Omgeving Dordrecht

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Gnarlykoala
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 8 september 2013, 17:05
Mijn mountainbike: Cube Attention SL 2018

Beste bikers,

Sinds kort ben ik vanuit Schiedam naar Zwijndrecht verhuisd en het valt mij op dat ik hier wat minder nabije mountainbike gelegenheden heb en om nou elke keer de fietsdrager op mijn auto te monteren om even lekker te fietsen zie ik niet altijd zitten.

Vanuit Schiedam kon ik altijd makkelijk even naar het mtb parcour de Broekpolder in Vlaardingen.

Vroeg mij af of er hier in de omgeving nog meer mountainbikers wonen die eventueel al wat nabije routes hebben ontdekt en graag eens wat rondjes willen rijden.

Mvg,

Tim
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Gnarlykoala schreef: zo 22 augustus 2021, 11:29 Beste bikers,

Sinds kort ben ik vanuit Schiedam naar Zwijndrecht verhuisd en het valt mij op dat ik hier wat minder nabije mountainbike gelegenheden heb en om nou elke keer de fietsdrager op mijn auto te monteren om even lekker te fietsen zie ik niet altijd zitten.

Vanuit Schiedam kon ik altijd makkelijk even naar het mtb parcour de Broekpolder in Vlaardingen.

Vroeg mij af of er hier in de omgeving nog meer mountainbikers wonen die eventueel al wat nabije routes hebben ontdekt en graag eens wat rondjes willen rijden.

Mvg,

Tim
Nope, al zijn ze bij de Mol met iets bezig (maar dat is al jaren en schiet niet op): viewtopic.php?f=10&t=127282
Dichtstbijzijnde MTB route is Bergschenhoek maar Broekpolder is sneller met de auto. Ridderkerk heeft een mini-routetje in de Gorzen (die staat niet eens op MTB-routes vermeld) en that`s it. Je kan nog een beetje freewheelen in de Merwelanden maar dat zijn eigenlijk wandelpaden en mag je officieel niet fietsen.

Persoonlijk ga ik door de week vaak naar Broekpolder en in het weekend veel naar Dorst (30min) of de UHR (45min). Bergschen hoek heb ik wel eens vanaf huis gedaan maar is toch 25km asfalt enkele reis.
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

In de omgeving van Dordrecht zit inderdaad niets. Daarom ben ik uiteindelijk maar meer gaan wielrennen en pak ik de auto om ergens te mtb-en of gravelen. Maar de auto pakken doe ik vaak ook om elders te wielrennen. Totaal geen reliëf rondom Dordt. :roll:

Toevallig ga ik voor de verandering vanavond weer eens naar B'hoek om te mtb-en. Maar dat zal meer voor de gezelligheid zijn dan echt fietsen. :lol:
Plaats reactie