Bikemaatje gezocht in Karinthië regio Nassfeld tot eind juli

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Oké, is een beetje een longshot, maar probeer het toch…….

Zit met het gezin twee weken in Karinthië, nabij skigebied en bikepark(je) Nassfeld. Wil graag nog wat meer van de omgeving zien, maar merk ook dat het thuisfront het niet altijd prettig vindt als ik er alleen op uittrek in de bergen. Kan me daar iets bij voorstellen.

Het benaderen van een lokale gids is een optie, maar als er toevallig iemand in de buurt is om mee samen te fietsen, vind ik dat ook leuk.

Uitval naar Slovenië behoort ook tot de mogelijkheden.

Voorkeur gaat uit naar het rijden van mooie technischere trails. Klimmen op zich geen probleem, maar nadruk ligt op het afdalen en dan niet via een brede schrotterweg :wink:
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Helaas, dit jaar ga ik niet naar de Shlugga camping, wel tien jaar geweest, maar daar heb je niks aan.
Bikepark Kranjska Gora is leuk, bikepark Weissensee ook leuk, de Nassfeld singletrail’s zijn ook de moeite.
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Ja, Nassfeld bikepark heb ik gister met m'n zoontje gereden. Was aardig zo lang je maar de blauwe trails over slaat. Weissensee staat nog op de lijst en Slovenië misschien ook.

Daarnaast probeer ik wat trails te scoren, maar zal er aardig wat hms voor moeten maken.......
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Er is een "verstopte" trail. Van boven op de Gartnerkoffel via Kuhwegalm over een wandelpad helemaal naar beneden in Hermagor, stond eerst op trailforks als zwart. Maar nu niet meer te zien helaas.
En halverwege de Millenium-express loopt er een flow-trail tot onderaan de lift, bij de pump-track
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Aha, denk dat ik dat wandelpad bij toeval gelopen heb vandaag bij de wandeling van de granniterklamm. Was het toevallig de 410? Dat was bij tijd en wijlen best een uitdagende wandeling naar beneden ;)
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Klopt, ik zeg doen. Als ik in de buurt ben rijdt ik hem altijd. Gave trail, lekker lang. Hoe ik rijd: Millenium-express omhoog, via het bikepark naar beneden richting het meertje ( grens Italië ) bij Hotel Berghoff omhoog fietsen op een shotterpad ( Watschiger Almweg) dan om de Gartnerkoffel heen ( singletrail) richting Kuhwegalm en dan wandelpad 410 naar beneden
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

En als je een klim beest bent, fiets je alles dan krijg je vanuit Hermagor: 70 km 2250 Hm 6,5 uur rijden. Ik heb er ergens een gpx van of je rijdt mijn Strava na
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Die trails bij de Weissensee zijn niet afgelegen ofzo, daar hoef je je geen zorgen te maken om zonder maat op pad te gaan.

Ik reed zelf alles solo daar. Kuhweggeralmtrail staat niet als trail op TF maar als je 'heat' selecteert zie je dat pad prima terug, is ook een lijntje op de kaart te zien.
Plaats reactie