Singlespeed ritje nijmegen eind juni/ wordt verzet naar eind juli

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Hmm ik heb mij 38-19 ge update naar een 38-20

Maar als ik Fonzie lees kan ik beter radicaler gaan?
Ik heb een Crank met 34 blad en dan 34:19

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
FracKture
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 01:10

Ik doe normaal rond Arnhem 38-18.. Ik zal morgenavond even kijken of de 20 (of nog groter? :o ) ook nog in de ketting past :tong
______Honzo ______ Jake______ Unit
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

FracKture schreef: do 18 juni 2020, 17:48 Ik doe normaal rond Arnhem 38-18.. Ik zal morgenavond even kijken of de 20 (of nog groter? :o ) ook nog in de ketting past :tong
Met welke wielmaat is die 38:18 dan?

Ik heb in Arnhem gewoond en bijvoorbeeld bij Warnsborn gaat het ook nog best omhoog

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Enige alternatief dat ik heb is 34x16, dus ik laat het maar bij de huidige 34x18. Vandaag bij Bergen op Zoom een rondje SS gedaan, maar ik hoop dat zaterdag de benen wat meer zin hebben. :-{
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Ik ga voor een spinverzetje, 33-20 op 29+, want die 20 heb ik liggen, maar nog nooit gebruikt :D
Gebruikersavatar
FracKture
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 01:10

Heckler40 schreef: do 18 juni 2020, 20:59Met welke wielmaat is die 38:18 dan?
De oldskool 26" 8)
Ik denk dat ik voor de 20T achter ga, ben sowieso meer een stoemper dan een spinner.. en zoals het met de klunkerz vroegah ging; omhoog lopen is geen schande, vooral als je daarna naar beneden meer mee kan trappen!
______Honzo ______ Jake______ Unit
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik ga het morgen niet redden helaas.
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1612
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

Jullie zullen vast singels erbij hebben die goed de weg weten hier maar voor het geval dat , vanaf zweef over het spoor dan links en dan na ongeveer 500 meter kunnen er ook 600 zijn naar rechts daar heb je de brede klim langs het trauma pad omhoog , als je boven bent weet je meteen hoe het staat met je klim capaciteit😀als je dan de nijmeegse baan oversteekt kun je de rode route op pikken dat is een ronde en als je dan retour bent kun je als afsluiter het trauma pad rijden , suc6
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Volgens mij heb ik er al ooit een steel is realritje gereden, ff geleden.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Sindsdien is er behoorlijk wat veranderd, maar ik denk dat ik de weg wel weet. Zin in!
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
FracKture
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 01:10

Ik heb de route op gps, en een paar weken geleden was 't allemaal duidelijk uitgepijld.
Ook heb ik me net gerealiseerd dat ik helemaal geen 20T heb. Of 21T. Wel 22T, maar dat vind ik te veel van het goede... dus 38x19 it is! :P
______Honzo ______ Jake______ Unit
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Met 26" heb je 10% minder "gearinches" gaat vast wel lukken, Ik heb toch de 34t erop gezet, kon nog net op de excenter van het BB zonder de ketting te hoeven inkorten.

Keek ook nog snel even de banden na, ik voelde een onbalans op glad asfalt stukjes op de terugweg van de shakedown rit Woensdag. Bleken dus de bekende diagonale lijnen op de wangen van de RaRalphs uitgescheurd :o pfff, die onbalans was dus het vervormen van het karkas waar de biba op 3! plekken uitpuilde....

Snel een ander bandje opgetrokken en helemaal klaar voor morgen. :-q
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Dat was een mooi ritje :-q

Vanaf halverwege waren mijn bovenbenen aardig gaar, dus dat was een goede training en bovendien ook erg gezellig
Laatst gewijzigd door zeroground op za 20 juni 2020, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16807
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Maar petje af heren, dat noodgedwongen pittige singlespeed-klimtempo trek ik echt niet meer.
Leuk om jullie even gezien te hebben :-q

En star dat traumapad af, ik verdenk jullie toch echt van masochistische trekjes :wink:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi wark. Echte trails in goed gezelschap :-q

5x fraaie stalen Singlespeeds op de al even mooie paarse route van Nijmegen. Geen Strava bekertjes maar des te meer smiles. :winkie: :winkie: En de mooie roosts van FranKture op zijn klunker waren alleen al de moeite geweest om te gaan.

Kermit en Jami’s Diablo nog ontmoet en ook onderweg een paar keer als pechhulpdienst kunnen fungeren voor wat minder ervaren bikers op de trails. Na afloop Biertje van Zeroground om het uitje compleet te maken. Top dag.

Enjoy!!
Laatst gewijzigd door Heckler40 op za 20 juni 2020, 18:05, 2 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie