Portes du Soleil eind juli

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

BrianW schreef: wo 19 februari 2020, 10:05 Ik ga binnenkort eens kijken of ik mijn fiets in zo'n golftas gepropt krijg, dan is het wel interessant om te vliegen. Om zo'n stuk met de auto te doen heb ik te veel road rage voor, dan gaan er slachtoffers vallen.

Lijkt me wel heel vet! Ik kende dit gebied helemaal niet :-)
Ja als je nu boekt kost het geen drol via EasyJet.
DeStiO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 29 maart 2010, 20:34
Mijn mountainbike: Giant Reign advanced 2016

MVMVML schreef: wo 19 februari 2020, 09:34 Ik heb alleen wel het idee, als ik de video's zo bekijk, dat mijn Canyon Neuron het niet gaat trekken daar en ik echt wel met iets zwaarders aan moet komen :o
Een 130mm trailbikeje werkt op de meeste trails wel prima! tenzij je de echte gnar gaat opzoeken (wat ook wel zal gaan op gemiddelde snelheid) heb je niet meer nodig ;)
Zou wel wat reserves mee nemen zoals binnenbanden en remblokken.
''Ga toch fietsen!'' zeiden ze en daar ging ik........
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

MVMVML schreef: wo 19 februari 2020, 10:24 Ja als je nu boekt kost het geen drol via EasyJet.
Ja, ik zie het. Goedkoper dan benzine. Bizar eigenlijk. Maar dan moet ik wel m'n fiets heel stealthy meenemen. En het moet sowieso nog even door de commissie, het management en de raad van aandeelhouders hiero... dus we gaan het zien :-D
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

DeStiO schreef: wo 19 februari 2020, 10:25
MVMVML schreef: wo 19 februari 2020, 09:34 Ik heb alleen wel het idee, als ik de video's zo bekijk, dat mijn Canyon Neuron het niet gaat trekken daar en ik echt wel met iets zwaarders aan moet komen :o
Een 130mm trailbikeje werkt op de meeste trails wel prima! tenzij je de echte gnar gaat opzoeken (wat ook wel zal gaan op gemiddelde snelheid) heb je niet meer nodig ;)
Zou wel wat reserves mee nemen zoals binnenbanden en remblokken.
120 mm trailbike it is hier :winkie:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

BrianW schreef: wo 19 februari 2020, 10:28
MVMVML schreef: wo 19 februari 2020, 10:24 Ja als je nu boekt kost het geen drol via EasyJet.
Ja, ik zie het. Goedkoper dan benzine. Bizar eigenlijk. Maar dan moet ik wel m'n fiets heel stealthy meenemen. En het moet sowieso nog even door de commissie, het management en de raad van aandeelhouders hiero... dus we gaan het zien :-D
Gewoon zeggen dat het voor het Grotere Goed van de Mensheid is. Frisse lucht in de bergen en zo, helemaal ZEN. :winkie:
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

MVMVML schreef: wo 19 februari 2020, 09:34 Ik heb alleen wel het idee, als ik de video's zo bekijk, dat mijn Canyon Neuron het niet gaat trekken daar en ik echt wel met iets zwaarders aan moet komen :o
Je zou je kunnen abonneren op de nieuwsbrief bij RCZ bike shop, daar komen geregeld betaalbare 140 mm 34/35mm vorken voorbij, en dan nog een setje DH banden en je bent klaar.
Have fun.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

marcomtb1972 schreef: wo 19 februari 2020, 13:27
MVMVML schreef: wo 19 februari 2020, 09:34 Ik heb alleen wel het idee, als ik de video's zo bekijk, dat mijn Canyon Neuron het niet gaat trekken daar en ik echt wel met iets zwaarders aan moet komen :o
Je zou je kunnen abonneren op de nieuwsbrief bij RCZ bike shop, daar komen geregeld betaalbare 140 mm 34/35mm vorken voorbij, en dan nog een setje DH banden en je bent klaar.
Have fun.
Ja zit ik ook over te twijfelen, maar over het algemeen is +- 20 mm veerweg aan je voor toevoegen wel ok toch? Alleen er gelijk een 170 op gooien is geloof ik niet te bedoeling? :winkie:
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Dan verandert je geo te veel. De meeste veerweg zit toch in je lichaam, dus vooral zorgen dat het spul dat op je fiets zit stevig is. Een dikke 130/140mm vork heb je in het dagelijks leven ook nog wat aan. Of iets wat je zowel op 120/130/140 kan zetten, kun je alle kanten op.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

MVMVML schreef: wo 19 februari 2020, 14:01
marcomtb1972 schreef: wo 19 februari 2020, 13:27

Je zou je kunnen abonneren op de nieuwsbrief bij RCZ bike shop, daar komen geregeld betaalbare 140 mm 34/35mm vorken voorbij, en dan nog een setje DH banden en je bent klaar.
Have fun.
Ja zit ik ook over te twijfelen, maar over het algemeen is +- 20 mm veerweg aan je voor toevoegen wel ok toch? Alleen er gelijk een 170 op gooien is geloof ik niet te bedoeling? :winkie:
20mm toevoegen is prima te doen, je kan dan ook nog wat spelen met spacers onder je stuurpen, als je nu bijv 20 mm spacers onder je stuurpen hebt kan je dat veranderen in 5 a 10 mm aan spacers zodat je zit positie nagenoeg gelijk blijft. Je seatpost zal wat achterover zakken, maar je kan ook nog wat schuiven met je zadel

Meer veerweg toevoegen verandert misschien te veel aan de geometrie, maar als je voor weinig een 160 /170 kan vinden..... wel lekker met uplift dagjes.
Mathijs_7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

MVMVML schreef: wo 19 februari 2020, 09:34 Ik heb alleen wel het idee, als ik de video's zo bekijk, dat mijn Canyon Neuron het niet gaat trekken daar en ik echt wel met iets zwaarders aan moet komen :o
Ik zie een N+1 aankomen...
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Techniek is alles. Leer in nederland handig en fysiek sterk worden met een starre bike. Kan prima in 3 maanden
Dan ga je op een fully als een malle.
Scheelt een paar centen n+1. Je leert echt beter rijden en je hebt 2 bruikbare fietsen voor in Nederland.

Zo wild is het daar niet op de uitgezette route. Met een xc fully Trek fuel 8 carbon 100- 130 met iets meer veerweg voor heb ik me prima vermaakt. Met wat jaren bovenstaande voorbereiding.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Mathijs_7 schreef: za 7 maart 2020, 20:25
MVMVML schreef: wo 19 februari 2020, 09:34 Ik heb alleen wel het idee, als ik de video's zo bekijk, dat mijn Canyon Neuron het niet gaat trekken daar en ik echt wel met iets zwaarders aan moet komen :o
Ik zie een N+1 aankomen...
Working on it :winkie:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

corex schreef: zo 8 maart 2020, 16:04 Techniek is alles. Leer in nederland handig en fysiek sterk worden met een starre bike. Kan prima in 3 maanden
Dan ga je op een fully als een malle.
Scheelt een paar centen n+1. Je leert echt beter rijden en je hebt 2 bruikbare fietsen voor in Nederland.

Zo wild is het daar niet op de uitgezette route. Met een xc fully Trek fuel 8 carbon 100- 130 met iets meer veerweg voor heb ik me prima vermaakt. Met wat jaren bovenstaande voorbereiding.
Nou.... wat extra veerweg wil ik wel hebben daar: https://www.youtube.com/watch?v=iWGdyfyyHEI&t=122s
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Leuke uitdaging.

Kunnen we een video verwachten? Zelfde shot andere rijder!
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

corex schreef: ma 9 maart 2020, 09:41 Leuke uitdaging.

Kunnen we een video verwachten? Zelfde shot andere rijder!
Uiteraard komt die er! 8)
Plaats reactie