Teutoburgerwald

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

Bij 40, dan ben je nog nat achter je oren :winkie: :winkie: :winkie: :kiss:
Reigner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 2 januari 2019, 20:39
Mijn mountainbike: Deventer

wibas schreef: vr 5 juni 2020, 21:42 Hoeveel tijd of km wil je daar gaan doen.
Dat maakt mij niet zo veel uit. 😁
Giant reign 2018
Nsbikes eccentric
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

iemand een gpx toevallig van de mooie trails bij horstel ?
alvast bedankt
Reigner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 2 januari 2019, 20:39
Mijn mountainbike: Deventer

mike180 schreef: wo 9 september 2020, 15:54 iemand een gpx toevallig van de mooie trails bij horstel ?
alvast bedankt
Als het goed is heb je een pb
Giant reign 2018
Nsbikes eccentric
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

Reigner schreef: ma 14 september 2020, 22:40
mike180 schreef: wo 9 september 2020, 15:54 iemand een gpx toevallig van de mooie trails bij horstel ?
alvast bedankt
Als het goed is heb je een pb
niet gehad/gezien , inmiddels dit weekend al paar leuke tracks gereden .
maar zeker weer een keer terug.
GvanDijk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: do 20 augustus 2020, 21:58

Hier ook ervaring met welke routes goed te doen zijn als de ondergrond wat natter is?

Bad-Iburg lijkt mij namelijk niet heel super als het nat is.
Tecklenburg daar in tegen is volgens mij langer goed bij nattigheid?
Eventueel .gpx zou helemaal fantastisch zijn.
JBO80
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 23 oktober 2019, 16:27

Ook ik houd me aanbevolen voor een mooie gpx, heb nog niet de mooiste trails daar gefietst heb ik het idee.

Kijken of het volgend jaar weer verstandiger is om met een groepje daar naartoe te gaan voor een dagrit.
GvanDijk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: do 20 augustus 2020, 21:58

JBO80 schreef: ma 26 oktober 2020, 17:39 Ook ik houd me aanbevolen voor een mooie gpx, heb nog niet de mooiste trails daar gefietst heb ik het idee.

Kijken of het volgend jaar weer verstandiger is om met een groepje daar naartoe te gaan voor een dagrit.
Hoe was de tocht met allride MTB? Lijkt mij toch dat je dan ook wel de mooiere plekjes tegen komt?
JBO80
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 23 oktober 2019, 16:27

Dat was wel ff een teleurstelling. Hij had me vergeten te informeren dat het niet doorging dus daar kwam ik kort van tevoren achter. Er zijn geen nieuwe data. Ik heb begrepen dat hij zich nu richt op een sportschool aangezien MTB stil ligt in D.
GvanDijk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: do 20 augustus 2020, 21:58

JBO80 schreef: di 27 oktober 2020, 18:33 Dat was wel ff een teleurstelling. Hij had me vergeten te informeren dat het niet doorging dus daar kwam ik kort van tevoren achter. Er zijn geen nieuwe data. Ik heb begrepen dat hij zich nu richt op een sportschool aangezien MTB stil ligt in D.
Ahh wat jammer, hoe heb je voorgaande keren de trails ontdekt? Omgeving Salland/Twente kom je vandaan toch? Dus met ruim één uur autorijden sta je in het Teutoburgerwald, net als ik overigens.
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

GvanDijk schreef: ma 26 oktober 2020, 13:39 Hier ook ervaring met welke routes goed te doen zijn als de ondergrond wat natter is?

Bad-Iburg lijkt mij namelijk niet heel super als het nat is.
Tecklenburg daar in tegen is volgens mij langer goed bij nattigheid?
Eventueel .gpx zou helemaal fantastisch zijn.
Bad Iburg en Tecklenburg zit niet zo heel veel verschil in. BI, is hoger, ruim 300mtr. De ondergrond is wel veel wortels=dennenbos. Rotsen heb je er vrijwel niet. Wat je wel hebt is veel enduro achtige trails, dus best wel pittige afdalingen.
Als ik naaf BI ga parkeer ik de auto meestal ergens bij Tecklenburg en ga dan op de fiets naar BI, Dat wil prima,er zijn verschillende manieren om van T naar BI te rijden.
Als het mee zit wil ik met een paar weken weer die kant op en anders in het voorjaar weer.
GvanDijk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: do 20 augustus 2020, 21:58

Luc151 schreef: di 27 oktober 2020, 19:34
Bad Iburg en Tecklenburg zit niet zo heel veel verschil in. BI, is hoger, ruim 300mtr. De ondergrond is wel veel wortels=dennenbos. Rotsen heb je er vrijwel niet. Wat je wel hebt is veel enduro achtige trails, dus best wel pittige afdalingen.
Als ik naaf BI ga parkeer ik de auto meestal ergens bij Tecklenburg en ga dan op de fiets naar BI, Dat wil prima,er zijn verschillende manieren om van T naar BI te rijden.
Als het mee zit wil ik met een paar weken weer die kant op en anders in het voorjaar weer.
Klopt Bad-Iburg en Tecklenburg ben ik beide bekend. De keren dat ik er geweest ben was ik met de Nukeproof. Ik knoop dan de mooie afdalingen aan elkaar tot een route.

Afgelopen zaterdag in Witten geweest, dit was hier en daar verraderlijk glad. Vandaar de vraag hoe goed het Teutoburgerwald zich houdt met de aankomende natte periode....

Wil toch proberen zoveel mogelijk Enduro achtige kilometers te blijven maken 8)
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

Witten bij Bochum? Hmm, beetje ver weg voor mij. In ga bij Emmen de grens over. Misschien komende zomer.
Tec en BI is eigenlijk altijd wel te doen, zelfs met een dun laagje sneeuw.
GvanDijk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: do 20 augustus 2020, 21:58

Yes Witten bij Bochum, gave Trails daar. Parkeerplaats stondt ook echt vol met MTBers!

Goed om te weten dat Tec en BI wel een beetje regen overleven, zijn voor mij namelijk binnen ander half uur rijden.
JBO80
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 23 oktober 2019, 16:27

Ik heb via Komoot routes gefietst en het is altijd afwachten wat je krijgt en zeker een aantal mooie stukken gehad maar ik heb het idee dat ik nog veel meer moois kan fietsen daar. Onlangs een Garmin edge 530 gekocht om de telefoon te kunnen sparen en dat werkt ook wel prettig, want ik verdwaal nog in een woonwijk...
Binnen 50 minuten ben ik in T dus dat is naar mijn mening dichtbij.

Witten heb ik ook gehoord dat dat leuk fietsen is. Ook maar eens proberen.
Plaats reactie