23 oktober Winterberg.

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

cheeta schreef: vr 16 oktober 2020, 08:03
maverick76 schreef: vr 16 oktober 2020, 07:26Het is niet voor niets dat Nederland op de hoogste plek staat van Europa qua besmettingen.
Betwijfel of de ECDC dat met je eens is...
https://www.ecdc.europa.eu/en/cases-2019-ncov-eueea
We staan op de derde plaats voor wat betreft het aantal besmettingen per 100.000 inwoners in de afgelopen 14 dagen. Na Tsjechië en België. Maar ja, dat zijn me dan ook landen ook zeg. Je zal er maar wonen :winkie:
Ja, doei !
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

maverick76 schreef: vr 16 oktober 2020, 07:26 Jeroen dit meen je toch gvdm niet man.

Deze mannen zijn overal geweest deze zomer en nu kosten wat kost zullen ze toch nog tussen de regels door gaan proberen om dat ene tripje te moeten maken anders is hun hele welzijn naar de klote!??

Verwend als de pest, noem ik dat!! Het is niet voor niets dat Nederland op de hoogste plek staat van Europa qua besmettingen. Het is door deze instelling.

En dan je verhaal dat collega's van je niemand meer spreken en jij ook amper. Je doet net of er een totale lockdown is geweest de hele zomer. Zelfs nu kan iedereen nog bijna alles doen en iedereen zien.

En dan straks weer een minuutje klappen voor de zorg.

Nee sorry, ik kan hier geen begrip voor hebben Jeroen.

Maar laten we maar ophouden hierover. Gelukkig zijn jullie met deze instelling volgens mij in een hele kleine minderheid hier op het forum dus er is nog hoop.
Wat zit jij nou in 1 keer te flippen? Ik zie niemand hier janken dat 'hun hele welzijn naar de klote is'. Er is simpelweg gezegd: als het mag, dan mag het en dan kan het. Als het niet mag, dan mag het niet en dan gaat het dus niet. Oftewel de regels volgen. (Geloof er niets van dat überhaupt nog iemand die kant op kan volgende week maar goed).

De rest verzin je er zelf bij.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja je hebt gelijk, niks aan de hand. Ik heb werk, ben gezond, heb te eten en wat centjes.

Ik heb niks gezegd, excuus mannen!!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

maverick76 schreef: vr 16 oktober 2020, 09:01 Ja je hebt gelijk, niks aan de hand. Ik heb werk, ben gezond, heb te eten en wat centjes.

Ik heb niks gezegd, excuus mannen!!
Wat zit je nou te flippen dan? :~
Je verzint zelf allemaal dingen erbij terwijl er niets aan het handje was hier.

Er wordt hier een maanden geleden origineel geplande trip besproken die door omstandigheden verplaatst leek te kunnen worden (toegestaan volgens de regels) naar volgende week vrijdag maar zoals je al las leek het al de annuleringskant op te gaan. Dan kom jij binnen en gaat uit je ketel om het feit dat mensen het er überhaupt over hebben. Zijn gedachtenmisdaden al een ding nu? :~
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

maverick76 schreef: vr 16 oktober 2020, 07:26

Maar laten we maar ophouden hierover.
Nou laten we dat maar niet doen want jij zwengelt met je gezwets dit aan. Wat een complete onzin kraam jij uit, iedereen lekker in dit topic over 1 kam scherend en naar jezelf kijkend of je de heilige maagd Maria haarzelf bent.

Elke maatregel van de Nederlandse en de Duitse overheid omtrent Covid is door de groep die oorspronkelijk naar Willingen wilde gaan gerespecteerd. En ook nadat we het afgelast hebben is er niemand die willens en wetens erop uit is om de regels te overtreden.

Dat jij het überhaupt in je kop haalt om ons te gaan veroordelen dat stuit mij echt tegen de borst. Beetje oordelen over beweegredenen van mensen die om welke reden dan ook een bikepark willen bezoeken die je niet eens kent, bah.

Get a life.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

A kijk, ik miste het alpha mannetje hier al. :lol:

Maar vertel, wat zijn jou beweegredenen om nog steeds in deze situatie de parken te willen/moeten bezoeken?

En vertel me ook eens wat er dit jaar al wel niet allemaal door je neus is geboord?

Lucht je hart manneke, misschien helpt het. Bij mij heeft het geholpen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

maverick76 schreef: vr 16 oktober 2020, 07:26 Jeroen dit meen je toch gvdm niet man.

Jawel hoor.

Deze mannen zijn overal geweest deze zomer en nu kosten wat kost zullen ze toch nog tussen de regels door gaan proberen om dat ene tripje te moeten maken anders is hun hele welzijn naar de klote!??

Wie zijn deze mannen? Ik heb zelf ook op de lijst gestaan ben ben echt niet overal geweest vd zomer.

Verwend als de pest, noem ik dat!! Het is niet voor niets dat Nederland op de hoogste plek staat van Europa qua besmettingen. Het is door deze instelling.

Dus je scheert een groep die naar WB wil in één keer over dezelfde kam als mensen die zich niet aan de regels houden?
Ik hou mij iig erg netjes aan de regels, sterker nog ik ben sinds maart hooguit 2 x uit eten geweest en heb geen kroeg gezien.
En houd overal heel netjes afstand. De reden om naar WB te gaan is juist omdat dat een plek is waar je heel goed afstand kan houden.

En dan je verhaal dat collega's van je niemand meer spreken en jij ook amper. Je doet net of er een totale lockdown is geweest de hele zomer. Zelfs nu kan iedereen nog bijna alles doen en iedereen zien.
Er staat nergens dat mijn collega's niemand spreken, maar zij zitten idd wel in een sociaal isolement.
Juist omdat zij en hun vrienden en familie zich strikt aan de regels houden. En er staat ook niet dat ik amper iemand spreek, ik zeg dat ik het ook merk dat zolang thuis werken een behoorlijke invloed heeft.
Is het zo dat je nu bijna alles kan doen en iedereen zien?
Wij gingen gemiddeld één keer per maand naar een voorstelling of concert, allemaal gecancelled.
Zomerfeesten gecancelled, vakantie gecancelled, kroeg ga ik niet meer heen.
Mijn ouders kan ik alleen bezoeken als we in de tuin kunnen zitten, kan mijn familie geen knuffel geven.
Verjaardagen in kleine groepjes, geen collega's om even mee bij te praten of te ouwehoeren.
En ik ben niet zielig he, en ga ook echt niet klagen, maar zeggen dat alles gewoon kan is natuurlijk onzin.


En dan straks weer een minuutje klappen voor de zorg.

Dat heeft niks te maken met dat ik naar een bikepark wil.

Nee sorry, ik kan hier geen begrip voor hebben Jeroen.

Dat kan, maar zo'n opmerking helpt niet echt als je de achtergrond van mensen niet kent en hun leven denkt te kennen door een paar posts hier op het forum.

Maar laten we maar ophouden hierover. Gelukkig zijn jullie met deze instelling volgens mij in een hele kleine minderheid hier op het forum dus er is nog hoop.

Weer alles over één kam?
Mijn algemene punt is dat je generaliseert met zo'n opmerking, en dat (in mijn geval) iig niet terecht is.
Je kan gewoon niet oordelen over de mate waarin mensen zich aan de regels houden puur op het feit dat ze naar een bikepark willen.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

maverick76 schreef: vr 16 oktober 2020, 09:17 A kijk, ik miste het alpha mannetje hier al. :lol:

Maar vertel, wat zijn jou beweegredenen om nog steeds in deze situatie de parken te willen/moeten bezoeken?

En vertel me ook eens wat er dit jaar al wel niet allemaal door je neus is geboord?

Lucht je hart manneke, misschien helpt het. Bij mij heeft het geholpen.
Nu ja. Je weet het misschien niet, maar veel mensen die bv een eigen bedrijf hebben (hadden) die in de getroffen sectoren werkten, die zijn op grote schaal de lul. Maar ook mensen die in loondienst werkten zijn ontslagen (ken er meerdere) om nog maar te zwijgen van de ZZPers.

Vrijwel alle evenementen/leuke dingen in de stad en alle sociale samenhang daarmee zijn geannuleerd. Geen feesten, geen festivals, geen concerten, geen beurzen etc.

Vrienden zijn beboet wegens buiten op straat met een paar man staan, kinderen van vrienden zijn beboet wegens basketballen buiten!

Dan is er heel veel zeer beperkt geweest voor kinderen, die van mij heeft meer dan een half jaar thuis moeten zitten bv en alle activiteiten zijn maanden platgelegd (amper omgang met vrienden/familie), alle sport en feest-activiteiten zijn maanden stop gezet en ga zo maar door. Dat komt er nu weer aan: geen verjaardagen vieren, geen feestdagen vieren, niets met sinterklaas/kerst/halloween/oud en nieuw en ga zo maar door. En geloof me, ik heb die kids weg zien kwijnen met dat half jaar vanuit bed achter de laptop de hele dag en geen contact met schoolgenoten. En dat op een leeftijd die juist heel belangrijk is om sociale contacten op te doen.

Ik heb 2 begrafenissen mee gemaakt (niet-corona gerelateerd) die met zeer beperkte aantallen mensen gedaan moesten worden, je mocht niet eens de weduwen aanraken en een arm omheen slaan, geen samenzijn erna maar hop wegwezen. Dat zijn zaken die flinke impact maken.

Misschien is dit allemaal niets als je geen sociaal mens bent, maar voor velen is dat dus hetgeen wat het leven de moeite waard maakt.

En ik wil dit echt niet als zielig verhaal op gaan zitten hangen, ik persoonlijk heb me prima kunnen vermaken afgelopen maanden (dankzij de fiets en m'n fietsmaatjes vooral, zo blij dat dat nog kon) maar om nu te gaan doen alsof er allemaal niets aan het handje is voor veel mensen, dan sla je echt de plank volledig mis.

En dat nb als aanval voor een legale activiteit (want als het niet mag, werd het sowieso geannulleerd) die bij uitstek geschikt is om te doen: buiten, solitair (je zit toch echt alleen op je fiets en er is geen fysiek contact) en gezond voor lichaam en geest. Je weet wel, datgeen dat je immuunsysteem zoveel goed doet: lichamelijke activiteit in de buitenlucht.
Laatst gewijzigd door MVMVML op vr 16 oktober 2020, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wootism
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: za 13 juni 2020, 13:51
Mijn mountainbike: Een blauwe

maverick76 schreef: vr 16 oktober 2020, 09:17 A kijk, ik miste het alpha mannetje hier al. :lol:

Maar vertel, wat zijn jou beweegredenen om nog steeds in deze situatie de parken te willen/moeten bezoeken?

En vertel me ook eens wat er dit jaar al wel niet allemaal door je neus is geboord?

Lucht je hart manneke, misschien helpt het. Bij mij heeft het geholpen.
Ondanks je ietwat ongenuanceerde manier van uiten ben ik het wel eens met je eerdere betoog.
Je moet je in deze tijd niet geforceerd tussen de regels door willen wurmen om je hobby maar uit te kunnen oefenen.

Desondanks vind ik dat in dit topic juist zeer gedegen onderzoek wordt gedaan naar de NL en DE richtlijnen en wetgeving over wat wel en niet kan. Naar mijn gevoel wordt die verantwoordelijkheid hier zeker genomen.

Daarbij denk ik dat je sowieso een groter risico loopt door een half uur door een volle Kruidvat te lopen dan een halve dag in het bos :p

Proud member of #TeamOnbenul.nl
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

maverick76 schreef: vr 16 oktober 2020, 09:17 A kijk, ik miste het alpha mannetje hier al. :lol:

Maar vertel, wat zijn jou beweegredenen om nog steeds in deze situatie de parken te willen/moeten bezoeken?

En vertel me ook eens wat er dit jaar al wel niet allemaal door je neus is geboord?

Lucht je hart manneke, misschien helpt het. Bij mij heeft het geholpen.
Het zal je misschien verbazen en MMMVML stipt het ook doeltreffend aan maar ik en vele met mij hebben een gezin met opgroeiende kinderen waarvan het leven echt bijna stil is komen te staan. Geen afscheidsweek op school, geen verjaardag vieren, geen weekje weg in zowel de mei als de herfstvakantie en hun enige oma bijna niet kunnen bezoeken. Teveel om op te noeme, dat hakt er op die leeftijd hard in en als vader probeer je dan je gezin zo goed als mogelijk draaiende te houden terwijl je zelf te horen krijgt dat je functie door een reorganisatie boventallig is en je naar ander werk kunt gaan zoeken omdat je binnen afzienbare tijd op straat komt te staan.

Ja, dan wil ik heel graag ook een keer mijn gedachten kunnen verzetten met iets wat ik leuk vind en wat zeer veilig gedaan kan worden omdat je overal afstand kunt houden en de geldende regels respecteert.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik kan gewoon niet inkomen dat een paar maanden wat minder vrijheden hebben zo'n enorm maatschappelijk probleem moet zijn.

Dan hou ik mijn hart vast als het vaccin langer op zich laat duren.

Word het dan één grote oorlog in Nederland met plunderingen, branden, geweld, suicides?

Dan ben ik toch echt wel blij dat ik er weinig last van heb, afgezien van mijn werk.

Ik zou bijna willen zeggen, heel veel sterkte de komende tijd.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Dice Oldskool schreef: vr 16 oktober 2020, 09:48
maverick76 schreef: vr 16 oktober 2020, 09:17 A kijk, ik miste het alpha mannetje hier al. :lol:

Maar vertel, wat zijn jou beweegredenen om nog steeds in deze situatie de parken te willen/moeten bezoeken?

En vertel me ook eens wat er dit jaar al wel niet allemaal door je neus is geboord?

Lucht je hart manneke, misschien helpt het. Bij mij heeft het geholpen.
Het zal je misschien verbazen en MMMVML stipt het ook doeltreffend aan maar ik en vele met mij hebben een gezin met opgroeiende kinderen waarvan het leven echt bijna stil is komen te staan. Geen afscheidsweek op school, geen verjaardag vieren, geen weekje weg in zowel de mei als de herfstvakantie en hun enige oma bijna niet kunnen bezoeken. Teveel om op te noeme, dat hakt er op die leeftijd hard in en als vader probeer je dan je gezin zo goed als mogelijk draaiende te houden terwijl je zelf te horen krijgt dat je functie door een reorganisatie boventallig is en je naar ander werk kunt gaan zoeken omdat je binnen afzienbare tijd op straat komt te staan.

Ja, dan wil ik heel graag ook een keer mijn gedachten kunnen verzetten met iets wat ik leuk vind en wat zeer veilig gedaan kan worden omdat je overal afstand kunt houden en de geldende regels respecteert.
Dude....bijna alles kan nog gewoon wat je opnoemt.

Maar ik vroeg wat jij allemaal wel niet heb moeten laten en inleveren dit jaar?
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

maverick76 schreef: vr 16 oktober 2020, 09:52 Ik kan gewoon niet inkomen dat een paar maanden wat minder vrijheden hebben zo'n enorm maatschappelijk probleem moet zijn.

Dan hou ik mijn hart vast als het vaccin langer op zich laat duren.

Word het dan één grote oorlog in Nederland met plunderingen, branden, geweld, suicides?

Dan ben ik toch echt wel blij dat ik er weinig last van heb, afgezien van mijn werk.

Ik zou bijna willen zeggen, heel veel sterkte de komende tijd.
Wat is nu eigenlijk je echte probleem dat je als een olifant dit topic binnenstormde waar mensen de mogelijkheid bespraken om iets legaals te gaan doen en je stante pede allerlei andere zaken erbij gaat halen?
Laatst gewijzigd door MVMVML op vr 16 oktober 2020, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Ik kan voor beide kanten van het verhaal begrip opbrengen maar probeer ook te relativeren. Kijk wat wel kan en dat is heel veel. Fietsen kan bijna overal en beter op een tijdstip buiten zaterdag/zondagmorgen en niet op een plek waar iedereen fietst. Er zijn best veel kwetsbaren in onze samenleving die echt op hun tellen moeten passen omdat het voor hun waarschijnlijk het einde betekent als ze corona krijgen.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

kan niet meer schreef: vr 16 oktober 2020, 09:58 Ik kan voor beide kanten van het verhaal begrip opbrengen maar probeer ook te relativeren. Kijk wat wel kan en dat is heel veel. Fietsen kan bijna overal en beter op een tijdstip buiten zaterdag/zondagmorgen en niet op een plek waar iedereen fietst. Er zijn best veel kwetsbaren in onze samenleving die echt op hun tellen moeten passen omdat het voor hun waarschijnlijk het einde betekent als ze corona krijgen.
Tja, het ging hier gewoon erover of we, geheel volgens de regels, nog een keertje een bikepark konden bezoeken dit seizoen. That's all.

Totdat een zeker persoon uiteindelijk bij rellen, plunderingen, brandstichtingen en oorlog uit kwam. :lol:
Laatst gewijzigd door MVMVML op vr 16 oktober 2020, 10:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie