MTb Montferland (Braamt/Kilder)

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

Hoi,
Zijn er nog bikers die wat meer trail georiënteerd zijn en in Montferland fietsen?

Ik zelf fiets al lange tijd, altijd op een snelle xc fiets gefietst maar nu een trail hardtail (nukeproof scout) en wil ook wat speelser gaan fietsen, dus niet perse zo snel mogelijk maar meer op techniek en alle kansen benutten voor een sprongetje, wheelies, bunnyhops etc.

Het lijkt mij leuk om eens te fietsen met mensen die dit ook leuk vinden, ivm tijdgebrek fiets ik niet ver van huis en dus vooral Montferland. Ik droom van een tocht in de Alpen, wie weet komt dit er ooit nog eens van.. mijn Conditie is best goed

Rutger
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Mooi initiatief :-q sluit graag een keer aan.

Een bunnyhop(je) lukt me, een drop ook maar de wheelie zit er nog niet in. Reden genoeg dus om vaker te oefenen.
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

:-q oke dan!
Laten we even afwachten of/ wie nog meer interesse hebben en dan gewoon afspreken om te fietsen!
Houden we het rondje Montferland als uitgangspunt en pakken we tussendoor wat tijd voor wat leuke oefeningen om van elkaar te leren.
Joris v B
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 10:40

Hallo!

Ik fiets zelf regelmatig op mijn Canyon Stoic in Montferland (kom uit Doetinchem) en wil wel een keer samen fietsen. Gemiddelde snelheid is voor mij minder van belang, beetje springen en plezier op de afdalingen staat bij mij voorop. Ik zit nog niet heel lang op de MTB, maar doe daarnaast aan motorcross en enduro. Wat techniek is dus wel aanwezig. Trucjes, wheelies e.d. lukt bij mij nog niet, daar zou ik wel wat hulp bij kunnen gebruiken :)

Laat maar horen!
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

Leuk! Laten we een datum
Afspreken, op een zaterdag?
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

ThijsE schreef: zo 4 juli 2021, 18:39 Mooi initiatief :-q sluit graag een keer aan.

Een bunnyhop(je) lukt me, een drop ook maar de wheelie zit er nog niet in. Reden genoeg dus om vaker te oefenen.
Thijs ook nog interesse?
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Hoogtemeters schreef: vr 21 januari 2022, 18:38
ThijsE schreef: zo 4 juli 2021, 18:39 Mooi initiatief :-q sluit graag een keer aan.

Een bunnyhop(je) lukt me, een drop ook maar de wheelie zit er nog niet in. Reden genoeg dus om vaker te oefenen.
Thijs ook nog interesse?
Jazeker! Zaterdags komt mij over het algemeen ook goed uit. Morgen uitgezonderd :wink:
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

Oké dan. Zullen we zaterdag 29 januari afspreken op parkeerplaats Hettenheuvel? Dat is ter hoogte van Braamt? Bijvoorbeeld om 13.00 uur?

Maken we eerst even kennis, gaan we vanuit daar de route op. Fietsen we dit keer gewoon en ronde en dan overleggen we daarna even of en zo ja wat we de volgende keer gaan fietsen en bedenken we dan wat leuke interventies ihkv techniek training. ?

Is dit wat?

@anderen die aan willen sluiten, doe ff een berichtje, dan weten er ervan!
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Hoogtemeters schreef: zo 23 januari 2022, 08:12 Oké dan. Zullen we zaterdag 29 januari afspreken op parkeerplaats Hettenheuvel? Dat is ter hoogte van Braamt? Bijvoorbeeld om 13.00 uur?

Maken we eerst even kennis, gaan we vanuit daar de route op. Fietsen we dit keer gewoon en ronde en dan overleggen we daarna even of en zo ja wat we de volgende keer gaan fietsen en bedenken we dan wat leuke interventies ihkv techniek training. ?

Is dit wat?

@anderen die aan willen sluiten, doe ff een berichtje, dan weten er ervan!
Top, zet ‘m in de agenda!
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

Joris v B schreef: wo 19 januari 2022, 14:57 Hallo!

Ik fiets zelf regelmatig op mijn Canyon Stoic in Montferland (kom uit Doetinchem) en wil wel een keer samen fietsen. Gemiddelde snelheid is voor mij minder van belang, beetje springen en plezier op de afdalingen staat bij mij voorop. Ik zit nog niet heel lang op de MTB, maar doe daarnaast aan motorcross en enduro. Wat techniek is dus wel aanwezig. Trucjes, wheelies e.d. lukt bij mij nog niet, daar zou ik wel wat hulp bij kunnen gebruiken :)

Laat maar horen!
Kun jij zaterdag ook Joris? Van een motorcrosser moeten we toch wat technieken kunnen leren 😀
Joris v B
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 10:40

Helaas, zaterdag ben ik de hele dag op de crossbaan dus dat gaat niet lukken.

Verwacht niet te veel van mijn kunsten hoor, zo lang rijd ik ook daar nog niet.

Ik haak graag een volgende keer aan!

Groet!
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

Joris v B schreef: ma 24 januari 2022, 17:38 Helaas, zaterdag ben ik de hele dag op de crossbaan dus dat gaat niet lukken.

Verwacht niet te veel van mijn kunsten hoor, zo lang rijd ik ook daar nog niet.

Ik haak graag een volgende keer aan!

Groet!

Oké, we houden contact 👍🏻
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

Het gaat mij zaterdag helaas toch niet lukken. Hopen dat dit een andere keer wel door kan gaan…
GijsJUH
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1536
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 20:03

Welke dagen van de week kan er allemaal gereden worden? Werk zelf in ploegendienst, dus ben vooral vaak doordeweeks in het bos te vinden (heerlijk rustig :winkie: ).
NickH
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 7 oktober 2021, 11:56

Hi guys!

I'm from England but I live Emmerich and ride often in Montferland as it is basically my local trail. Sorry for writing in English but unfortunately I don't speak Dutch.

I saw your thread here and thought it sounds interesting as I am also looking to improve my allround MTB skills and ride more for fun than endurance/speed etc. I don't enjoy climbing much but love going fast downhill on twisty trails which Montferland has a few of now. I also recently started learning jump techniques and would also like to improve things like bunnyhop, wheelie, etc. I'm also pretty flexible time wise as I work from home so weekdays or weekends is no problem generally.

Just wondering if you would mind if I tag along sometime? Only thing is I would be speaking English then (or German if that's easier) so wouldn't want to cause any issues if that's a problem?

Cheers!
Plaats reactie