Tocht zuid Limburg 80/100km

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Mtbz-Limburg
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 25 mei 2018, 11:12

Nu officieel alle wedstrijden en marathons zijn afgelast zijn we weer meer op onze eigen creativiteit gebonden.
Volgens mij mogen we wel in groepjes van 4 fietsen.
Voor mensen die zich verheugd hadden op bijv de bbc of gewoon zin hebben in een mooie tour in zuidlimburg lijkt het me leuk om met een paar mensen een redelijk pittige tocht te maken in het zuiden van Limburg.Bijvoorbeeld de routes Vijlen Gulpen Valkenburg Houtem aan elkaar te knopen.ongv 100km en 2000hm.
Datum en route kunnen we samen plannen.
Willemtony
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 10 juni 2020, 12:23
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8 (2020) & Giant Talon 2 (2014)

Lijkt me tof zo´n tocht!

Totaal niet bekend in die streek betreft routes etc. Zijn een ook TTF op/rond om de trails? beetje speelsheid tussen door ;)
Zelf uit de noordwestkust streek NH. Een datum in het weekends of ook doordeweeks mogelijk?

mvg :-q
Overkill gets the job done!
Mtbz-Limburg
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 25 mei 2018, 11:12

Willemtony schreef: wo 28 oktober 2020, 13:09 Lijkt me tof zo´n tocht!

Totaal niet bekend in die streek betreft routes etc. Zijn een ook TTF op/rond om de trails? beetje speelsheid tussen door ;)
Zelf uit de noordwestkust streek NH. Een datum in het weekends of ook doordeweeks mogelijk?

mvg :-q
Voor ttf en bikeparkjes onderweg zijn de Parkstad routes aan te raden. Die zijn in totaal 72km met 1200hm maar wel grotendeels singletracks.In het weekend is het makkelijkst maar door de week zou ook wel eens kunnen.
Classic Biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: di 28 november 2017, 19:04

Ik houd mij aanbevolen! Het is voor mij wel een eindje rijden, maar ik ben gek op Zuid Limburg. Vorige week maandag nog een toertje van 75km gedaan, 1400hm. Heerlijk op een doordeweekse dag, lekker weinig wandelaars.
Johanson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 21:09

Ik ben ook wel benieuwd
Willemtony
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 10 juni 2020, 12:23
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8 (2020) & Giant Talon 2 (2014)

Classic Biker schreef: wo 18 november 2020, 23:07 Ik houd mij aanbevolen! Het is voor mij wel een eindje rijden, maar ik ben gek op Zuid Limburg. Vorige week maandag nog een toertje van 75km gedaan, 1400hm. Heerlijk op een doordeweekse dag, lekker weinig wandelaars.
Door de weeks gaat ook mijn voorkeur naar uit. (5 ploegendienst :-{ )
er is verder weinig contact geweest. kunnen al vast met datums gooien!
Overkill gets the job done!
Mtbz-Limburg
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 25 mei 2018, 11:12

Door de weeks komt mij op de woensdagen wel uit.
Als je beetje wilt kijken wat voor routes we kunnen rijden moet je eens naar de filmpjes van mtb challenge kijken en dan de Strijthagen, Brunssumerheide en Roode beek route. In totaal mooie lus van 72 km en 1250 hoogtemeters maar veel leuke technische trails.
Classic Biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: di 28 november 2017, 19:04

Op een woensdag lijkt mij prima. Even uitkijken naar een droge dag en een redelijke temperatuur?
Willemtony
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 10 juni 2020, 12:23
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8 (2020) & Giant Talon 2 (2014)

Classic Biker schreef: di 24 november 2020, 21:41 Op een woensdag lijkt mij prima. Even uitkijken naar een droge dag en een redelijke temperatuur?
Goed plan,, wekelijks ff kijken naar het weerbericht enkele dagen van te voren.
Overkill gets the job done!
Mtbz-Limburg
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 25 mei 2018, 11:12

Willemtony schreef: wo 25 november 2020, 23:18
Classic Biker schreef: di 24 november 2020, 21:41 Op een woensdag lijkt mij prima. Even uitkijken naar een droge dag en een redelijke temperatuur?
Goed plan,, wekelijks ff kijken naar het weerbericht enkele dagen van te voren.
Top.
Als het maar niet stort regent.
Johanson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 21:09

Ik ben wel voor een mooie droge dag. Een woensdag moet wel lukken als ik het een beetje op tijd weet. Dan kan ik ook iemand meenemen vanaf de noord Veluwe/ Heerde
Mtbz-Limburg
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 25 mei 2018, 11:12

https://youtu.be/TvlS9OfZVqo

Voor nu ziet het koud maar droog uit komende woensdag.
Als het zo blijft ga ik woensdag de hele lus rijden.Die mee wilt kan gewoon mee, Deze lus rij ik komende tijd toch nog vaker omdat hij in de winter ook goed te doen is en meestal er goed bij ligt.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Alle Parkstadroutes, zeker een mooi rondje met leuke trails, en meer dan voldoende technische uitdagingen onderweg :-q .
(Als je iets zou willen skippen: Heerlen is relatief het minst boeiende lusje, dan houd je nog steeds 50km 750hm over. De Skiberg/Wilhelminaberg, met oa NK-parcours, is het pittigste stuk).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Mtbz-Limburg
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 25 mei 2018, 11:12

aurelius schreef: vr 4 december 2020, 13:26 Alle Parkstadroutes, zeker een mooi rondje met leuke trails, en meer dan voldoende technische uitdagingen onderweg :-q .
(Als je iets zou willen skippen: Heerlen is relatief het minst boeiende lusje, dan houd je nog steeds 50km 750hm over. De Skiberg/Wilhelminaberg, met oa NK-parcours, is het pittigste stuk).
Ja fiets ze ook wekelijks en heerlen inderdaad het minst.Maar mooi voor af en toe erbij te pakken.En allemaal onder alle weersomstandigheden goed te doen.
Classic Biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: di 28 november 2017, 19:04

Ik kan vaak op woensdag, maar volgende week net niet. Volgende keer ga ik graag mee!
Plaats reactie