 2019, 15:16 Middenberm zijn ook een paar drops. Wel wat aan de sketchy kant, maar als je een plank oid meeneemt kun je ook (tijdelijk) zelf iets bouwen. Ik zal ook even in de groep gooien of er een wat mildere drop kan komen.
Ik heb een hele mooie lange plank liggen hier.... :D

Wil sowieso ff binnenkort daar gaan kijken.
Er wordt nu ook een kleinere drop gebouwd :-D
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Voor wie meer een basis wil leren voordat je je ergens afstort.....
Ik heb eerder een clinic freeride en fun bij Rebel MTB in het Twiske (Noord Holland) gevolgd en je word daar heel stapsgewijs meegenomen van basishouding voor een springen of roll off tot uiteindelijk flinke sprongen op de Hoppers en drops van een goede meter.
Van te voren zei ik dat ik die drop nooooooit ging doen, en uiteindelijk door de opbouw is het heel gecontroleerd en prima te doen.
22 dec is er weer een, Meer info hier: https://www.rebelmtb.nl/evenementen/
Rij je al wheelend zwarte routes en dan is er waarschijnlijk niks te halen, maar Ik vond het zeer de moeite waard.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Jamis Diablo schreef: di 3 december 2019, 17:38
1,5 uur rijden denk ik, is toch peanuts voor een dag dikke pret ;-)
Die Middenberm ziet er ook wel vet uit, kom nog wel een keer die kant op. Ik wil Surivida nog een keer dikke rafels zien springen op die Vertigo. :)
Sorry, dat soort ongein doe ik alleen in de Alpen. Maar ik vind het geen probleem om een dagje schansjes springen uit te breiden naar een weekje bikepark, of Finale ofzo. :winkie:

Mochten jullie daar toch echt niet voor in zijn, dan wil ik best met MMMVVLLM meerijden naar Wijchen. Doen we daarna nog een rondje Nijmeegse highlights.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

:-q voor dat tweede deel :)
Gebruikersavatar
I.Verheij
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 24 januari 2014, 17:26
Mijn mountainbike: Canyon Neuron, Canyon Spectral en mijn Frankenbike (69'er rigid oval singlespeed)

Mochten jullie weer een keer gaan spelen met schansjes dan doe ik graag mee! Kan een klein schansje meenemen (om te oefenen) al denk ik dat jullie arsenaal inmiddels al flink is uitgebreid :-)
Rijd afwisselend op een Canyon Neuron CF 9.0 SL [2019] en mijn Frankenbike (69'er rigid oval singlespeed).
Trailcrew Zeewolde
The Drutz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 15:09
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010 C, GT Peace 9R
Contacteer:

Wiel-Maat schreef: di 19 november 2019, 19:17
En ja zou dat eerder 30 dan 60 cm zijn...kan best. Maar daar gaat het voor mij niet zo zeer om; mijn punt is hier dus eigenlijk dat je in de flow van een trail dergelijke ttf ‘s veel natuurlijker meepakt dan op zo’n schans, wat op zich wel logisch is...en zodoende heb ik in zo’n natuurlijke situatie dan minder drempel om hem te nemen ofzo.
Vlak bij je in Lisse bij de Wielerbaan heb je dan een mooie situatie om te oefenen met 3 dropjes van verschillende hoogte.
"Righty tighty, lefty loosey."
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

I.Verheij schreef: di 28 januari 2020, 21:07 Mochten jullie weer een keer gaan spelen met schansjes dan doe ik graag mee! Kan een klein schansje meenemen (om te oefenen) al denk ik dat jullie arsenaal inmiddels al flink is uitgebreid :-)
:winkie: :-q

Als het weer weer een beetje stabieler wordt, gaan we het zeker weer inplannen.
Plaats reactie