Dutch Day @Solden 03-07-2021

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Afbeelding

Het was nog wel even spannend qua coronamaatregelen maar alle seinen staan op groen om zaterdag 3 juli een let's ride met de mannen van het forum te regelen.

Bedoeling is om gezamenlijk de Long Line Giggijoch te rijden.
Starting at the Top station of Langegg chairlift (2,663 m) via Ollweite Line (6010), Troalen Line (6034), Harbe Line (6008) - Gahe Line (6028) and Lettn Line (6009) to the Bottom station of Giggijoch gondola.

Lenght: 16 km

Difference in altitude: 1,313 m
Zoals TenZNL zo mooi verwoorde in zijn SYS " Lekker een dagje spelen voor hangjongeren op te dikke fietsen en te weinig skills, gecombineerd met veel lol

Ik ben nog nooit in Solden geweest maar volgens mij is de route die je moet afleggen om aan de start van Ollweite Line (beginpunt longline Giggijoch) te komen eerst de Geislachkogel Gondola 1 nemen, dan de EEBME Line af naar de Langeggbahn lift die ons naar het beginpunt zal brengen.

Op of aanmerkingen worden zeer gewaardeerd ik ben ook maar een amateur dus ga gerust je gang.

Samenvattend:

Dutch Day @Solden 03-07-2021

Start 10:00 uur verzamelen bij de Geislachkogel Gondola 1

Gezamenlijk naar boven en gezamenlijk naar beneden. Onderweg ook alle tijd voor socializen, foto's, hapje drankje, tiet'n kiek'n etc. Laten we er een mooie dag van maken, hopelijk zijn de weergoden ons goed gezind en hang loose boyssss. :winkie: :bier:

1 Dice Oldskool
2 Edwin (geen member hier)
3
4
5
6
7
8
9
10
Laatst gewijzigd door Dice Oldskool op ma 21 juni 2021, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Supertoll!
Ik ben er bij en dat is prima! Of, zoals dat in goed Tirols klinkt: Ich bin da und das ist in ordnung :bier:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

1 Dice Oldskool
2 Edwin (geen member hier)
3 TenZNL
4
5
6
7
8
9
10
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Zou graag willen maar ik ben een alleen-gaander en heb mijn hond mee. Iemand die een partner heeft die op de camping achterblijft en een dagje met een hond opgescheept wil zitten?
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

1 Dice Oldskool
2 Edwin (geen member hier)
3 Vibemaker
4 TenZNL
5
6
7
8
9
10


Geen partner op sleeptouw, ook geen hond. In sommige gevallen zou dat beide in 1 kunnen zijn maar dat gelukkig ook niet. :tong

vibemaker schreef: ma 21 juni 2021, 13:39 Supertoll!
Ik ben er bij en dat is prima! Of, zoals dat in goed Tirols klinkt: Ich bin da und das ist in ordnung :bier:
Affentittengeil! :-D :bier:
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Er zit wel een hondenpension in Solden. Ga informeren daar.
Wat moet ik aankunnen qua niveau? Ben wel eerder in het buitenland geweest en een beetje springen zal ook wel lukken maar het moet niet te gek worden. : Suprised :
En is het nodig om met full-face te rijden en bescherming op je knieen en elleboog?
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Als je de verschillende shaped lines opzoekt op YouTube krijg je wel een goede indruk. Wij zijn allemaal geen hoogvliegers. :bier:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

kan niet meer schreef: ma 21 juni 2021, 19:03 Er zit wel een hondenpension in Solden. Ga informeren daar.
Wat moet ik aankunnen qua niveau? Ben wel eerder in het buitenland geweest en een beetje springen zal ook wel lukken maar het moet niet te gek worden. : Suprised :
En is het nodig om met full-face te rijden en bescherming op je knieen en elleboog?
Kniebescherming vind ik wel een must. 99 van de 100 heb je ze niet nodig maar met die snelheden op zulke rotsachtige ondergrond wordt een foutje gelijk hard afgestraft.
Gebruikersavatar
crapforbrains
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: di 24 maart 2015, 19:41
Mijn mountainbike: Nordest Bardino 2

1 Dice Oldskool
2 Edwin (geen member hier)
3 Vibemaker
4 TenZNL
5 crapforbrains
6
7
8
9
10

8)

Elleboogbeschermers zijn ook zeker geen overbodige luxe vind ik!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

TenZNL schreef: ma 21 juni 2021, 19:18
kan niet meer schreef: ma 21 juni 2021, 19:03 Er zit wel een hondenpension in Solden. Ga informeren daar.
Wat moet ik aankunnen qua niveau? Ben wel eerder in het buitenland geweest en een beetje springen zal ook wel lukken maar het moet niet te gek worden. : Suprised :
En is het nodig om met full-face te rijden en bescherming op je knieen en elleboog?
Kniebescherming vind ik wel een must. 99 van de 100 heb je ze niet nodig maar met die snelheden op zulke rotsachtige ondergrond wordt een foutje gelijk hard afgestraft.
Ik had hier overheen gelezen. Ben het met TenZNL volledig eens en ga voor mijzelf nog een stapje verder. Knie, elleboog, rug/borst en fullface. Better be safe than sorry.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

crapforbrains schreef: ma 21 juni 2021, 19:27 Elleboogbeschermers zijn ook zeker geen overbodige luxe vind ik!
Dice Oldskool schreef: ma 21 juni 2021, 19:30 Ik had hier overheen gelezen. Ben het met TenZNL volledig eens en ga voor mijzelf nog een stapje verder. Knie, elleboog, rug/borst en fullface. Better be safe than sorry.
+1, kneepads en een FF is toch wel het minste (en net als Dice heb ik de rest ook). Denk dat er ter plekke ook wel iets te huren valt?
reintje99
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: za 30 mei 2020, 17:54
Mijn mountainbike: Merida big seven XT (2017)

Oeh! wenste dat ik meekon :) Sölden is echt genieten. Ben er vorige zomervakantie geweest. Inderdaad zijn knie- en elleboogbeschermers aan te raden voor mogelijke valpartijen. De blauwe routes zijn allemaal goed te doen, zelfs voor een prutser als ikzelf. Het zijn stuk voor stuk flowlines met weinig al te extreme jumps. De rode routes daar worden al wel wat heftiger qua jumps en dergelijke, maar ook die zijn nog goed toegankelijk. Voor referentie: ik heb de blauwe routes en de Ollweite line op mijn hardtail met 120mm travel succesvol overleeft :D Longline Giggijoch heb ik ook gedaan en alleen het uitzicht op het hoogste punt is de moeite al waard: je begint in de sneeuw, hoe vet is dat! Heel veel plezier toegewenst!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Oei wat zou ik graag aan willen sluiten, die trails zien er helemaal top uit.
Perfect plan om mijn Highlander in te rijden en echt te leren kennen .

Maar hoe doen jullie dat, naar Oostenrijk voor een lang weekeinde of blijf je langer?

Vanaf assen is het 950km en ik vind het toch wel een eind voor 2 dagen biken.
Op zich ken ik de weg, en mijn trusty diesel komt er wel, maar 10 uur sturen pfff.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Wij komen donderdag de 1e aan en vertrekken maandag de 5e weer. Hebben dus 3 volledige dagen om te biken.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik heb hier net in de groep gegooid of we niet via Solden naar Portugal konden rijden, :-D maar werd een beetje gek aangekeken :(
Veel plezier.
Kniebeschermers is een must, elleboog en rug ook een flinke pre (elle bogen zijn rotdingen als ze kapot zijn en bescherming scheelt daarbij best veel ellende). Er is van alles te huur en te koop.

I.p is alles er wel goed te rijden, de moeilijkheid zit hem meer in hoe hard je wil. Die Olweite vonden wij persoonlijk een van de leukste om te rijden.
Meer flowy is de Gahe, maar wel heel erg mooi, ook qua natuur en zo.

Enjoy!
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Plaats reactie