Portes du Soleil eind juli

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Wat Les Portes de Soleil in de winter is voor skiërs, is het in de zomer voor mountainbikers. Een walhalla! Met 600 km mountainbike routes, 25 liften en 5 bikeparks is het genieten geblazen voor de downhill- en freeride liefhebbers. Door de veelzijdigheid van het gebied is Les Portes du Soleil zowel geschikt voor beginners als gevorderden. Wat een gebied!

We zitten er een weekje en gaan met de auto maar het is ook goed mogelijk via Geneve te vliegen (wat met EasyJet slechts een paar tientjes kost) dus als mensen korter willen aanhaken om dit prachtige gebied te verkennen, weest welkom

Afbeelding

Afbeelding

https://youtu.be/iWGdyfyyHEI

:winkie:
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Wij gaan een maandje eerder met een groepje naar Passportes des Soleill.
Startplaatsen 2x Morzine en 1x Avoriaz.
Daarna blijven we er nog een weekje hangen/rollen/de boel verkennen :)
Het wordt voor ons de eerste keer maar het ziet er super uit.
In div filmpjes word het Whistler van Europa genoemd, nou als het zich daarmee kan meten komt het wel goed met de lol. :tong :tong
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Jurf schreef: di 18 februari 2020, 10:41 Wij gaan een maandje eerder met een groepje naar Passportes des Soleill.
Startplaatsen 2x Morzine en 1x Avoriaz.
Daarna blijven we er nog een weekje hangen/rollen/de boel verkennen :)
Het wordt voor ons de eerste keer maar het ziet er super uit.
In div filmpjes word het Whistler van Europa genoemd, nou als het zich daarmee kan meten komt het wel goed met de lol. :tong :tong
Ah wij hebben Morzine als uitvalsbasis. Het wordt idd het Whistler van Europa genoemd, dus ik ben heeeeel erg benieuwd :winkie:
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

In week 31 ben ik er ook, vanuit Morzine gaan we weer fijn de heuvels in. Heerlijk gebied!
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

Jurf schreef: di 18 februari 2020, 10:41 Wij gaan een maandje eerder met een groepje naar Passportes des Soleill.
Startplaatsen 2x Morzine en 1x Avoriaz.
Daarna blijven we er nog een weekje hangen/rollen/de boel verkennen :)
Het wordt voor ons de eerste keer maar het ziet er super uit.
In div filmpjes word het Whistler van Europa genoemd, nou als het zich daarmee kan meten komt het wel goed met de lol. :tong :tong
Houd er rekening mee dat PPDS een zeer op beginners gericht evenement is, blijf weg van de officiële cursus als je geen beginner bent.
DeStiO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 29 maart 2010, 20:34
Mijn mountainbike: Giant Reign advanced 2016

YES wij gaan ook met 10 man 26-7 tm 3-8 met zowel ervaren rijders als beginners. Ik ben er al een aantal keren geweest dus zal de groep een beetje leiden / inlichten. Voel je vrij om aan te sluiten ;)
''Ga toch fietsen!'' zeiden ze en daar ging ik........
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

DeStiO schreef: di 18 februari 2020, 12:52 YES wij gaan ook met 10 man 26-7 tm 3-8 met zowel ervaren rijders als beginners. Ik ben er al een aantal keren geweest dus zal de groep een beetje leiden / inlichten. Voel je vrij om aan te sluiten ;)
Dan zitten we er tegelijkertijd :winkie:

Ook vanuit Morzine?
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Ik ga binnenkort daar skiën in Avoriaz :-D . Ben daar al eens eerder geweest en het is daar inderdaad erg mooi. Je hebt bij Avoriaz ook een afdaling genaamd de muur. Ik ben benieuwd of je die ook op je mountainbike kan doen :winkie:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik heb er afgelopen najaar een dag gefietst. Het is een mooi gebied, vooral bij Morzine. Er zijn daar ook zeer serieuze enduro afdalingen. Les gets is minder interessant.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Ik ga met vier man van 11 t/m 15 juli. Onze uitvalsbasis is Chatel en zoeken nog een appartement aldaar.
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Makkelijk schreef: di 18 februari 2020, 13:58Les gets is minder interessant.
Ook bij Les Gets heb je wel leuke stukken. Probeer Le Canyon Bij Mont Chery liggen ook een paar leuke zwarte lijnen.

Als je er dan toch bent: probeer de WC-line bij Champery. Danny Hart kwam daar netjes beneden, ik vond het met veel minder vocht al erg spannend.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Makkelijk schreef: di 18 februari 2020, 13:58 Ik heb er afgelopen najaar een dag gefietst. Het is een mooi gebied, vooral bij Morzine. Er zijn daar ook zeer serieuze enduro afdalingen. Les gets is minder interessant.
Serieus enduro of worldcuptracks vind ik wat ter heftig hoor.
Bij Whistlert ging dat goed, maar dat vond men Enduro light. :roll: , Worldcup lijnen in Slovenie waren voor mij veelal too much.
Op Stevige trails die neigen naar Enduro vermaak ik mij prima.
Genoeg te leren dus!

@Void, thanx, :-q 100% beginner zijn we nu ook weer niet in Bikeparks, dus dat skippen we dan.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

void schreef: di 18 februari 2020, 11:46Houd er rekening mee dat PPDS een zeer op beginners gericht evenement is, blijf weg van de officiële cursus als je geen beginner bent.
Ik heb het evenement meer dan 5 jaar op rij gedaan en zou het een "laagdrempelig" evenement willen noemen. Voor de meeste uitdagende routes in die omgeving moet je het niet rijden, al kun je wanneer je de regio kent wel heel gemakkelijk groen en blauw geregeld door rood of zwart vervangen. Ik vind de sfeer wel wat hebben met vrienden...

Wat me wel de laatste ~2 jaar opvalt, is de toename van mensen die op de Panorama trail al hun comforrtzone aan het verkennen zijn en daarbij geen oog meer hebben voor wat er om hun heen gebeurt (crashen en midden op de trail het stof van je shirt gaan kloppen, ueberhaupt midden op de trail gaan stilstaan, niet kijken of er verkeer aankomt voor ze weer wegrijden, etc...). Nog een reden om af en toe een afslag rood of zwart te pakken: rust...

Aangezien het traditie is, sowieso de PPDS met wat dagen erachter in PDS of omgeving (in een goed uur ben je in veel leuke plaatsen). Veel van de niet-officiele tracks in Morzine / Les Gets of Champery ridgeline (mag die eigenlijk nog?) zijn eigenlijk de betere wat 'natuurlijke' tracks betreft. En de WorldCup track in Champery moet je een keer doen (tot zover mogelijk) om steil te herdefinieren. Zorg dat het droog is en er serieus rubber op ligt, wanneer het er echt vettig bij ligt... :(
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Ik heb alleen wel het idee, als ik de video's zo bekijk, dat mijn Canyon Neuron het niet gaat trekken daar en ik echt wel met iets zwaarders aan moet komen :o
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Ik ga binnenkort eens kijken of ik mijn fiets in zo'n golftas gepropt krijg, dan is het wel interessant om te vliegen. Om zo'n stuk met de auto te doen heb ik te veel road rage voor, dan gaan er slachtoffers vallen.

Lijkt me wel heel vet! Ik kende dit gebied helemaal niet :-)
Plaats reactie