Last Minute Remouchamps

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

:lol:
Fullface-lycra outfit aan en gaan
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

Kabookie schreef: ma 6 januari 2020, 15:28
Al bij al een geslaagde dag, maar Remouchamps is geen kattepis en al zeker niet in de winter. Omdat er best wat enthousiasme was hier in dit topic om te gaan rijden in Remouchamps, is het kijken van het volgende filmpje denk ik wel een aanrader: Filmpje afdaling Blaireau

Dan weet je in ieder geval een beetje wat je kunt verwachten daar :winkie:
Leuk om die stage op film terug te zien :-q . Het was inderdaad een behoorlijk pittige race afgelopen editie.
Laatst gewijzigd door DaanCramer op ma 6 januari 2020, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

TenZNL schreef: ma 6 januari 2020, 15:40Zo nat? :o
Bovenop was het in ieder geval weer Ardennen op z'n best, al lost dit wel makkelijk uit banden en blijven je wielen rondgaan waardoor het tenminste ook lost...
Afbeelding

Zeker richting Ninglinspo was de eerste 30~50% redelijk tot goed te doen, maar daarna was het meer overleven in plaats van fietsen. Vanuit fiets-schoonmaak-overwegingen de hardtail meegepakt (wel wielen gepakt waar banden met meer profiel dan normaal opzaten) maar voor een volgende keer in dit soort omstandigheden overweeg ik toch om de fully op mudspikes te zetten en nog eens over de pedaalkeuze na te denken...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ik wil niet weten hoe jullie eruit zagen aan het einde, de gemiddelde BWR na een veldtoertocht is er wss niets bij :lol:
Jopain
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: ma 1 januari 2018, 02:39
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout & Commencal Meta AM
Contacteer:

Het was iig een bijzondere ervaring :winkie:

Ondanks dat ik tijdens de klim naar de Canadian de modder wel zat was, heb ik toch een topdag gehad :bier:
Fietsen is gezond dus eet meer fiets!
MTBNiek
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 3 oktober 2019, 09:57

Goede info gents. Duidelijk dat Remouchamps zich beter leent met mooier weer, dit was best afzien 8)

Cool dat jullie het gewoon gedaan hebben. Toch weer wat HM in de benen en slecht voor je skills zal het niet zijn. :-q :lol:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

MTBNiek schreef: ma 6 januari 2020, 22:44 Goede info gents. Duidelijk dat Remouchamps zich beter leent met mooier weer, dit was best afzien 8)

Cool dat jullie het gewoon gedaan hebben. Toch weer wat HM in de benen en slecht voor je skills zal het niet zijn. :-q :lol:
Ja, een beetje glibberen en glijen is wel leuk en Aken was gewoon super goed in vergelijk met wat ik hier op de foto`s aan drek zie. Ik wacht ook wel even tot het wat droger is...Afbeelding
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Ja, een beetje glibberen en glijen is wel leuk en Aken was gewoon super goed in vergelijk met wat ik hier op de foto`s aan drek zie. Ik wacht ook wel even tot het wat droger is...Afbeelding
Ah de drek die je op die foto's ziet is vooral de verbindingswegen die zijn in Remouchamps altijd bagger. Van de afdalingen waren er 2/4 heel goed te doen en de andere 2 was de eerste 30~50% redelijk en daarna werd het wat meer compost/blubber met diepe geulen, en dat zijn dan ook gelijk de steilere stukken dus ook de moeilijkste in de blub. Al met al wel genoten van het glibberen en glijden. Mijn fiets wat minder ben ik bang :D
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

Dank voor de terugkoppeling, ik blijf er nog wel even weg dan:) .
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
Plaats reactie